Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان شمالی در دیدار سفیر جمهوری ارمنستان بر گسترش روابط همه جانبه در تمامی حوزه ها بین این استان با کشور ارمنستان تاکید کرد و گفت: در قالب امضای تفاهم نامه و دریک بازه زمانی مشخص می توانیم به تمام تعهدات خود عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمد علی شجاعی در دیدار با آرتاشس تومانیان سفیر جمهوری ارمنستان افزود: امیدواریم با این سفر ارتباطات خراسان شمالی با کشور ارمنستان بیش از قبل توسعه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کشور ارمنستان از بدو استقلال خود ارتباطات وسیعی با جمهوری اسلامی داشته، بیان کرد:ماهم نیز به نوبه خود در خراسان شمالی بخش های مربوطه را توسعه خواهیم داد.

وی تصریح کرد : بعنوان یک کشور همسایه توانمندی های ارمنستان برای رشد و توسعه به خصوص در یک دهه گذشته بیشتر شده و پس از استقلال به خوبی توانست مسیر توسعه را طی کند و این قابل مشاهده است.

شجاعی با تاکید بر نگاه دولت و رهبری با کشور ارمنستان بر پایه مودت و دوستی ، اظهار داشت: با این نگاه نظام، دو ارمنی کرسی نمایندگی مجلس را در اختیار دارند و دولت ما به واسطه همین تفاهم ، مسلمانان در ارمنستان نیز از شرایط خوبی برخوردار هستند.

شجاعی خواستار ایجاد دفتر تجاری در خراسان شمالی برای تجار ارمنی و بالعکس آن در ارمنستان، تبادل هیات های تجاری و ارائه کالا کشور ارمنستان در قالب برگزاری نمایشگاه در این استان و بالعکس آن شد.

وی افزود: بسیاری از کشورها به تفاهمات فرهنگی بسنده می کنند اما ایران در فعالیت های اقتصادی هم مشارکت دارد لذا کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان از فعال ترین کمیسیون ها با سایر کشورهاست. شجاعی ، هدفگذاری بلند استان را در راستای افزایش حجم مبادلات ذکر و افزود: تلاش می کنیم گام های بلندی را در این راستا با کشور ارمنستان برداریم.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد : در حال حاضر خراسان شمالی به ۲۰ کشور اروپایی و آسیایی صادرات داردو خوشحال خواهیم شد در بحث نیروی انسانی و صادرات با کشور ارمنستان سهیم باشیم و امیدواریم نقش تجار خراسان شمالی در کشور ارمنستان پررنگ تر باشد .

سفیر جمهوری ارمنستان نیز در این دیدار گفت: با توجه به سفرهای متعدد به استانهای ایران هیچ استانی به اندازه خراسان شمالی علاقه مند و پیگیر امور ندیدم.

آرتاشس تومانیان دکتر شجاعی را فردی علاقه مند و پیگیر در برقراری ارتباطات دانست و افزود: این طرز تفکر استاندار به سایر مدیران این استان منتقل شده لذا یکی از رکن های موفقیت همین دید مثبت استاندار و اعتماد دو طرفین است.

وی طبیعت خراسان شمالی را بسیار نزدیک به طبیعت کشور ارمنستان عنوان و تصریح کرد:خراسان شمالی دروازه کشورهای اورسیا تلقی می شود لذا می توانیم بجنورد را با یکی از شهرهای ارمنستان خواهرخواندگی اعلام کنیم.

تومانیان اظهار داشت: در تمام حوزه ها اعم از تجاری، توریست، سرمایه گذاری، محصولات کشاورزی، سرامیکی و موادغذایی می توانیم همکاری متقابل داشته باشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارمنستان گسترش روابط سفیر تعهدات کشور ارمنستان جمهوری ارمنستان خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۴۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران حج در واقع سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد پیش از ظهر شنبه در همایش متمرکز آموزش زائران حج تمتع خراسان شمالی که در سالن شهید علیدخت بجنورد برگزار شد، گفت: زائران حج، سفیران جمهوری اسلامی هستند لذا حضور، اعمال و کردار زائران بیانگر شخصیت آن‌ها است.

وی در ادامه افزود: آموزش‌های زائرین قبل از انجام حج تمتع موجبات آرامش آن‌ها در اجرای اعمال حج خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی از حج به عنوان کنگره عظیم جهانی یاد کرد و اظهار کرد: در این کنگره که از سراسر جهان با هر زبان و فرهنگی ورود پیدا می‌کنند اما در قالب یک فرهنگ و فارغ از هر نوع جایگاه و فرهنگی اعمال خود را انجام می‌دهند.

حسین‌نژاد بیان کرد: تمام زائران در یک لباس مشترک و به دور از غرور حرکت عظیمی را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: اعمال حج درس‌های بزرگی را در دنیایی از معرفت و آئین‌ها به زائران خواهد داد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه تمام حرکات و اقدامات زائران باید الگو باشد، بر داشتن نظم و انضباط به عنوان یک ضرورت برای زائران جمهوری اسلامی تاکید کرد.

کد خبر 6096356

دیگر خبرها

  • زائران حج در واقع سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • اعتبار ۴۰ هزار میلیاردی پروژه آب‌های سرانی خراسان شمالی در ۱۴۰۳
  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند