Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره لزوم تخصیص سالانه حداقل ۲۰ درصد از تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش مسکن گفت: براساس طرح جامع مسکن، سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور باید ساخته شود؛ در حال حاضر کمتر از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شود؛ این موضوع زمینه ساز کاهش عرضه مسکن، افزایش تقاضا و به دنبال آن تورم بالای مسکن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در وضعیت فعلی باید از ساخت و تولید مسکن حمایت شود؛ از جمله مهمترین راهکارهای حمایت از ساخت مسکن، پرداخت تسهیلات بانکی به ساخت مسکن است.

نماینده مردم شیراز با اشاره به میزان تسهیلات پرداخت شده به بخش مسکن در سال گذشته گفت: بر اساس گزارش بانک مرکزی در سال ۱۳۹۸ تنها ۷ درصد از کل تسهیلات پرداختی بانک مربوط به بخش مسکن بوده که خیلی کم است؛ از این میزان، سهم تسهیلات ساخت مسکن زیر ۲ درصد بوده است.

وی در ادامه افزود: باتوجه به ضرورت حمایت از بخش مسکن، نیاز است حداقل سالانه ۲۰ درصد از کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها مربوط به بخش مسکن باشد؛ بانک مرکزی باید در این زمینه قاعده گذاری کند و با نظارت‌های خود سهم بخش مسکن از تسهیلات پرداختی بانک‌ها را افزایش دهد؛ تاکید می‌کنم در وضعیت فعلی سهم تسهیلات ساخت مسکن هم باید افزایش یابد و بانک‌ها نباید فقط به خرید مسکن وام دهند.

قادری در پایان تصریح کرد: در صورت اختصاص ۲۰ درصد از کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش مسکن، تولید مسکن افزایش پیدا می‌کند؛ این موضوع با توجه به این که مسکن یک پیشران اقتصادی محسوب می‌شود، افزایش اشتغال و خلق ثروت برای کشور را به دنبال دارد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن بانک مرکزی بانک ها افزایش ساخت و ساز مسکن جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مسکن سازی تسهیلات پرداختی بانک ها بخش مسکن ساخت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۴۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم علی نژاد عصر دوشنبه در جلسه ستاد مسکن تامین شهرستان گفت: برای تسریع در احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در توافق با انبوه ساز مسکن مقرر شد بزودی ساخت بیش از یک هزار ۵۰ مسکن بصورت انبوه در کوی ولیعصر خوی آغاز شود

وی افزود: کارهای زیر بنایی از جمله گمانه زنی در ۲۵ نقطه آغاز و نقشه‌های احداث آماده شده است

فرماندار خوی گفت: برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضان پرداخت می‌شود که این تسهیلات برای تسریع در احداث مسکن ملی در اختیار انبوه ساز قرار می‌گیرد.

کد خبر 6092599

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • عملکرد ضعیف برخی بانک‌های‌ دولتی قم در ارائه تسهیلات مسکن
  • امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت تسهیلات پروژه‌های خودمالکی مسکن متوقف نشده است
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد