Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع قاچاق خودرو و  دور زدن قانون با گذر از ایستگاه‌های بازرسی امشب ۱۲ اسفند ماه در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با حضور سرهنگ جلال امینی رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی و حمیدرضا دهقانی نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مهرداد ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید رضا دهقانی نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه قاچاق یک بحث کاملاً تخصصی است گفت: قاچاق خودرو فرق اساسی با همه قاچاق‌ها دارد، قاچاق خودرو، پوشاک، دخانیات و لوازم خانگی سفارش خاص و مصرف کننده خاص دارند.

او با اشاره به اینکه اکثر مردم ما در کشور خرید ماشین میلیاردی را انجام نمی‌دهند اظهار کرد: به خاطر عبور موقت چندین خودرو قاچاق داریم. بعضی از خودرو‌های قاچاق برای قطعه قطعه شدن وارد کشور می‌شوند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در  سه سال اخیر پیگیر اظهارنامه ترانزیت، صادرات و گذر موقت برای سامانه شناسایی هستیم، اما همچنان موفق نشده ایم، قرار بود از طریق سامانه جامع تجارت کار دنبال شود، اما هنوز متاسفانه آنچه که باید به صورت صددرصد باشد انجام نشده و خیلی از رویه‌ها ناقص است و در بقیه رویه‌ها ارسال اطلاعات نداریم.

او با بیان اینکه نگین خودرو ۵۶ هزار خودرو قاچاق کرده است ادامه داد: ما در حوزه گذرموقت پرونده داریم، ۱۰۸ خودرو در آذربایجان غربی داریم که محکومیت ۲۸۰ میلیارد تومانی گرفتند. ۱۷ دستگاه خودرو در این خصوص در خودروی لوکس کرج داریم که محکومیت ۷۳ میلیاردی گرفتند خلاء و نقص نیز مربوط به ورود موقت می‌شود و از محل گذر موقت این پرونده تشکیل شده است.

دهقانی نیا افزود: یکی از خلاء هایی که در این خصوص ایجاد می‌شود مربوط به اسناد و مدارک خلاف واقع است. برخی از این خودروها در داخل کشور با گذر موقت خرد می شوند و خودرویی باقی نمی‌ماند که بخواهیم آن را کشف کنیم.

او تصریح کرد: بر اساس پرونده نگین خودرو از ۴۲۴ خودرو نزدیک به ۲۷۰ خودرو به فروش رفته و ۱۵۶ خودرو باقی مانده است، تعدادی که به فروش رفته به صورت خرد از گمرک شهیدرجایی قانونی خارج می شود و یکسری از حامل هایی که کالا را بار می زنند و در جاده طی طریق می‌کنند قانونی هستند و بر اساس حکمی که صادر شده است کار انجام می شود.

سخنگوی ستاد مبارزه باقاچاق کالا و ارز ادامه داد: ترانزیت برای ما درآمد اقتصادی دارد، ما هیچ کنترلی بر روی ترانزیت نداریم و هیچ کس نمی داند که این حامل کجاست، ما هنوز نتوانستیم حامل‌های مسیر ترانزیت بین الملل را به صورت لحظه‌ای دنبال کنیم.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خودروی لوکس قاچاق خودرو مبارزه با قاچاق کالا و ارز سخنگوی ستاد مبارزه قاچاق خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی موجود نیست

مسیح فرزانه گفت: متنوع کردن سبد سوخت کشور برای عبور از ناترازی ضروری است اما پیش از این باید زیرساخت مورد نیاز.شبکه سوخت ایجاد شود.

مسیح فرزانه، کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درخصوص حل بحران ناترازی انرژی در کشور گفت: استفاده از خودرو‌های هیبرید و برقی یکی از راهکار‌هاست اما در استفاده از خودرو‌های برقی، باید ابتدا به خدمات پس از فروش، زیر ساخت مورد نیاز و ناترازی ۱۵ هزار مگاواتی برق در سال گذشته که در ۱۴۰۳ افزایش هم خواهد داشت توجه شود.

 

وی افزود: بررسی‌های من نشان می‌دهد اینگونه عمل نشده است، ما در حوزه خدمات پس از فروش خودروهای برقی و هیبریدی یک آئین‌نامه نداریم؛ در رابطه با برق شرایط مشخص است و هیچ دورنمای مثبتی در این باره نمی‌بینیم و حتی مسؤولان امری که دایه‌دار واردات خودروهای این چنینی هستند گامی در راستای تامین برق آن بر نمی‌دارند.

 

فرزانه در ادامه افزود: تمام این اقدامات همانند یک زنجیره به هم متصل است و طبعا هر کدام را اگر تامین نکنیم با مشکل روبه‌رو می‌شویم. وقتی باید خودروی برقی وارد کنیم که در تامین انرژی آن دچار مشکل نشویم؛ در صورتی که جواب وزارت نیرو به وزارت صمت برای تامین انرژی خودرو‌های برقی شفاف بوده و اعلام کرده که ایجاد چنین شرایطی امکان پذیر نیست.

 

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: این مشکل را ما در سی ان جی کردن خودرو‌ها هم شاهد بودیم. مردم باید در صف‌های طولانیِ یک تا دو ساعته منتظر می‌ماندند تا بتوانند سوخت سی ان جی خودروی خود را تامین کنند.

 

وی گفت: باید از تمام سوخت‌ها برای متنوع کردن سبد سوخت استفاده و نباید فقط به یک تا دو مورد سوخت بسنده کرد. تنوع بخشی به سبد انرژی مسلما می‌تواند بار را از دوش بنزین دارد و گامی در مسیر رفع ناترازی سوخت کشور برداشته شود. البته همانطور که توضیح دادم زیرساخت هم باید تامین شود.

دیگر خبرها

  • زیرساخت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی موجود نیست
  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • (تصاویر) خودروی لوکس چینی که قرار است به جنگ ب‌ام‌و و بنز برود
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • جریمه بیش از ۸۱ میلیارد ریالی راننده متخلف/ تویوتا قاچاق توقیف شد
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)