فراماسونری به دنبال ایجاد جهانی تک حکومتی است/ مستند افشاگر ایرانی که از یوتیوب حذف شد
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۴۳۸۲
شفیعی سروستانی معتقد است که انیمیشن I PET GOAT ساخته فراماسونری جهانی و به دنبال تبیین تئوریهای این فرقه مخفی برای مخاطبین خود در جهان است. مجموعه مستند تولیدی مؤسسه موعود عصر (عج) این آموزههای مهم را در ۱۸ قسمت شرح کرده است. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، جریانهای سیاسی و حتی مخفی جهان در زمینههای گوناگون اجتماعی، فرهنگی، علمی و حتی هنری دست دارند و محصولاتی را مطابق با دیدگاهها و ایدئولوژیهایشان راهی جهان میکنند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
سینما با عرصه بزرگی که دارد یکی از این حوزهها است که در آن تفکرات و اندیشههای گوناگون به تولید محتوا دست میزنند. یکی از جریانات رایج در جهان که صاحب تفکر و خط و ربط سیاسی است، جریان مخفی فراماسونری است که سابقه دیرینهای در جهان دارد. البته کمتر پیش میآید که فراماسونری به صورت علنی و صریح نمادها و زوایای دید خود را در یک اثر سینمایی نمایان کند اما این بار انیمیشنی کوتاه این مضامین و آموزهها را به نمایندگی از لژهای فراماسونری مطرح کرده است. قبلتر نیز در فیلم «گنجینه ملی» این جریان دست به تولید محتوا زده است.
یکی از کارشناسانی که چند سال است در حوزه شناخت جریانات و محافل سری سیاسی فعالیت میکند، اسماعیل شفیعی سروستانی است. وی در این باره چندین کتاب به زبانهای فارسی و عربی نوشته و راهی بازار کرده است. او که این انیمیشن کوتاه را در مجموعه مستندی 18 قسمتی شرح و تبیین کرده است، درباره محتوا و حقایق این انیمیشن کوتاه با ما گفتوگو کرده و از زوایا و نکات مهم این محصول فراماسونری پردهبردای میکند.
انیمیشنی که فراماسونرها آن را برای پیروانشان در جهان ساختند
* آقای شفیعی ماجرای انیمیشنی که باعث شد تا مؤسسه شما نسبت به آن حساس شود چه بود؟ لطفا درباره محتوای آن برای ما بگویید.
حدود 18 ماه قبل طی کارها و برنامههای مطالعاتی که در مؤسسه پژوهشی موعود انجام میدادیم، با یک انیمیشن 7 دقیقهای برخورد کردیم به نام I PET GOAT. این انیمیشن در وهله اول خیلی معمولی جلوه میکرد زیرا تنها یک انیمیشن کوتاه به نظر میآمد که در تاریخ 24 ژوئن 2012 پخش شده بود، اما بعد از چندی در 15 آوریل سال 2019، پس از 7 سال مجدداً این انیمیشن روی آنتن آمد؛ اما این بار درست همزمان با آتش گرفتن کلیسای نوتردام در پاریس.
همانطور که میدانید در مؤسسه ما آثاری در شناخت مجامع مخفی تولید شده است و بیتردید تماشای این انیمیشن ما را در مورد مطالعه این آثاری که گفته شد بیشتر حساس کرد. وقتی بررسی و مطالعه را در مورد این انیمیشن شروع کردیم متوجه شدیم که برای ساخت آن 4 سال سرمایهگذاری شده است. شرکت سازنده آن هم شرکتی به نام هلیو فانت همراه با چند کشور دیگر بوده است.
بعد از این همکاران ما در مؤسسه موعود عصر (عج) و وعدالصادق شروع به مطالعه درباره آن کردند و تا به خودمان آمدیم متوجه شدیم که 17 ماه کار پژوهشی روی این پروژه صورت گرفته است. چیزی که بر آن شدیم این بود که ما صرفاً پژوهشهای خودمان را در این باره به صورت مکتوب کار نکنیم زیرا با یک مقوله تصویری به نام انیمیشن روبرو بودیم و برای همین ما نیز باید کاری را در مدیوم سینمایی انجام میدادیم. بنابراین پژوهشهای ما به شکل یک مجموعه مستند 18 قسمتی تولید شد.
تصویر انیمیشن I PET GOAT
آنچه که بیش از همه متذکر ساخت این مستند شد، پیچیدگی ساخت این انیمیشن و نماهادی به کار رفته در فریم به فریم آن بود. شاید به جرأت میشود گفت که تا به حال در هیچ انیمیشنی به این اندازه، اینقدر از پیچیدگی، حرکت نمادین و نمایش استعارهها درخصوص فراماسونری، در یک قالب انیمیشنی صورت نگرفته است.
انیمیشن بدون دیالوگی خاص و در قالب حرکت تصاویر تلاش میکند به مخاطبین مخصوص خودش راهبردهایی را به نمایش بگذارد. تأکید میکنم که متوجه شدیم که این اثر میخواهد استراتژیهایی را به مخاطبین خود انتقال دهد. چرا که اصلاً این انیمیشن مناسب بچهها و نوجوانان نیست و داستان معینی ندارد بلکه چینش مجموعهای از نمادها در یک انیمیشن 7 دقیقهای است.
اما بازسازی این انیمیشن در سال 2019 جای تأمل داشت، برای اینکه همزمان با آتش گرفتن کلیسای نوتردام در پاریس، این انیمیشن دوباره ساخته و پخش شد در حالی که در سکانسی در همین انیمیشن، آتش گرفتن این کلیسا را مشاهده میکنیم که نشان میدهد سالهای قبل طراحی آتش زدن کلیسا اتفاق افتاده بوده است.
آتش گرفتن کلیسای نوتردام
به جز این، نمادهای این اثر نشان میدهد که ردپای ماسونی در جای جای آن قابل مشاهده است. تا جایی که از برخی شواهد و قراین دریافتیم که سازندگان این انیمیشن خودشان وابسته به مجامع مخفی ماسونی هستند. به عبارتی دیگر سازندگان آن تلاش داشتند تا از طریق این انیمیشن، آموزههای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خودشان را به مخاطبین مخصوصشان در جایجای دنیا بگویند و یا از طریق مجموعه نمادها متوجه این مفاهیم و راهبردها بکنند.
بد نیست اشاره داشته باشم که اگرچه از عمر مجامع مخفی ماسونی در جهان میگذرد، مجامع مخفی عنوانی است که برای لژهای فراماسونری تعریف میشود. چراکه اینان همواره در طی قرون گذشته سعی کردند مخفیانه زندگی کنند و نقشههایشان را طراحی و برای عملیات در لژها مطرح کنند تا جایی که همه مدارک نشان میدهد مجامع ماسونی نه تنها در تمام اروپا وجود دارد، بلکه گردانندگان و سیاستگذاران اصلی فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در جهان هستند و حتی برخی از رخدادهای مهم سیاسی و تاریخی در جهان زیر نظر و نگاه فراماسونی جهانی رخ داده است.
کرونا را میتوان آشوبی که زاینده نظم نوین فراماسونرها است معرفی کرد
* ماجرای آتش گرفتن کلیسای نوتردام پاریس و ارتباطش به فراماسونرها چیست؟
میدانید که فراماسونی زیستگاه و زادگاه خودش را معطوف میکند به شوالیههای معبد. این شوالیهها در میانه جنگهای 200 ساله صلیبی مأموریت داشتند که در اورشلیم مستقر شوند و آرام ارام این شوالیههای مستقر در اورشلیم و میانه راه، بدل به جمعیتی تمامیتخواه و آلوده به علوم غریبه، سحر و جادو و ثروتاندوزی شدند تا به جایی که بعد از جنگهای صلیبی، اتهام بزرگی متوجه آنان شد و رهبران کلیسا در آن زمان مخصوصاً پاپ کلمنت پنجم، رهبر شوالیههای معبد را محکوم به ارتداد کرد و در نتیجه رهبر شوالیههای معبد در برابر کلیسای نوتردام اعدام و به آتش انداخته شد.
