Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای امنیت روز پنجشنبه بنا به درخواست ایرلند، جلسه غیرعلنی را را برای بررسی وضعیت انسانی در تیگرای در شمال اتیوپی برگزار می‌کند.

 به نقل از القدس العربی، منابع دیپلمات با بیان اینکه این جلسه روز پنجشنبه برگزار می‌شود،مشخص نکردند که آیا در این جلسه اعضای شورای امنیت بیانیه‌ای را درخصوص اوضاع در تیگرای صادر می کنند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین جلسه شورای امنیت درمورد تیگرای دوم فوریه برگزار شد تا طی آن درخواست رسیدن کمک‌های انسانی بیشتر به این منطقه داده شود. در آن روز، چین و اعضای آفریقایی در شورای امنیت با صدور بیانیه‌ای از شورا مخالف کردند.

یک دیپلمات که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد که تعدادی از اعضای شورای امنیت با ایرلند در درخواست برای برگزاری نشست هم‌صدا شدند.

استونی، فرانسه، نروژ، انگلیس و آمریکا روز سه شنبه خواهان انجام تحقیقات بین المللی پیرامون خشونت‌هایی شدند که سازمان‌هایی حقوقی از وقوع آن در تیگرای سخن می‌گویند.

کشورهای آفریقایی معتقدند که اوضاع تیگرای، یک مساله داخلی در اتیوپی است. اما کشورهای غربی بر این باورند که جزو اختیارات این شورا است که به بررسی مساله تیگرای به دلیل بحران انسانی ناشی از آن و سرازیر شدن آوارگان به کشورهای همسایه بپردازد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۵۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش جماران؛ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مصوب کرد.

جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه  کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد + اسامی اعضا
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است