Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا با رهبر مخالفان ونزوئلا گفت‌وگو کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا و آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده روز سه شنبه با یکدیگر گفت‌وگو کرده‌اند. این بالاترین سطح تماس آمریکا با گوایدو از زمان به قدرت رسیدن جو بایدن از 20 ژانویه تاکنون به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، دولت بایدن اعلام کرده است که همچنان خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت می شناسد. ده ها کشور غربی به رهبری آمریکا از ادعای گوایدو پس از انتخابات ریاست جمهوری 2018 حمایت کرده و مادورو را به عنوان رئیس جمهور مشروع و قانونی ونزوئلا به رسمیت نمی شناسند.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: بلینکن در گفت و گوی تلفنی اش با گوایدو بر اهمیت بازگشت به دموکراسی در ونزوئلا از طریق انتخابات آزاد و منصفانه تاکید کرده است.

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا بارها گوایدو را عروسک خیمه شب بازی آمریکا و غرب توصیف کرده که قصد دارد علیه دولتش کودتا کند.

ند پرایس افزود:گوایدو و بلینکن همچنین درباره نیازهای فوری بشردوستانه در ونزوئلا صحبت کردند.

پرایس گفت: بلینکن از تلاش های آمریکا با اتحادیه اروپا، سازمان کشورهای آمریکایی و سایر گروه ها برای فشارهای چندجانبه به دولت ونزوئلا خبر داده است تا انتقال آرام و دموکراتیک قدرت صورت گیرد.

دولت ونزوئلا بارها اعلام کرده است که تحریم های آمریکا عامل اصلی مشکلات اقتصادی این کشور است. آمریکا نخستین بار در سال 2015 میلادی تحریم هایی را علیه مقام های دولتی ونزوئلا اعمال کرد و در سال 2017 نیز محدودیت های مالی را علیه شرکت نفت دولتی ونزوئلا وضع کرد.

بایدن هیچ عجله‌ای برای لغو تحریم‌های ونزوئلا نداردونزوئلا سفیر اتحادیه اروپا را اخراج کرد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رهبر مخالفان خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۴۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد

 وزیر خارجه آمریکا برای گفت‌وگو درباره توافق آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس، وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا برای گفت‌وگو درباره توافق آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس، وارد سرزمین‌های اشغالی شد. 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • بلینکن: فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کنم
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض