Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@09:28:25 GMT

اگر نفروشید، ۲۵ درصد سود می‌گیرید!

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۳۵۳۳

اگر نفروشید، ۲۵ درصد سود می‌گیرید!

شورای عالی بورس در جدیدترین تصمیمات خود سناریوی جدیدی را برای حمایت از سهام دارن خرد در نظر گرفته و به این سهام داران وعده بازدهی ۲۵ درصدی داده است اما به شرط و شروطی!

به گزارش ایسنا، بازار سرمایه امسال میزبان تعداد زیادی سهام دار خرد و جدید بود که بنا به شرایط بازار سرمایه در ماه های ابتدای سال، این بازار را برای سرمایه گذاری انتخاب کردند؛ به طوریکه تعداد سهام داران بازار سرمایه از حدود ۲۰۰ هزار نفر به بیش از چهار میلیون نفر(بدون در نظر گرفتن مشمولان سهام عدالت) رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی که شاید دانش و آگاهی لازم را نداشتند و در جریان ریزش های پی در پی بازار، همسو با دیگر سهام داران قدیمی و کلان متضرر شدند. هرچند که وضعیت این روزهای بازار سرمایه باعث نا امیدی بسیاری از سهام داران شده اما ممکن است سهام داران جدید نسبت به سهام داران قدیمی هیجانی تر رفتار کرده و اقدام به فروش سهم های ارزشمند و بنیادی خود کنند.

در این راستا، شورای عالی بورس در جهت حمایت از این سهام داران و شاید به دلیل کشیدن ترمز هیجان آن ها در روزهای منفی بازار، طرح حمایت صندوق توسعه بازار از سهام داران خرد را تصویب کرد.

بر این اساس و طبق اعلام سازمان بورس، "سهامدارانی که در تاریخ ۱۲ اسفندماه ارزش پورتفوی آنها ۱۰ میلیون تومان یا کمتر است و ورود آنها به بازار سرمایه در سال جاری تا به امروز اتفاق افتاده است، بتوانند روی پورتفوی سهام خود نوعی ضمانت حداقل بازدهی از صندوق توسعه دریافت کنند.

پورتفوی مورد محاسبه برای این افراد مشتمل بر سهام، واحدهای صندوق های با درآمد ثابت و صندوق های سهامی و به طور کلی اوضاع اوراق بهادار بازار سرمایه خواهد بود که اگر ارزش آن ۱۰ میلیون تومان یا کمتر باشد، صندوق توسعه بازار، این حمایت را در قالب یک اختیار فروش برای این دسته از سهامداران روی کل پورتفوی‌شان و برای تاریخ انتهای اردیبهشت ۱۴۰۱ قائل می شود.

بر این اساس و تا این تاریخ، کسب حداقل بازدهی ۲۵ درصدی تضمین می شود و چنانچه بازدهی کمتر از این میزان باشد، جبران و مابه التفاوت به سهامداران پرداخت خواهد شد. شرط لازم برای پرداخت این مبلغ جبرانی تغییر ندادن پورتفوی ۱۲ اسفند سهام دار خرد تا  تاریخ سررسید است.

البته افراد می‌توانند سهام جدید خریداری کرده و به پورتفوی خود اضافه کنند ولی بخش جدید مشمول این حمایت نخواهد بود. همچنین مقدار سهامی که امروز به نوعی در قالب پورتفویشان بیمه می شود را باید حفظ و نگهداری کنند و در صورت تغییر هر بخش، کل حمایت لغو می شود".

بنابراین اگر سهام داران خردی که ارزش پرتفوی‌شان زیر ۱۰ میلیون تومان است، تا اردیبهشت سال آینده، یعنی تا حدود دو ماه آینده، هیچ سهمی از پرتفوی خود را نفروشند، در تاریخ مذکور بازدهی ۲۵ درصدی برای آن ها تضمین شده و چنانچه این بازدهی رخ ندهد و کمتر از ۲۵ درصد باشد، جبران و مابه التفاوت به سهامداران پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بورس سهامداران شورای عالی بورس بازار سرمایه سهام داران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۳۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۴ هزار و ۶۵۰ واحد افزایش معادل ۶۱ صدم درصد در محدوده ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، خزامیا، فولاد، کاما، کساپا، خودرو و فاذر هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۱۶ واحد افزایش به عدد ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.
نماد‌های فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های آریا، آریان، ساروج، بپاس و بمپنا از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۴۳۴ نماد مثبت برابر ۳۷۳ نماد منفی بود. ۹۶ صف خرید مقابل ۲۸ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به مثبت ۱۶۱ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۹ میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و هشت میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۶ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • توقف رشد صنایع بزرگ؟
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند