Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی منابع عراقی در ناحیه «ربیعه» در استان نینوا از تحرکات غیرعادی نظامیان آمریکایی در نوار مرزی عراق با سوریه و نیز اقدام آنها برای احداث پایگاه نظامی در دهوک در شمال عراق پرده برداشتند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بغداد الیوم، یک منبع امنیتی عراقی از انفجاری در بغداد خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این منبع بیان کرد: یک بمب صوتی در برابر منزلی در محله «النادی الترکمانی» در «خیابان فلسطین» در بغداد پایتخت منفجر شد که تلفاتی به دنبال نداشت، اما خساراتی وارد کرد.

تحرکات غیرعادی نظامیان آمریکایی در نوار مرزی عراق با سوریه

«ابو بدر الشمری» مسئول حشد شمر در ناحیه «ربیعه» در استان نینوا از تحرکات غیرعادی نظامیان آمریکایی در نوار مرزی عراق با سوریه خبر داد.

الشمری گفت: نظامیان آمریکایی از یکهفته قبل اقدام به گشت زنی در نوار مرزی با سوریه از سوی گذرگاه «فیشخابور» می‌کنند و همچنین بخشی از نیروهای خود را از سوریه به اربیل منتقل می‌کنند.

وی افزود: گشتی‌های آمریکایی بدون حمایت هوایی حرکت می‌کنند و دولت عراق هم اطلاعی از این تحرکات ندارد.

همزمان یک منبع امنیتی از اقدام نظامیان آمریکایی برای احداث پایگاه در نوار مرزی میان عراق و ترکیه در استان دهوک پرده برداشت.

کشف مقادیری مواد منفجره در «داقوق» در شرق کرکوک

یک منبع امنیتی عراقی از کشف مقادیری مواد منفجره در بخش «داقوق» در شرق کرکوک خبر داد و اعلام کرد و این مواد از سوی یگان خنثی کننده مواد منفجره خنثی شد.

کشف مخفیگاه داعشی در غرب نینوا

اداره اطلاعات عراق به کشف مخفیگاه داعشی در «جزیره البعاج» در غرب نینوا اشاره و بیان کرد: طی عملیات اطلاعاتی ویژه و بر اساس اطلاعات دقیق و با هماهنگی با بخش اطلاعات فرماندهی عملیات غرب نینوا، یک تونل داعشی به طول 200 که داعشی‌ها ازآن برای مخفی شدن استفاده می‌کردند، کشف شد.

این منبع اعلام کرد: این تونل در منطقه «جزیره البعاج» در غرب نینوا قرار دارد و داعشی در امان ماندن از رصد هوایی و زمینی در آن پنهان می‌شدند. این تونل منهدم شد.

کشف مقادیری مهمات در الانبار

اداره اطلاعات عراق از کشف مقادیری مواد منفجره در منطقه «البوطیبان» در الرمادی در استان الانبار خبر داد و اعلام کرد: در راستای عملیات برای کشف داعشی‌ها، نیروهای عراقی موفق به کشف 30 گلوله خمپاره 120، 10 موشک تانک و 8 راکت در الانبار شدند و آنرا منهدم کردند.

برخورد دوگانه آمریکا با امنیت عراق

«کاطع الرکابی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که آمریکا با امنیت عراق برخورد دوگانه دارد.

وی افزود: حمله جنگنده‌های آمریکایی به حشد شعبی در نوار مرزی برای اولین بار نبوده و تکرار شده است. کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از آن ابراز انزجار کرده است و آنرا تجاوزی خطرناک محسوب می‌کند.

الرکابی تاکید کرد: دولت آمریکا و نیروهایش برخورد دوگانه با امنیت عراق دارند زیرا از یکسو نیروهای حشد شعبی به عنوان سازمانی امنیتی و رسمی عراقی را در مرز با سوریه هدف قرار می‌دهند اما از سوی دیگر به داعشی‌هایی که به دنبال عبور از مرز برای منفجر کردن خودشان در میان افراد بی گناه عراقی در شهرهای عراق هستند، کاری ندارند.

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بیان کرد: حشد شعبی سازمانی است که خون‌های زیادی برای آزادسازی شهرهای عراق از لوث داعش و مقابله با نفوذ داعش طی سالیان گذشته داده است.

عراق| نماینده بدر: عدم اخراج آمریکایی‌ها منجر به هرج و مرج می‌شودعراق| هدف قرار گرفتن خودروهای وابسته به ائتلاف آمریکایی در جنوب بغدادعراق| عملیات علیه داعش در دیالی/ ادامه واکنش به حمله اخیر آمریکا به حشد شعبی

الرکابی بیان کرد: حمله به حشد شعبی از سوی نظامیان آمریکایی حامل پیام‌های متعددی است و وقایع پوچ بودن ادعای آمریکایی ها را نشان داد .

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشف مقادیری مواد منفجره غرب نینوا حشد شعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۲۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند

یکی از فرماندهان حشد الشعبی عراق با تاکید بر لزوم اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور گفت: «تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند.»

به گزارش ایسنا، ابو زین‌العابدین، فرمانده تیپ ۲۸ حشد الشعبی تاکید کرد که «تهدیدهای آمریکا حباب رسانه‌ای بیش نیست و از دولت می‌خواهیم که به روند بیرون کردن تمام نیروهای خارجی از کشور سرعت بخشد.»

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه خاطرنشان کرد: «تهدیدهای آمریکا و دیگران مقاومت و مجاهدان عراقی را نمی‌ترساند و حرف آخر ما اخراج نیروهای بیگانه از کشور است.»

ابو زین‌العابدین افزود: «ما به قدرت دولت در اخراج کامل نیروهای بیگانه از خاک عراق اطمینان داریم و هدف آمریکا از تهدید این است که عراق امتیازات بیشتری برای تضمین بقای نیروهای این کشور بدهد.»

این فرمانده عراقی تاکید کرد: «تهدیدهای آمریکایی و غربی جدید نیستند، اما مجاهدین عراقی حرف آخر را می‌زنند. ما به قدرت دولت عراق در اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای بیگانه و در راس آن‌ها نیروهای آمریکایی ایمان داریم.»

پارلمان عراق در سال ۲۰۲۰ مصوبه‌ای را برای خروج نیروهای خارجی از عراق به‌ویژه نیروهای آمریکایی بعد از جنایت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشد الشعبی عراق در حمله آمریکا به فرودگاه بغداد تصویب کرد.

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق اخیرا سفری به واشنگتن داشت. رعد التمیمی، از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در این باره گفت: «محور سفر محمد شیاع السودانی به واشنگتن شامل سه پرونده مهم و اصلی است که مهم‌ترین آن خروج نیروهای آمریکایی از عراق است و توافق ملی در قبال این پرونده وجود دارد.»

التمیمی پیش‌بینی کرد اجرای دستورکار اخراج نیروهای آمریکایی از عراق بعد از اواسط سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

وی در مصاحبه با المعلومه گفت: «نیروهای آمریکایی حاکمیت ملی عراق را نقض و از کشتار جمعی ساکنان غزه حمایت کردند. آن‌ها تمام امکانات خود را برای حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی به کار گرفته‌اند. واشنگتن خطر مخالفت با خروج خود و پیامدهای داخلی و خارجی آن را درک می‌کند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است