Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@08:34:07 GMT

امید جودوکاران به آینده ای روشن

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۲۹۴۴

امید جودوکاران به آینده ای روشن

قهرمان رشته ورزشی جودو‌ خراسان جنوبی، در این روزگار کرونایی و تعلیق فدراسیون جودو با وجود تمام مشکلات هنوز به امید آینده ای روشن با قدرت تمام به راه خود ادامه می دهد تا به قله های بالایی از موفقیت دست پیدا کند.

خبرگزاری شبستان – خراسان جنوبی؛ جودو و دفاع شخصی نه تنها در خراسان جنوبی بلکه در کشور درگیر مشکلاتی شده است که باعث شده توسط فدراسیون جهانی جودو تعلیق شوند اما نکته ای که در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است ورزشکاران از پای ننشسته اند و با وجود مشکلاتی مانند تعلیق و شیوع ویروس کرونا به کار خود ادامه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله این ورزشکاران می توان به «مجتبی فیاض زاده» از خراسان جنوبی که در رشته های جودو و دفاع شخصی عناوین کشوری دارد اشاره کرد که با وجود تمام این مشکلات هنوز به امید آینده ای روشن با قدرت تمام به راه خود ادامه می دهد تا به قله های بالایی از موفقیت دست پیدا کند.

 

توکل به مولای متقیان

مجتبی فیاض زاده قهرمان کشوری از خراسان جنوبی درباره اعتقادات خود قبل از مسابقات در گفتگو با خبرنگار شبستان می گوید: برای تمام مردم دنیا آرزوی موفقیت دارم و همیشه از خداوند خواسته ام که همه مردم دنیا و من را به خواسته ها و اهدافشان برساند و بعد شروع به مبارزه با حریفانم در مسابقات می کنم.

 

وی با بیان اینکه توکل من همیشه به مولای متقیان حضرت علی (ع) بوده است، می افزاید: از دوران کودکی همیشه اسم حضرت علی (ع) مایه آرامش خاطر من است. به گفتۀ وی تا به امروز هر وقت در مسیر ورزش، دست اندازی به واسطه تنگ نظری برای من ایجاد شده، به واسطه لطفی که مولای من به من داشته کوچکترین خدشه ای در مسیرم ایجاد نشده است.

 

ورزش هنجاری اخلاق مدرانه

این قهرمان جودو و دفاع شخصی در زمینه بعد اخلاقی ورزش نیز عنوان می کند: به جرات می توان گفت که ورزش هنجاری اخلاق مدرانه در سطح جامعه است. ورزش بزرگترین حل کننده ناهمدلی ها، کدورت ها و اختلافات بین انسان ها می باشد، سال ها تجربه من در ورزش جدا از قهرمانی این را به من آموخت که ورزش بابی برای دوستی ها در بین افراد یک جامعه است.

 

وی معتقد است ورزش یعنی رسیدن به توازنی از آرامش، امنیت، صلح، صفا، همچنین مودت بین انسان های نه تنها یک جامعه که تمام انسان های جهان ایجاد می کند. سال ها آموزش، تمرین و مسابقه با افراد مختلف به او آموخت که ورزش تنها یک حرفه و یا یک شغل نیست بلکه یک استاندارد ضروری برای یک جامعه آرمانی و فاضله است.

 

فیاض زاده تأکید می کند: ورزش تواضع و فروتنی، اعتماد به نفس، امید، چگونه تلاش و کوشش کردن و انگیزه داشتن را آموزش می دهد و بعد از این مراحل موفقیت را در پی دارد. این قهرمان خراسان جنوبی ورزش را یک اصل ضروری برای یک جامعه آرمانی می داند همانطور که در مکتب اسلام به آن تأکید فروان شده است و رهبر انقلاب اسلامی نیز به آن تأکید فراوان داشته اند.

 

19 سال فعالیت ورزشی

این قهرمان کشوری که مدرک کارشناسی ارشد گردشگری دارد در زمینه شروع فعالیت های ورزشی خود می گوید: از سن ۱۳ سالگی ورزش را با رشته رزمی کونگ فو آغاز کردم، اما از آنجایی که انتظارات من را کامل نکرد به سراغ دیگر رشته های رزمی از جمله کیک بوکسینگ، بوکس، کاراته، ووشو، تکواندو و موی تای رفتم.

 

او در نهایت با ورزش جودو و دفاع شخصی آشنا می شود که ترکیبی از بیشتر ورزش های رزمی است و جودو او را اغنا کرد تا اینکه در آن به موفقیت هایی هم به دست آورد. فیاض زاده با بیان اینکه بیش از ۱۹ سال است که در ورزش های رزمی فعالیت می کند، می افزاید: همچنین در رشته های شنا و نجات غریق فعال هستم.

 

در این سالها در رشته کونگ فو و ووشو و‌کیک‌بوکس چندین مدال قهرمانی استانی کسب کرده ولی در رشته جودو‌ و دفاع شخصی که رشته های اصلی او هست، توانسته مدال های کشوری را از آن خود کند و به اردوی تیم ملی جودو نیز دعوت شده است. به گفتۀ وی مدرک داوری رشته جودو و کونگ فو را دارد و دارای مدرک مربی گری کونگ فو‌ و دفاع شخصی نیز است، همچنین از طرف فرمانده های اسبق و فعلی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تقدیرنامه دریافت کرده است.

 

امیدواریم حق به حق دار برسد

این قهرمان جودو و دفاع شخصی در زمینۀ تعلیق فدراسیون جودو می گوید: رای دادگاه حکمیت ورزش (CAS) در خصوص پرونده جودوی ایران برای چهارمین بار به تعویق افتاده است و قرار بود که 12 اسفندماه رأی داده شود.

 

فیاض زاده ادامه می دهد: در هر کاری و هر رشته ورزشی فراز و نشیب هایی وجود دارد و اکنون نوبت جودو بود، هدف کنونی ما برنامه ریزی برای آینده و ارتقاء و توسعه این ورزش است، تا زمانی که این تعلیق ناعادلانه برداشته شود، بتوانیم با قدرت وارد میدان شویم. 

 

با وجود تمام این مسائل هنوز امید دارد که تعلیق ناعادلانه و ظالمانه برداشته شود و حق به حق دار برسد تا استعدادهای این کشور به دلیل خودخواهی برخی افراد از بین نرود. به گفتۀ وی قهرمانان این رشته با اصالت نباید هیچ نگرانی داشته باشند چرا که به زودی آینده روشنی منتظر این رشته است و با تلاش و پشتکار باید خود را برای آن روز آماده کنند.

 

تعلیق جلوی پیشرفت ما را نمی گیرد

قهرمان خراسان جنوبی درباره اهداف و برنامه های خود نیز می گوید: تعلیق هیچ گاه نمی تواند جلوی پیشرفت ورزشکاران را بگیرد و من هم برای شناخت نقاط قدرت و ضعف خود تلاش خواهم کرد.

 

فیاض زاده بزرگترین مشکل خود را نبود حریف تمرینی سنگین وزن در استان و  علم و اطلاعات به روز دانست و درخواست کرد که برای رفع این مشکل اردوهای بین استانی، منطقه ای و کشوری برگزار شود و مربی های مجرب کشوری را به خراسان جنوبی دعوت کرد.

 

وی درباره تمرین در ایام کرونا هم یادآور شد: برای آمادگی جسمانی در ورزش های رزمی که مبارزات تن به تن دارند بهتر است که از ورزش های هوازی انفرای استفاده شود و برای بالا بردن سطح ارتقاء تکنیک ها با استفاده از کش های تمرینی و سایه زدن کار کنند و تمرینات ذهنی و اصلاح تکنیک را حتما انجام دهند تا از افت بدن خود جلوگیری کنند.

 

این روزها این قهرمان رشته ورزشی جودو‌ خراسان جنوبی با تمرینات هوازی در کوه های استان که بهترین فرصت برای ورزشکاران است و کش های تمرینی به کار خود ادامه می دهد به امیدی آینده ای روشن.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: فدراسیون جهانی جودو امید به آینده قهرمان جودو تعلیق خراسان جنوبي جودو و دفاع شخصی آینده ای روشن خراسان جنوبی ادامه می دهد خود ادامه فیاض زاده یک جامعه کونگ فو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۲۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از فردا احتمال رگبار و رعدوبرق در مناطق شمال، شرق و ارتفاعات خوزستان و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در دیگر مناطق خوزستان احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست، افزود: همچنین از روز یکشنبه تا سه‌شنبه احتمال بارش‌های پراکنده و وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه‌ای در برخی از نقاط استان وجود خواهد داشت.

سبزه زاری اظهار کرد: تا روز یکشنبه روند افزایش دما در خوزستان پیش بینی می‌شود و تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: از روز چهارشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی گفت: در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۸.۳ و ایذه با ۱۳.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط در خوزستان گزارش شده‌اند؛ همچنین در همین مدت نیز دمای هوای اهواز به حداکثر ۳۸.۳ و حداقل ۲۱.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 6089013

دیگر خبرها

  • آزمون سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده تکرار می‌شود
  • کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود
  • آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می شود
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • عملیات وعده صادق از مصادیق امید به آینده بود
  • ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور
  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟
  • قهرمانی نسر در مسابقات جودوی نونهالان خراسان رضوی
  • نمایش ۲ فیلم برای جامعه ورزش پهلوانی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی
  • ببینید | ️جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد‌