از همینجا است که این نقطه عطف شکل میگیرد که فراماسونری جهانی با آتش زدن کلیسا در سال 2019 به همه عالم و یا مجامع مخفی ماسونی اعلام میکرد که زمان بیرون آمدن از مخفیگاه و ظاهر شدن در صحنه جهانی است. این نکته، نکته بسیار مهمی است که بدانیم فراماسونرها که در طی 200 سال قبل در دستگاههای سیاسی و مهم اروپایی و حتی آسیایی فعال بودند، موقعیت را امروز مناسب دیدند و بنابراین از پوشش خارج شده و به صورت عملی و علنی بتوانند اهداف خودشان را پیگیر بشوند.
نکته دیگر اینکه در مجموعه مخفیگاههای جهانی خصوصا ماسونی به یک مجمع اصلی و مهم برخورد میکنیم به نام ایلومیناتی. در مجموعه کتابهایی که در مجموعه فرهنگی موعود عصر با عنوان قبلیه لعنت منتشر شد، سیر تحول و عملکرد شیطان و یهود از روز نخست تا عصر حاضر بررسی شده است. جلد هشتم این کتاب فرقه «ایلومیناتی» را مورد بررسی قرار داده است و جلدهای قبلی نیز مجامع دیگر را.
در مجموعه این کتب برای مخاطبین بیان شده است که چگونه «شوالیههای مالتا» قدم به قدم تا به عصر حاضر رسیدهاند و در شاخصترین و اصلیترین مجامع مخفی در مجمع ایلومیناتی گرد آمدهاند. این مجمع در حقیقت گردهمایی سران اصلی و لژهای بزرگ فراماسونری است که به قصد تأسیس جهان تک حکومتی و نظم نوین جهانی گردهم آمدند.
توضیح اینکه در عصر هزاره سوم مجامع مخفی ماسونی جهانی به اینجا رسیدهاند که موقعیت مناسب برای ایجاد نظم نوین جهانی فراهم آمده و میتوانند با شرایط فراهم شده هدف نهایی خودشان را اجرا کنند. در این مجمع سرمایهداران کلان، یهودیان صهیونیست شناخته شده و رهبران پشت پرده آمریکا و حتی ملکه انگلستان در آن حضور دارند، دنبال این هستند که با طی مراحل و فرایندی پس از برقراری آشوبی بزرگ به نظمی برسند که عبارت بود از تأسیس حکومتی جهانی به پایتختی اورشلیم به عنوان مرکزی که دجال را به آنجا به سلطنت برسانند و به عبارتی دیگر حکومت دجال آخرالزمان را به رخ بکشانند.
ما سعی کردیم در طی این سالها با ردیابی این جریانات، منابع مختلف مطالعاتی را براساس تحقیق و پژوهش تدارک ببینیم که شاید بیش از 50 عنوان در این زمینه منتشر شده است. آخرین کتاب ما «پایتختی قدس زمینهساز دولت جهانی یهود» است. این مجامع و سردمداران مستکبر، برای رسیدن به حکومت جهانی خودشان سه فاز را پیشبینی کرده بودند. فاز اول زمانی بوده است که بریتانیای کبیر حاکم بوده و به عنوان دولت جهانی تلقی میشده است. در فاز دوم این قدرت به آمریکا به عنوان قدرت برتری جهانی منتقل شده است.
اما در فاز سوم فراماسونری با ایجاد یک آشوب جهانی، به دنبال رسیدن به ایجاد نظم نوین جهانی مورد نظرشان برای رسیدن به حکومت جهانی با پایتختی اورشلیم هستند. فاز اول و دوم سپری شده است و از آنجایی که میدانند جهان آبستن حوادث بزرگ است و اینکه میدانند در بحرانهای بزرگ، مردم جهان در حال مهیا شدن برای استقابل از دولت امام عصر (عج) و حکومت جهانی هستند، بر آن شدند که با نوعی پیشدستی با ایجاد آشوب در ابعاد جهانی، نظم نوینشان را از میانه آشوب بیرون بیاورند. جالب اینجا است که در این انیمیشن ماجراهای مختلف از جمله ویروس کرونا را میبینید.
خود کرونا و حوادث آن در عالم را میتوان همان آشوبی در نظر گرفت که از دل آن قصد دارند تا نظم نوین جهانی را از میانه آن بیرون آورند. به عبارت دیگر آشوب تا به آنجا باید پیش برود که همه عقلها برای مدیریت جهان دربماند و مردم دنیا بپذیرند که نظم نوینی باید تحت دولتی واحد به وجود بیاید. آنها این دولت واحد را معطوف به دولت صهیونیسم جهانی میکنند. اما ما میدانیم که اگرچه آنان تدبیر میکنند اما تقدیر خداوندی معطوف به دولت جهانی زیر پرچم امام زمان مهیا خواهد شد. اما تا آن زمان اگر مردم جهان بیداری نداشته باشند آسیبهای بسیاری خواهند دید.
از همین رو بود که این انگیزه در ما به وجود آمد که رابطه میان این وقایع را مورد مطالعه قرار دهیم و در نهایت مستندی 18 قسمتی به زبان فارسی، عربی و انگلیسی تولید شد. در حقیقت انیمیشن هفت دقیقهای I PET GOAT تبدیل به مستندی که هر کدام 45 دقیقه است شد.
در سالروز شهادت سردار عالیمقام شهید حاج قاسم سلیمانی این مستند آماده پردهبرداری و رونمایی در سایت موعود شد و در عرض مدت کوتاهی از یوتیوب برداشته و همراه آن تهدید بسیار شدیدی شدیم چون مالکان آن متوجه شدند که محتوای آن علیه مجامع مخفی ماسونی است. و امروز در نهایت منحصر در سایت آپارات و وعدالصادق و موعود قابل مشاهده است.
تلاش کردیم که این مستند را در شبکههای تلویزیونی و رسانههای دیگر به نمایش بگذاریم و با وجود اینکه کارهای اولیه آن انجام شده بود اما با این وجود تا الان هیچ اقدام مثبتی در این زمینه رخ نداده است و این انیمیشن مهم و آگاه کننده در تلویزیون منتشر نشده است.
مردم باید فیلم خوب را در سینما با خیال راحت تماشا کنند/ برای نجات سینما فقط از دولت نباید انتظار داشتجشنواره سینمایی کامیک-کان سن دیگو 2021 به صورت مجازی برگزاری میشودانتهای پیام/
منبع: تسنیم
کلیدواژه: سینمای جهان مستند هالیوود فیلم سینما سینمای جهان مستند هالیوود فیلم سینما آتش گرفتن کلیسای نوتردام نظم نوین جهانی شوالیه ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
چالشهای یک شتابدهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بینالمللی
رئیس هئیت مدیره یکی از شتابدهندههای عضو پارک فناوری پردیس و پارک علم و فناوری شاهرود با تاکید بر اینکه نگاه دولت یا ارگانهای دولتی در حوزه مسائل علمی به جریان شتابدهندههای حوزه تولید محتوا باید متفاوت باشد، گفت: هنوز مسئولان به این باور نرسیدهاند که جریان اقتصادی حوزه محتوا و سرگرمی که یک بخش آن انیمیشن است، پیش از زنجیره ارزش اتفاق میفتد. اگر مسئولان این جریان سرمایهگذاری را بپذیرند، مشکلات این حوزه برطرف خواهد شد.
اسدالله دیانتی، رئیس هیئت مدیره یکی از شتابدهندههای عضو پارک فناوری پردیس و پارک علم و فناوری شاهرود در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: این شتابدهنده در حوزه تجاریسازی محتوا فعالیت دارد.
وی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۲ فعالیت این مجموعه آغاز و از سال ۱۳۹۷ نیز تبدیل به شتابدهنده شده است. طی یک دهه از فعالیت این مجموعه توانستهایم حدود ۱۰ هزار دقیقه تولید محتوا در حوزههای مختلف داشته باشیم. عمده کار ما نیز پیرامون تولید انیمیشن است؛ تاکنون بیش از ۴۰۰ عنوان انیمیشن در حوزههای فرهنگی، مذهبی و سیاسی نیز مصاحبه و مستند تولید کردهایم.
وی اظهارکرد: تیمهایی که میتوانستند ایده پردازی کنند را نیز به روشهای استارتآپ استودیو پرورش دادهایم. تاکنون پروژههای مختلفی نیز برای سازمان صدا و سیما، سپاه و مراکزی که در تولید محتوای فرهنگی فضای مجازی یا تلویزیون فعالیت دارند، اجرا کردهایم.
دیانتی افزود: مخاطبان حوزه محتوای این مجموعه نیز متنوع است و گروه سنی خردسال تا بزرگسال را شامل میشود به عنوان مثال سریال سلام بر ابراهیم که زندگی نامه شهید ابراهیم هادی را به نمایش گذاشته است و یکی از موفقترین طرحهای این مجموعه محسوب میشود، مخاطب عام دارد؛ سریالی که از شبکه سوم سیما پخش شد. در حوزه فعالیت خارج از ایران نیز موفق به تولید یک سری محتوا شدهایم و توانستهایم محصولمان را به مشتریان خارجی بفروشانیم.
وی ساخت انیمیشن را پولساز اما پرهزینه عنوان کرد و گفت: انیمیشن حرفهای پولساز در تمام دنیاست اما در ایران به آن معنای واقعی درآمدزایی ندارد زیرا انیمیشن سفارشی ساخته میشود و عمدتا یک مجموعه دولتی از آن حمایت میکند.
مدیر این شتابدهنده اضافه کرد: یکی از بزرگترین حامیان ما سازمان صدا و سیما و مرکز صباست. آنها محصولات تولیدی ما را مشاهده کرده و پس از اینکه مورد پسندشان قرار گرفت از طریق تیمهایشان ایدههایشان را پیشنهاد میدهند. اینایدهها آماده و پرورش داده شده و پس از مذاکره با مرکز صبا تبدیل به پروژه میشوند. به عنوان مثال حجم پروژه سلام بر ابراهیم بزرگ و حجیم است. پروژهای که داخل آن از دستاوردهای علمی و فناوری استفاده شده و تقریبا تا ۷ سال آینده نیز ادامه دارد. اخیرا نیز به بحث هوش مصنوعی ورود پیدا کردهایم. قطعا این پروژهها اگر وارد بازار تجارت و بازار خارجی شوند، بسیار هم پولساز خواهند بود.
سرمایه گذاری برای شتابندهندههای حوزه انیمیشن ناملموس و زمان بر است
وی به مشکلات شتابدهندههای حوزه انیمیشن اشاره کرد و در این خصوص گفت: در حال حاضر همه شتابدهندهها در ترجمه عنوان برابری دارند. همگی آنها به سوی توسعهایده حرکت میکنند. ایدهای که اغلب از درون شتابدهندهها، استارتآپها یا تیم خارج از مجموعه شکل میگیرد. سپسایده پرورش یافته و تجاریسازی میشود. این معنا را میتوان برای کل شتابدهندهها متصور شد اما باید تفاوتهایی نیز در روش کار آنها قائل شد. حوزه کاری ما تولید محتواست، روش کارمان نیز نسبت به شتابدهندههای دیگر مقدار ناملموس و متفاوتتر است.
وی بیان کرد: شتابدهندهای که در حوزه صنعت کار میکند، استارتآپی که آنجا شکل میگیرد، ایدهای که اتفاق میفتد و تمام مسیری که آن استارتآپ پیش میرود تا به محصول اولیه برسد کاملا برای شتابدهنده، سرمایهگذاران دولتی و خصوصی ملموس است اما در این حوزه، از لحظهای که مجوز میگیریم، دچار مشکل هستیم.
