Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@09:33:11 GMT

بزرگترین برندگان کمبود جهانی تراشه

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۴۵۲۲

بزرگترین برندگان کمبود جهانی تراشه

کمبود ناگهانی نیمه رساناها، تولید خودرو را مختل ساخته و رشد درآمد اپل را محدود کرده اما در عوض به بازار سازندگان تجهیزات تولید تراشه حسابی رونق بخشیده است.

به گزارش ایسنا، این شرکتها به عنوان بزرگترین برندگان کمبود جهانی تراشه ظاهر شده اند زیرا شرکتهای تراشه سازی به افزایش ظرفیت تولیدشان برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده اقدام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت اپلاید متریالز که بزرگترین سازنده تجهیزات تولید نیمه رسانا در جهان است، شاهد رشد حدود ۴۰ درصدی ارزش سهامش در سال میلادی جاری بوده و بهترین عملکرد را در شاخص نیمه رسانا داشته است. ارزش سهام شرکتهای بروکس اتومیشن، لام ریسرچ کورپ و کی ال ای کورپ در همین مدت هر یک بیش از ۲۳ درصد رشد کرده که دو برابر رشد شاخص نیمه رسانای فیلادلفیا بوده است.

توسعه بودجه تجهیزات از سوی شرکتهای بزرگ تراشه سازی و دولتهایی که نگران نفوذ خارجی در تاسیسات تولید هستند، به وال استریت این اطمینان را بخشیده که روند صعودی مذکور قوی می ماند.

مشکل کمبود تراشه تا یک سال پیش که کووید ۱۹ به سرعت شیوع یافت و باعث سقوط فعالیت اقتصادی و کاهش تولید شرکتها شد، غیرقابل تصور بود. اما پس از شوک اولیه، فروش بسیاری از صنایع افزایش یافت و شرکتها در تلاش برای افزایش موجودی انبارهایشان هستند. بسیاری از شرکتهای تراشه سازی اکنون با حداکثر ظرفیت تولید می کنند و دولتها کمبود کارخانه های تولید تراشه را یک ریسک امنیت ملی می بینند.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا هفته گذشته دستور اجرایی برای بازبینی زنجیره تامین نیمه رساناها و محصولات دیگر امضا کرد. اگرچه انتظار نمی رود راه حل فوری برای این مشکل وجود داشته باشد اما ناظران صنعت می گویند روند بلندمدت مشخص است و به تجهیزات بیشتری نیاز خواهد بود.

شرکت TSMC تایوان که برای اپل و برادکام تراشه تولید می کند، قصد دارد ۱۲ میلیارد دلار برای ساخت کارخانه ای در آریزونا هزینه کند. بخشی از هزینه های ساخت این کارخانه در برنامه هزینه سرمایه این شرکت برای سال ۲۰۲۱ منظور شده است. هزینه سرمایه برادکام ممکن است از ۱۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به ۲۸ میلیارد دلار بالغ شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گری دیکرسون، مدیرعامل شرکت اپلاید متریالز ماه گذشته گفته بود اقدام تولیدکنندگان بزرگ تراشه برای ساخت کارخانه های کوچکتر در مناطق جدید، فرصتهای جذابی را برای اپلاید متریالز ایجاد می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمبود تراشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۴۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم

دریاچه زریبار با وسعت ۸۵۰ هکتار بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان است، که در سال ۱۳۸۹ در فهرست میراث طبیعی ایران نیز به ثبت رسید.

زریبار همچنین در سال ۹۷ همزمان با روز جهانی تالاب‌ها در کنوانسیون بین المللی رامسر، به عنوان بیست و پنجمین تالاب با ارزش جهانی به ثبت رسید.

آب این دریاچه از چشمه‌های خود جوش کف دریاچه، بارندگی و آب شدن برف کوه‌های اطراف تأمین می‌شود، و هیچ رودی به آن جاری نمی‌شود.

اطراف زریوار(زریبار) را نیز روستا‌هایی بکر و دیدنی، چشم انداز کوه و جنگل زاگرس احاطه کرده است.

این دریاچه زیستگاه پرندگان کمیاب و زیبای بومی و مهاجر است که هرساله از مناطق شمالی کره زمین به این دریاچه مهاجرت می‌کنند، است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این دریاچه هر ساله، مقصد صد‌ها هزار مسافر داخلی و خارجی است. گردشگران می‌توانند برای عبور از میان جزیره‌های زیبای زریوار از قایق‌های پدالی اجاره‌ای دریاچه استفاده کنند.

علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، مسافران برای خوردن کباب ماهی بسیار لذیذ که در رستوران‌های اطراف دریاچه سرو می‌شود، سفر می‌کنند.

 از دیگر جا‌های دیدنی در اطراف دریاچه زریوار، شهر لک لک‌ها در روستای ساحلی دره تفی است، که روستاییان با ساخت لانه‌های مخصوص، از ده‌ها لک لک مهاجرمیزبانی می‌کنند و فرهنگ بالای زیست محیطی خود را به نمایش گذاشته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • چین هنوز سال‌ها از ایالات متحده عقب است
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • تجلیل از کارگران شرکتهای فرش آران و بیدگل