Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی بر ضرورت بازاندیشی در علوم مختلف دانشگاهی تاکید کرد و گفت: در عرصه مددکاری نباید بین رشته های مختلف دیوار بکشیم و نباید از کنش و فهم بین رشته ای محروم بمانیم.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین سلیمی در دومین نشست کشوری مددکاران اجتماعی مراکز مشاوره دانشگاه‌ها گفت: در زمینه حرفه و رشته مددکاری اجتماعی دو نکته قابل ذکر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اول اینکه، در دانش های مختلف عصر مدرن از جمله دانش مددکاری، پارادوکس هایی وجود دارد که موجب بالندگی آن شده است. در واقع امر پارادوکسیکال ممکن است با پدیده های متضادی در درون خود مواجه شود که آن را رو به جلو پیش ببرد.

وی در ادامه بیان کرد: در عصر مدرن وقتی انسان با پدیده های گسترده مواجه شد دانش حرفه ای مددکاری را ایجاد کرد. مددکاری از توانمندسازی افراد و مداخله در بحران حرف می زند. اما سوالی که پیش می آید این است چگونه و چطور این اتفاق می افتد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات مفاهیم کلاسیک دانش مدرن تبدیل به قید و بندهایی برای افراد می شود. به همین جهت دائماً نیازمند بازاندیشی در علوم مختلف از جمله مددکاری هستیم. به عنوان مثال در کشور آلمان، مددکاری اجتماعی در دانشگاه های فنی و حرفه ای آموزش داده می شود. چون نگاه حرفه ای به آن وجود دارد. آنها به این نتیجه رسیده اند که آموزش و کنش باید به گونه ای پیوند بخورد که دانش مددکاری تبدیل به قید و بند برای آن نشود.

دکتر سلیمی اظهار کرد: در عرصه مددکاری نباید بین رشته های مختلف دیوار بکشیم و نباید از کنش و فهم بین رشته ای محروم بمانیم. امروز پیچیدگی شرایط اجتماعی به خصوص در دانشگاه ها ما را مجبور می کند که رشته ها و تخصص مختلف را به صورت فهم بین رشته ای درک کنیم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: امیدوارم این نشست ها زمینه فعالیت های بین رشته ای در عرصه اندیشه و عمل را فراهم کنند. دانشگاه های کشور در حوزه های مختلف از جمله مددکاری، روانشناسی، مشاوره و زمینه های مختلف علوم اجتماعی پیش رفته اند و به تدریج مرکز مراجعۀ دستگاه های دولتی و مردم قرار گرفته اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: امیدوارم در این نشست با انتقال تجربیات بین مددکاران و استادان حوزه های مختلف بتوانیم پارادوکس های رشتۀ مددکاری را به زمینه ای برای رشد این رشته تبدیل و تاثیر بیشتری در عرصۀ اجتماعی داشته باشیم.

در ادامۀ این نشست دکتر مجید صفاری‌نیا، مدیر دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به زمینه های رشد و توسعۀ مددکاری در دنیا بیان کرد: نخستین عامل، رشد و گسترش شهرنشینی بود. با افزایش مهاجرت به شهرها و گسترش شهرهای بدون ساختار نیاز به این حرفه احساس شد.

وی ادامه داد: توسعۀ صنعت و همچنین جنگ های جهانی اول و دوم و تبعات آنها از جمله آوارگی، بی خانمانی و... عامل دیگر رشد و توسعۀ این حرفه شد.

دکتر صفاری‌نیا، تاکید کرد: تقریباً تمام این موارد از جمله جنگ، حاشیه نشینی، مهاجرت و... را در ایران داشته ایم. حال با این شرایط وضعیت رشتۀ مددکاری در کشور ما چگونه است؟ دولت ها و حکمرانی در کشور تا چه حد از این حرفه استقبال کرده است.

مدیر دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم با اشاره به «حِرَف یاورانه» گفت: مددکاران اجتماعی با نوع دوستی، همدلی و هم حسی همراه هستند. جامعه پذیری همراه با خودشیفتگی در آنها پایین است. مسئولیت پذیری در مددکاران بسیار بالاست. آنها خودشان را جای طرف مقابل می گذارند و از نگاه آنها مجموعۀ این موارد تشکیل دهنده حِرَف یاورانه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رییس دانشگاه علامه طباطبایی رشته های مددکاری دانشگاه علامه طباطبایی دانشگاه علامه بین رشته ای دانشگاه ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شانزدهمین آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به صورت سراسری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: سومین همایش سلامت، حکمت و حکمرانی در بیمارستان فرهیختگان برگزار می‌شود/ یکم اردیبهشت؛ آخرین مهلت ارسال مقالات

به گفته مهسا آل ابراهیم، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و مسئول المپیاد کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمون غربالگری (مرحله اول انفرادی) شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در ۵ حیطه آموزش پزشکی، مدیریت نظام سلامت، همگرایی علوم پایه، استدلال بالینی و حیطه ی هنر و سلامت، با حضور بیش از ۸۰ نفر از داوطلبان این واحد دانشگاهی، در سالن شهید احدی ساختمان زرگنده برگزار شد.

وی افزود: برگزیدگان حیطه های مختلف آزمون غربالگری دانشگاهی، در خردادماه ۱۴۰۳ به المپیاد کشوری وزارت بهداشت راه خواهند یافت.

آل ابراهیم خاطرنشان کرد: با توجه به درخشش دانشجویان عزیزمان در المپیاد کشوری وزارت بهداشت در سال گذشته، امید آن داریم که امسال نیز به لطف پروردگار با کسب مدال های بیشتر، شاهد اعتلای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، در المپیاد کشوری وزارت بهداشت باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228971 برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد