Web Analytics Made Easy - Statcounter

توفیقی گفت: مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدأ به ویژه از سوی شهرداران و دهیاران باید به صورت دائمی مورد رصد و پیگیری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «داوود توفیقی» صبح امروز(چهارشنبه، 13اسفند) در جلسه تخصیص آب کشاورزی و  کارگروه پسماند اظهار کرد: نوبت دهی آب کشاورزی به اجبار است و باید به درستی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون عمرانی فرماندار صومعه‌سرا افزود: تمام هدف ما از تشکیل این جلسات قبل از سال زراعی این است که تمام مشکلات را در این زمان باقی مانده رفع کنیم تا مشکلات گذشته دوباره بروز نکند.

 

وی گفت: صومعه‌سرا یکی از قطب‌های تولید برنج در سطح استان است و باید مسئولان مربوطه به کشاورزان و اقتصاد شهرستان کمک کنیم تا کشاورزان محصولات خوبی در سال زراعی جدید برداشت کنند.

 

توفیقی با اشاره به اینکه اجرای مصوبات کارگروه پسماند از سوی دستگاه‌ها الزامی است تصریح کرد: اولویت اصلی، کاهش تولید زباله در سطح شهرستان است.

 

معاون عمرانی فرماندار صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا برخی اقدامات فرهنگی و پاکسازی مناطق توسط سمن‌های مردم نهاد متوقف شده است.

 

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط جامعه مردم و مسئولان باید دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند اظهار کرد: موضوع مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدأ به ویژه از سوی شهرداران و دهیاران باید به صورت دائمی مورد رصد و پیگیری قرار گیرد.

 

توفیقی خواستار جمع‌آوری زباله و رسیدگی از سوی دهیاران در روستاها شد و افزود: فرهنگ‌سازی و تمرکز بر آموزش و فعالیت فرهنگی در خصوص مدیریت پسماند، باید مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون عمرانی فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به رهاسازی زباله از سوی برخی اصناف در معابر عمومی و حاشیه خیابان‌ها گفت: شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی باید نظارت ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند.

 

وی با تأکید بر اینکه شهروندان باید از ریختن زباله‌های بهداشتی همانند ماسک و دستکش در این ایام در سطح معابر جدا خودداری کنند خاطرنشان کرد: برای ریشه‌کنی ویروس منحوس کرونا پروتکل‌های بهداشتی نیز باید رعایت شود.

 

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: جمع آوری پسماند تخصیص آب تفکیک زباله از مبدا مدیریت پسماند صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری شامگاه چهارشنبه در کارگروه پسماند استان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کلی حوزه پسماند عادی و صنعتی و پدیده ریزگردها در استان، عنوان کرد: بکارگیری همیاران محیط زیست در ایام اربعین حسینی (ع) در حفاظت، پیشگیری و فرهنگ‌سازی محیط زیست ضروری است.

وی تاکید کرد: به عنوان یک ضرورت و اقدام اساسی باید تفکیک زباله از مبدأ در دستور کار شهرداران و دهیاران قرار گرفته و سند جامع مدیریت پسماند استان تهیه و مبنای اقدامات آتی قرار گیرد.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام اعلام کرد: در استان روزانه ۷۷۴ تن زباله عادی تولید شده و سالانه ۵۸۷۰ تن زباله صنعتی و ۷۳۰ تن زباله عفونی تولید می‌شود.

هژبری گفت: مکان‌یابی جایگاه پسماند ویژه که از سال ۸۶ شروع شده بود در پایان سال ۱۴۰۲ نهایی شد و ۲ نقطه در استان برای پسماندهای ویژه اختصاص یافته که بایستی زمینه حضور سرمایه‌گذار برای احداث و بهره‌برداری آن‌ها فراهم شود.

کد خبر 6094800

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • عدم تفکیک زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • تفکیک زباله از مبدأ یک ضرورت است
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است/ ضرورت کاهش زباله سوزی
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • تفکیک نشدن زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • نشان «همیار بازیافت» در کرمان رونمایی شد
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند