Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان پرچمدار جوانترین استان کشور می باشد و بالاترین نرخ موالید را دارد گفت: ۴۰ درصد جمعیت استان زیر ۱۴ سال هستند و علیرغم اینکه در چند سال گذشته شاهد توسعه زیرساخت ها در حوزه بهداشت و درمان و بوده ایم ولی کماکان نیاز به توسعه و ارتقاء زیرساخت های بهداشت و درمان برای حرکت چرخ های توسعه استان لازم و ضروری می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا دکتر قاسم میری علی آباد در نشست بررسی مرگ و میر نوزادن و کودکان زیر ۵ سال که در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد با بیان اینکه حفظ، پویایی و تعادل جمعیت از مباحث اساسی مدیریتی کشور می باشد گفت:  ضروریت دارد مسئولین استانی و کشوری برای رفع مشکلات و دغدغه های بهداشتی و درمانی استان بیش از پیش اهتمام ورزند تا کیفیت زندگی مردم و سلامت جسمی و روانی نسل های آینده ارتقاء یابد و شاهد کاهش موارد مرگ و میر در همه رده های سنی باشیم.

وی گفت: با ایجاد و توسعه بخش مراقبت های ویژه نوزادان در شهرستان های خاش، سراوان و  زاهدان و ایجاد بخش های مراقبت های ویژه کودکان در بیمارستان های خاش، سراوان و زاهدان نیروی انسانی مورد نیاز در این بخش ها  نیز ارتقاء قابل توجه ای یافته است

وی افزود: در سال ۹۷ در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مجموع ۸ تخت در بخش مراقبت های ویژه کودکان (picu)  و در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU)  ۲۷ تخت وجود داشته است و بحمدالله تا پایان سال جاری تعداد کل تخت های بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU)  به ۵۲ و تخت های بخش مراقبت های ویژه کودکان (picu)  به ۳۳ تخت می رسد که  حاکی از رشد دو برابری تخت های NICU و رشد ۴ برابری تخت های بخش picu می باشد که بخش عمده ای از مشکلات این حوزه برطرف خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان سيستان و بلوچستان بخش مراقبت های ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۲۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم حفاظت از زیرساخت‌ها و نیروی انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، شامگاه دوشنبه _دهم اردیبهشت_ در دیدار با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سنندج اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای سرمایه‌ای است که به صورت گسترده در حال فعالیت بوده و کارکنان دلسوز و مجربی دارد.

وی بر لزوم حفاظت از زیرساخت‌های این سازمان در استان تاکید کرد و افزود: نگهداری از آن توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: بیشتر افراد ماهر در این حرفه در حال بازنشستگی هستند بنابراین ضروری است برای استخدام افراد جدید تدبیری شود چرا که نیروی انسانی کافی در استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب در دانشگاه فنی و حرفه استان خواستار حمایت مسئولان و رسیدگی به وضعیت نیروی انسانی آن شد.

وی با اشاره به اینکه در کردستان مشکلات زیادی در خصوص بیکاری وجود دارد، تصریح کرد: تمرکز دشمن همواره بر استان‌های مانند کردستان و سیستان و بلوچستان است و می‌طلبد که توجه ویژه‌ای به این استان‌ها شود تا شاهد به ثمر نشستن زحمات دولت نیز باشیم.

کد خبر 749190

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند