Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، شهبازی در جلسه شورای هماهنگی مقابله با قاچاق کالا و ارز که با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به البرز میزبان کارگروه بند "چ" نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود، افزود: طبق گزارش اعضای کارگروه استانی و ملی، پرونده ها به جد در جریان است و مورد بررسی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: واحدهای تولیدی بزرگی در البرز مستقر هستند و بزرگترین فرودگاه کارگو کشور در این استان فعالیت دارد و علیرغم این امر تعداد پرونده های قاچاق کالا و ارز البرز زیاد نیست و این نشان از نظارت جدی به روند امور دارد.
شهبازی گفت: نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه های امنیتی پای کار هستند و همت، تعامل و هم افزایی حاکم بین مسئولان قوا در استان، سبب ساز مقابله مجدانه با قاچاق کالا و ارز شده و آمار این استان از متوسط کشوری بالاتر نیست.
وی افزود: قاچاق کالا و ارز سمی مهلک برای اقتصاد کشور و تولید است که به تبع رشد این پدیده شوم اشتغال و تولید کاهش می یابد.
استاندار البرز گفت: فرامین و راهبردهای حکیمانه مقام معظم رهبری و همت و تبعیت مردم منجر شد که اقتصاد مقاومتی در کشور تا حدود زیادی اعمال شود.
وی افزود: تخلفاتی که ممکن بود از روزنه ها و مبادی رسمی صادرات و واردات صورت گیرد به طور کلی مسدود شد و در راستای سایر مبادی نیز وارد عمل شده ایم.
شهبازی گفت: تعداد اندکی پرونده قاچاق کالا و ارز در البرز وجود دارد که مسئولان مربوطه در این رابطه اقدامات لازم را در دستور کار دارند.
تعامل، هم افزایی و انسجام حاکم در البرز مثال زدنی و بی نظیر است/طی تعامل قوای مجریه و قضائیه در البرز یک واحد تولیدی بزرگ با ۲۰۰ نیروی کار به چرخه تولید بازگشت
معاون قضایی دادستان کل کشور نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش های مجاهدانه استاندار البرز در جهت مقابله با کالای قاچاق و ارز و همچنین همراهی با دستگاه قضا برای انجام ماموریت ها در این حوزه، افزود: بحث و تبادل نظر در خصوص موانع و مشکلات و اتخاذ راهکارهای اصولی برای حل آنها در قالب همین جلسات صورت می گیرد.
عمرانی گفت: در ابتدا تمرکز خود را برای مقابله با قاچاق سازمان یافته و کلان گذاشته ایم چراکه این امر بر روی تولید تاثیر بسزایی دارد.
وی افزود: در رابطه با قاچاق خرد همانند کولبری نیز علاوه بر مبارزه درصدد یافتن راهکارهای اساسی هستیم که جایگزین های مناسبی برای افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، پیدا و معرفی کنیم.
معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: استان البرز از استان های بسیار موفق کشور در راستای حمایت از تولید و مقابله با قاچاق کالا و ارز است و در این رابطه جزو ۳ استان اول کشور است.
وی افزود: البرز با بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی، بسیار فعال است و وفاق و همدلی و تعامل هر ۳ قوه در این استان مثال زدنی و بی نظیر است و به واقع تبلور اتحاد و انسجام را می تواند در البرز مشاهده کرد.
عمرانی گفت: امروز طی همین تعامل بین قوه مجریه و قضائیه در البرز توانستیم یک واحد تولیدی بزرگ که در باتلاقی از مشکلات غرق بود را نجات دهیم تا ۲۰۰ نیروی کار دوباره فعالیت خود را آغاز کنند.
وی افزود: ما پایتخت نشینان یک عذرخواهی دائمی به مردم البرز بدهکار هستیم چراکه سرریز بسیاری از مشکلات تهران متوجه البرز است بر این اساس توجه ویژه ای برای حل مشکلات این استان خواهیم داشت.

۴۶

کد خبر 1491967

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز قاچاق کالا و ارز مقابله با قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۴۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرهنگ علی رحیمی‌پور گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی امیدیه پس از کسب خبری مبنی بر دپوی انواع کالا‌های خارجی قاچاق در منزل یکی از قاچاقچیان، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی و کسب اطمینان از درستی موضوع، با هماهنگی با مرجع قضایی، از محل بازدید کردند و در نتیجه این عملیات، مقدار یک و نیم تن بادام که فاقد اسناد و مدارک معتبر گمرکی بود را کشف کردند.

سرهنگ رحیمی پور ارزش کالای مکشوفه را ۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: برابر دستور اداره تعزیرات حکومتی شهرستان امیدیه، اموال توقیفی به سازمان نگهداری و فروش اموال تملیکی منتقل و پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد و تحت رسیدگی قرار گرفت.  

دیگر خبرها

  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است