Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا علی شعبانی روز چهارشنبه در نشست صمیمی با روسای دانشگاه‌های ایرانشهر اظهارداشت: این شهرستان با فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیار و با توجه به موقعیت راهبردی آن، می‌تواند موجب تحول و توسعه جنوب شرق شود.

وی با اشاره به ضرورت وجود یک کانون هدایت و اجماع برانگیز برای شناخت و جهت دهی برنامه‌های توسعه‌ای افزود: هم‌اندیشی و همکاری همه جانبه دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی می‌تواند در شناخت ظرفیت‌ها، نیازها و اولویت‌های توسعه شهرستان راه‌گشا باشد و با جبران خلاهای علمی و تخصصی، تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری ایرانشهر با اشاره به اینکه این شهرستان منابع طبیعی، آب و خاک، معدن، ظرفیت گردشگری، منابع انسانی جوان و متخصص، مراکز علمی نسبتا پیشرفته و مجهز دارد اما چرا توسعه اتفاق نمی افتد؟ گفت: تشکیل یک اتاق فکر و یک کارگروه تخصصی با محوریت دانشگاه‌ها برای برنامه ریزی توسعه منطقه ضروری است.

وی تصریح کرد: مشکل امروز ما در شهرستان عدم ارتباط مناسب و همکاری همه جانبه و سینرژیک ادارات با یکدیگر است تا نگرش جزیره‌ای در انجام ماموریت‌ها و مسوولیت‌ها حاکم باشد راه به جایی نخواهیم برد. 

شعبانی گفت: وجود نیروی انسانی متخصص و متعهد اصلی ترین سرمایه برای پیشرفت و توسعه است و باید برای توسعه پایدار شهرستان به یک هم نظری مفهومی و انسجام درونی برسیم.

وی اظهارداشت: باید افراد علاقمند، خلاق، ایده پرداز و متعهد در این کارگروه دعوت کنیم و با نشست‌های کارشناسی مستمر، مدوام، شناخت توانمندی‌ها، مشکلات و نیازها، چشم انداز توسعه شهرستان را ترسیم و با ارائه برنامه در جهت دستیابی به اهداف گام موثر برداریم.

سرپرست فرمانداری ایرانشهر بیان کرد: امیدوارم روسای دانشگاه‌ها، اساتید و متخصصان در کنار مسوولیت‌های بخشی و تخصصی خویش، وقت مناسبی هم به مساله کلی توسعه شهرستان اختصاص دهند و با آسیب شناسی و پیدا کردن راهکارهای عملی برای حل مشکلات و معضلات، افکار عمومی بویژه جوانان را نسبت به موضوع حساس و مشارکت آنان را در توسعه شهرستان جلب کنند.

به گزارش ایرنا در این نشست، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، ولایت، آزاد و فرهنگیان ایرانشهر با بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود بر ضرورت تشکیل اتاق فکر و کارگروه تخصصی توسعه این شهرستان تاکید کردند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان توسعه اقتصادی دانشگاه ایرانشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان توسعه اقتصادی دانشگاه سیستان و بلوچستان توسعه اقتصادی دانشگاه ایرانشهر اخبار کنکور توسعه شهرستان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۳۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز

مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ۶ مرکز در البرز خدمات رایگان تخصصی سلامت روان به شهروندان ارایه می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ار کرج، ‌مجید نیک‌نژاد صبح امروز در حاشیه بازدید از  مراکز ارائه دهنده تخصصی سلامت روان یا همان مراکز " سراج " در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان البرز 6 مرکز تخصصی سلامت روان به اختصار "سراج " وجود دارد که به بیمارانی که از سطوح پایین تر برای درمان های تخصصی سلامت روان و پیگیری های مداوم بعد از ترخیص ارجاع شده اند ، به صورت رایگان خدمات تخصصی ارائه می کند. وی افزود: درمان های تخصصی سلامت روان گاها طولانی مدت و با هزینه های بالا انجام می شود اما مراکز سراج که دو مرکز در کرج و چهار مرکز دیگر در شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد، فردیس و اشتهارد  راه‌اندازی شده‌اند  که با حضور روانپزشک ، روانشناس و یک مددکار اجتماعی این خدمات را ارائه می دهند و برای بیمارانی که امکان مراجعه حضوری ندارند درمان در منزل و پیگیری تلفنی انجام می‌شود.

وی افزود: بیمارانی که از مراکز بهداشتی، بهزیستی، مدارس و دیگر سازمان‌ها ... به این مراکز ارجاع داده می‌شوند بیمارانی هستند که از اختلالات شدید روان یا افکار پرخطری مانند خودکشی و ... رنج می برند و علاوه بر درمان و پیشگیری از عود مجدد بیماری، ، خانواده های این بیماران نیز آموزش های لازم را دریافت می‌کنند.

وی یکی از نقاط قوت مراکز سراج را حضور مددکار اجتماعی دانست و تصریح کرد: مددکار فعال در این مراکز با ارتباطی که با دستگاه های مربوطه ایجاد می کند آسیب های اجتماعی مراجعین مثل فقر، بیکاری ، بی سوادی و ...بررسی و  پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان