Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:17:18 GMT

اهدای اعضای بدن مرد بوکانی به ۵ نفر جان دوباره بخشید

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۳۱۷۰

اهدای اعضای بدن مرد بوکانی به ۵ نفر جان دوباره بخشید

محمد عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مرد ۴۲ ساله بوکانی طی روزهای گذشته برای عمل دیسک کمر به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز مراجعه کرده بود که بعد از عمل جراحی بر اثر خونریزی، دچار مرگ مغزی شد.

وی اضافه کرد: با رضایت خانواده این مرد ۴۲ ساله بوکانی که اهل روستای "ناچیت" از توابع بخش سیمینه بوکان بود، ۲ کلیه، قلب، طحال و کبد او به پنج نفر اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: اهدای عضو بدن این مرد سومین اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در سال‌جاری در این شهرستان است. 

وی  اضافه کرد: در سال جاری اعضای بدن یک بانوی ۳۸ ساله و یک مرد ۵۱ ساله نیز اهدا شده بود.

"عباسی" بیان کرد: مرگ مغزی به معنی عدم بازگشت به زندگی بوده و تداوم زندگی کوتاه مدت بیمار نیز وابسته به دستگاه است و در صورت جدا شدن بیمار مرگ مغزی از دستگاه بعد از چند ثانیه فوت می‌کند.

وی افزود: اعضای قابل اهدای بیمار مرگ مغزی شامل قلب، ریه‌ها، کبد، روده ها، لوزالمعده و کلیه هاست ضمن اینکه برخی از بافت‌های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

در حال حاضر ۲۵ هزار نفر از بیماران در کشور در صف دریافت عضو قرار دارند و این در حالی است که تنها ۸۰۰ نفر در سال اهدای عضو می‌کنند؛ سالانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در کشور شرایط اهدای عضو می‌یابند که تنها یک سوم از این تعداد، عضو خود را اهدا می کنند.

برچسب‌ها آذربایجان غربی بوکان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اهدای عضو بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی بوکان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آذربایجان غربی بوکان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اهدای عضو بهداشت و سلامت اخبار کنکور اهدای عضو مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۳۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   اعضای تیم ۱۴ نفره کانون دانش آموزی مدرسه شهید بروجردی بوکان در دوازدهمین دوره المپیاد آماده مرحله استانی رتبه اول را کسب و مفتخر به دریافت تندیس آیتم های مخاطرات طبیعی (پناه گیری و خروج ایمن در زمان زلزله) و آسیب های اسکلتی و مفصلی شدند.

در این دوره مسابقات تیم های میاندواب؛مقام سوم،سردشت؛مقاوم دوم و تیم شهرستان شوط موفق به کسب مقام بشردوستی شد.

دیگر خبرها

  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • بخشش عجیب‌ در خوزستان؛ مقتول، قاتلش را بخشید
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان؛ مقتول، قاتلش را بخشید
  • تاکیدامام جمعه بوکان براهمیت نقش و جایگاه معلمان و کارگران در جامعه
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی