Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@20:09:37 GMT

طرز تهیه اشکنه ماست به همراه تخم مرغ 

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۲۴۱۱

 اشکنه ماست به همراه تخم مرغ یکی از غذا‌های سبک است که شهر‌های مختلف در ایران به روش‌های مختلف این غذا را درست می‌کنند. خبرگزاری میزان _ نمناک نوشت: داخل قابلمه‌ای مناسب مقداری روغن بریزید و پیاز خلالی شده را داخل آن تفت دهیدتا طلایی رنگ شود، سپس آرد را الک کرده و آرام آرام به پیاز اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا بوی خامی ارد گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بعد از چند دقیقه تفت آرد، کاکوتی، زردچوبه و نعناع خشک را هم اضافه کرده و تفت دهید. مراقب باشید تا در اثر تفت نعنا نسوزد.   در مرحله بعد ماست را اضافه کنید و به طور مدام هم بزنید تا در اثر گرما ماست نبرد.   بعد از آن هم آب را اضافه کنید و هم بزنید تا به جوش بیاید.   بعد از به جوش آمدن آب، رشته پلویی را در آن می‌ریزیم تا بپزد.   دو عدد از تخم مرغ‌ها را در کاسه‌ای میشکنیم و با چنگال هم می‌زنیم، بعد داخل اشکنه ریخته و مداوم هم می‌زنیم تا تخم مرغ نبندد.   بقیه تخم مرغ‌ها را در اشکنه بشکید و بدون هم زدن بگذارید تا تخم مرغ‌ها به صورت درسته در اشکنه پخته شوند.   مواد لازم: پیاز خلالی خرددشده: یک عدد آرد: ۲ قاشق سوپ خوری نعناع خشک: یک قاشق سوپ خوری ماست: ۵۰۰ گرم کاکوتی: یک قاشق سوپ خوری رشته پلویی: ۵۰ گرم آب: چهار پیمانه تخم مرغ: ۴ عدد روغن جامد: ۲ قاشق سوپ خوری بیشتر بخوانید: فوت و فن های تهیه میرزاقاسمی انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: طرز تهیه سلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طرز تهیه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۲۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفال به حافظ شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ خیال روی تو در هر طریق همره ماست...

فرارو- فال گرفتن از آثار ادبی، از باور‌های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می‌بردند بهره‌ای از کلام حق دارند رجوع می‌شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است.

خیال روی تو در هر طریق همره ماست
نسیم موی تو پیوند جان آگه ماست

به رغم مدعیانی که منع عشق کنند
جمال چهره تو حجت موجه ماست

ببین که سیب زنخدان تو چه می‌گوید
هزار یوسف مصری فتاده در چه ماست

اگر به زلف دراز تو دست ما نرسد
گناه بخت پریشان و دست کوته ماست

به حاجب در خلوت سرای خاص بگو
فلان ز گوشه نشینان خاک درگه ماست

به صورت از نظر ما اگر چه محجوب است
همیشه در نظر خاطر مرفه ماست

اگر به سالی حافظ دری زند بگشای
که سال‌هاست که مشتاق روی، چون مه ماست

شرح لغت: معنی لغت برای این غزل وجود ندارد.

تفسیر عرفانی:‌

۱- شرط اصلی موفقیت در این نیت تلاش و کوشش شما می‌باشد، پس هر اندازه فعالیت تان زیادتر باشد. رسیدن به مقصود نزدیکتر میشود.

۲- حضرت حافظ در بیت اول می‌فرماید:

خیال روی تو در هر حالی که باشیم، از مخیله و ذهن خارج نمیشود و همراه ماست. نسیم موهایت هم پیوند جان آگه ماست.

یعنی هم بوی اش جزو جان آگه ما گشته و از آن جدا نمی‌شود و هم یاد و ذکرش.

تعبیر غزل:

عشقی در سر داری که حتی لحظه‌ای از تو جدا نمی‌شود و سرزنش‌های دیگران در تو بی اثر است. از بخت خود گله مندی و موقعیت فعلی ات را مانع از رسیدن به مقصود می‌دانی. به زودی شخصی به تو مراجعه می‌کند و پیشنهادی می‌دهد. آن را جدی بگیر که گشایش کار تو در انجام آن عمل است.

دیگر خبرها

  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • (ویدئو) بحث عجیب درباره زیاده‌روی در عرق خوری در برنامه گلزار!
  • بحث درباره زیاده روی در عرق خوری در برنامه گلزار
  • کری پدیده جوان رئال: لیگ قهرمانان مال ماست!
  • تفال به حافظ شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ خیال روی تو در هر طریق همره ماست...
  • طرز تهیه لوبیا پلوی اصیل شیرازی را اینجا بخوانید