Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@06:19:00 GMT

ماهی قرمز کرونا دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۴۵۹۹

ماهی قرمز کرونا دارد؟

ایسنا/کرمانشاه مسئول بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه احتمال انتقال بیماری کرونا (کووید 19) از طریق ماهی گلی را رد کرد.

پگاه رستمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه خود ماهی قرمز عامل بیماری‌زای کووید 19 را دریافت نمی‌کند، گفت: تنها نگرانی موجود احتمال آلوده بودن آب و یا سطح بدن ماهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمی توصیه کرد خانواده‌ها پس از خرید ماهی قرمز حتما آب ماهی را عوض کرده و با یک دستکش ماهی را داخل تنگ بیاندازند و به هیچ عنوان بدن ماهی را دستکاری نکنند و در صورت تماس با ماهی بلافاصله نسبت به شستشوی دست‌ها با آب و صابون و یا ضدعفونی کننده‌ مناسب اقدام شود.

مسئول بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به ضرورت تعویض آب تنگ ماهی هر 48 ساعت یکبار، گفت: افراد هنگام تعویض آب ماهی می توانند با استفاده از نمک و آب، تنگ ماهی را ضدعفونی کنند.

رستمی با بیان اینکه میزان آب مورد نیاز برای هر قطعه ماهی حداقل یک لیتر می‌باشد، اضافه کرد: آب تنگ ماهی باید به منظور کلرزدایی چند ساعت در هوای آزاد قرار داده شود.

رستمی گفت: ظرف نگهداری ماهی هم باید یک ظرف با دهانه باز(دهان گشاد) جهت تبادل اکسیژن با محیط باشد، ضمن اینکه بهترین دمای نگهداری ماهی 22 تا 26 درجه سانتی گرد است. غذای ماهی قرمز  نیز باید از فروشگاه‌های عرضه ماهی زینتی تهیه شود.

رستمی در ادامه توصیه هایی هم برای خرید ماهی گلی به خانواده‌ها داشت و گفت: توصیه می شود افراد ماهی گلی را از مراکز مطمئن که ماهی را در شرایط مناسب نگهداری می کنند، خریداری کرده و از خرید ماهی از دستفروش‌ها و دوره گردها خودداری کنند.

رستمی ادامه داد: افراد باید حین خرید ماهی گلی به رنگ ماهی حتما توجه کنند تا در عین خوشرنگ بودن، شنای طبیعی داشته و هیچ علامتی از زخم و یا سفیدک روی بدن ماهی وجود نداشته باشد و از خرید ماهیان بیمار و بی حال با علائم شنای غیرفعال خودداری کنند.
 

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ماهی قرمز برای سفره هفت سین همه باهم علیه کرونا کروناویروس كرمانشاه ماهی قرمز خرید ماهی ماهی گلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله مرغ زنده در تالش

سرهنگ محمد رستمی، فرمانده انتظامی تالش گفت: مأموران انتظامی به منظور مقابله با قاچاق، حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودروی نیسان در حال تردد در محور آستارا مشکوک شدند و برای بررسی آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودروی باری ۲۰۸ قطعه مرغ زنده به وزن تقریبی ۷۰۰ کیلوگرم بدون مجوز حمل و بهداشت کشف شد.

فرمانده انتظامی تالش از تحویل طیور کشف شده برای سیر مراحل قانونی به اداره دامپزشکی و معرفی متهم ۴۸ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا خبر داد. 

سرهنگ رستمی تصریح کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۱۳۰ میلیون ریال برآورد کردند.

او همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشابه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • جسد کودک غرق شده در رودخانه خرسان هنوز پیدا نشده است
  • توقیف محموله مرغ زنده در تالش
  • قلم قرمز روی شاه ماهی نقل و انتقالات پرسپولیس
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت