Web Analytics Made Easy - Statcounter

« بنی گانتز » وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) گفت که قصد دارد یک توافق امنیتی ویژه  را با کشورهای عربی از حوزه خلیج فارس ایجاد کند که با اسرائیل رابطه دارند و به تعبیر او از سمت ایران نگرانند.

گانتز در هنگام بازدید از گذرگاه مرزی بین فلسطین اشغالی و غزه ،گزارش رادیوی سراسری «کان» رژیم صهیونیستی را کم اهمیت خواند  که می‌گوید اسرائیل در حال بررسی انعقاد قرارداد دفاع با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است ، اما گفت که تلاش‌ها برای توسعه روابط امنیتی جریان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به خبرگزاری رویترز گفت: من فکر نمی‌کنم که این توافقنامه دفاعی باشد، اما ما با هر کشوری که با آن روابط داریم روابط دفاعی برقرار خواهیم کرد. ما به دنبال ایجاد یک ترتیبات امنیتی خاص هستیم و می‌توانیم روابط خود را در چارچوب این قرارداد ادامه دهیم و توسعه دهیم.

گانتز در عین حال در مورد آنچه که چنین ترتیب امنیتی به دنبال دارد، حاضر به ارائه جزئیات نشد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد که اسرائیل مخالف فروش ۵۰ فروند جنگنده F-۳۵  به امارات نیست، معامله‌ای که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در آخرین روزهای قدرت خود، آن را تصویب کرده بود؛ اما دولت جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در حال بررسی این معامله است.

گانتز در پاسخ به سوالی درباره نظر اسرائیل در مورد این معامله گفت:  ایالات متحده باید برتری نظامی منحصر به فرد اسرائیل را حفظ کند، اما اسرائیل این هواپیمای جنگی پیشرفته را  از قبل در زرادخانه خود داشته است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بنی گانتز اسرائیل رژیم صهیونیستی کشورهای عربی اسرائیل بنی گانتز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۱۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد

یک نماینده پارلمان اندونزی امروز (شنبه) اخبار منتشر شده مبنی بر تمایل کشورش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، «جزولی جوینی» عضو پارلمان اندونزی از حزب عدالت و رفاه، بر امتناع قاطعانه کشورش از عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر تاکید کرد.

وی تنها راه عادی سازی روابط اندونزی با رژیم صهیونیستی را توقف جنایات علیه فلسطینی‌ها و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی دانست.

جوینی گفت: گزارش‌های عبری مبنی بر ترویج ایده عادی‌سازی روابط میان اندونزی و رژیم اشغالگر اسرائیل، تلاش‌هایی با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی جهانی است؛ چراکه اندونزی تنها کشوری در جنوب شرق آسیا است که با عادی‌سازی موافق نیست.

وی همچنین بر ضرورت حمایت از تلاش‌ها برای معرفی بنیامین نتانیاهو به عنوان «جنایتکار جنگی» تاکید کرد.

در همین راستا، «لالو محمد اقبال» سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی وجود هرگونه برنامه‌ای برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد روزنامه عبری زبان «هاآرتص» در گزارشی نوشت: اندونزی که پر جمعیت‌ترین کشور با اکثریت مسلمان در جهان است، برای اولین بار در تاریخ، تعهد و موافقت خود را برای برقراری «روابط دیپلماتیک با اسرائیل» با هدف پیوستن به سازمان بین‌المللی همکاری و توسعه اقتصادی اعلام کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • بالانسر ایران و اسرائیل
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