دیانتی ادامه داد: در انیمیشن ابتدا باید طرح آماده شود. در اجرای طرح نیز باید ذائقه مخاطب و جامعه را بسنجیم زیرا ساخت یک انیمیشن برای سینما و سریال حدود دو سال زمان میبرد، باید بررسی کنیم که آیا پس از گذشت دو سال مخاطب آن طرح را میپسندد؟ رنگهای مورد استفاده شده تاثیر خودش را برجای میگذارد و آیا برای مخاطب جذاب است؟ همچنین با در نظر گرفتن جغرافیای محیط، آیا اصلایده برای مخاطب قابل پذیرش است؟
وی تأکید کرد: هیچکدام از این گزینهها از ابتدا ملموس نیستند و ما قصد داریم آن را تبدیل به ایده اولیه کنیم؛ محصول اولیه ما همان محصول نهایی است که برای خروجی سیستم شتابدهی در نظر میگیریم. KPI (شاخص کلیدی عملکرد) که ما برای محصول یک استارتآپ یا کاری که برای شتابدهنده خروجی در نظرگرفتهایم، ایده اولیه و فیلم نامه است. سرمایهگذار باید روی آن استارتآپ سرمایهگذاری انجام دهد و بپذیرد که ایده را توسعه دهد. همین مسئله به اندازه یک الی دو میلیارد تومان هزینه میبرد تا ما به آن کیفیت استاندارد جهانی دست پیدا کنیم.
نگاه دولت به جریان شتابدهندههای حوزه تولید محتوا باید متفاوت باشد
دیانتی گفت: نگاه دولت یا ارگانهای دولتی در حوزه مسائل علمی به جریان شتابدهندههای حوزه تولید محتوا باید متفاوت باشد. به عنوان مثال معاونت علمی، فناوری و ریاست جمهوری با اختصاص ۵۰ میلیون تومان از شتابدهندهها برای اجرای طرحهایشان حمایت میکند. طبیعتا توقع دارد با اختصاص ۵۰ میلیون تومان از جانب ما، استارتآپ به نتیجه اولیهاش برسد. شاید این مسأله در صنعت و حوزههای دیگر به نتیجه برسد اما ما باید ۲۰ برابر این مبلغ هزینه کنیم تا استارتآپ برای مذاکره به سرمایهگذاری سرمایهگذاران منتج شود.
رئیس هیئت مدیره این شتاب دهنده افزود: هرچند ساخت انیمیشن درآمدزاست اما هنوز مسئولان به این باور نرسیدهاند که جریان اقتصادی حوزه محتوا و سرگرمی که یک بخش آن انیمیشن است، پیش از زنجیره ارزش اتفاق میفتد. اگر مسئولان این جریان سرمایهگذاری را بپذیرند، مشکلات این حوزه برطرف خواهد شد.
وی بیان کرد: جریان سرگرمی به ویژه حوزه رسانه طبق آمار و ارقام حتی در زمان کرونا، سیر صعودی نه نزولی در حوزه اقتصاد داشته است؛ همه صنایع سیر نزولی اما حوزه رسانه و سرگرمی سیر صعودی داشته و به رشد و شکوفایی رسیده است. اگر مسئولان به این باور برسند، سرمایهگذاری و نگاه ویژهای در این جریان رخ میدهد و ما برای تامین اعتبار پروژهای که کار تحقیق و توسعهاش را انجام دادهایم، میرویم.
وی یادآورشد: هرچند برخی از قصهها شرقی و در ارتباط با منطقه خودمان بوده اما برای دنیا نیز جذاب است. ما این داستانها را ترجمه کردهایم و فیلم نامه را نوشتهایم . پس از آن برای تامین اعتبار اصلی به سرمایهگذار، بانک و دولت مراجعه کردهایم و گفتهایم که اگر شما یک میلیون دلار روی این طرح سرمایهگذاری کنید، مشتری ۶ میلیون دلاری دارید اما متاسفانه این مسئله برایشان باورپذیر نیست تا سرمایه را به صورت مقطعی یا سرمایه در گردش تامین کنند.
وی عنوان کرد: ما اکنون بخشی از این اعتبار را به هر نحوی تامین میکنیم اما سرمایهگذاری اصلی باید توسط بانک یا مجموعههای دولتی انجام شود. معمولا در این حوزه نگاه درست و باورپذیری وجود ندارد بنابراین چنین امری تحقق پیدا نمیکند. در حال حاضر حوزه محتوا از نظر اقتصادی و همچنین به عنوان دیپلماسی فرهنگی و سیاسی برای رساندن پیاممان به دنیا، ابزار موثرتری نسبت به حوزه نظامی است. تحقق چنین امری نیاز به باورپذیری مسئولان دارد.
انتهای پیام/