Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@04:56:57 GMT

افزایش ۳ برابری هنرستان‌های کشاورزی در سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۵۵۷۷

افزایش ۳ برابری هنرستان‌های کشاورزی در سال ۱۴۰۰

افزایش سه برابری (۳۰۰ درصدی) تعداد هنرستان‌های کشاورزی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی از ۸ هنرستان به ۲۴ هنرستان در سال ۱۴۰۰ بین وزارت آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی مصوب شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ نشست تخصصی توسعه و تقویت آموزش‌های مهارتی در زمینه کشاورزی، با حضور معاونان آموزش متوسطه وزیر و معاون آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی  برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش سه برابری (300 درصدی) تعداد هنرستان‌های کشاورزی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی از 8 هنرستان به 24 هنرستان در سال 1400 از مصوبات این کمیته مشترک بود.

 تعاملات سازنده بین دو دستگاه، ضرورت توجه به امنیت غذایی کشور، تربیت نیروی انسانی ماهر در بخش کشاورزی، مشارکت و همکاری در طرح تربیت کشاورزان آینده و طرح جامع آموزش کشاورزی و همچنین پیش‌بینی افزایش ظرفیت هنرستان‌های کشاورزی تا 40 واحد در سال‌های آتی ازجمله بحث‌های مطرح‌شده در این نشست مشترک بود.

از مجموع 160 رشته کاردانش، 33 رشته در زمینه کشاورزی است و اولویت برخورداری از تسهیلات فنی و اعتباری به فارغ‌التحصیلان هنرستان‌های کشاورزی از دیگر مشوق‌های وزارت جهاد به هنرجویان است.

مشکل هنرستان‌ها بیشتر از تجهیزات کمبود نیروی انسانی ماهر استآخرین وضعیت همکاری خودروسازها برای تجهیز هنرستان‌ها/‌آموزش برخی دانش‌آموزان با موتور پیکان!صنعت حمایت کند "هنرستان‌" پرطرفدارترین بخش برای دانش‌آموزان می‌شود!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش کشاورزی هنرستان وزارت آموزش و پرورش کشاورزی هنرستان هنرستان های کشاورزی جهاد کشاورزی وزارت جهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۵۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی عصر امروز در بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی، هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و ششمین جشنواره دانشجویی ایده های نوآورانه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: یکی از توفیقات بزرگ ما در ساختار نظام سلامت و آموزش علوم پزشکی در جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر تعامل برای دستیابی به یکپارچگی، ادغام نظام ارائه خدمات سلامت و نظام آموزش علوم پزشکی بود، نظام سلامت در جمهوری اسلامی ایران یکی از دستاورد های عظیم انقلاب اسلامی است که با ادغام با نظام آموزش و پژوهش در علوم پزشکی یک الگوی منحصر به فردی را در راستای پاسخگویی به نیاز های جامعه و مردم میهن عزیز اسلامی مان ارائه کرده است.

وی افزود: اهداف اصلی نظام آموزش علوم پزشکی ادغام یافته در نظام سلامت افزایش ظرفیت تربیت دانشجو، افزایش تعداد دانشکده ها، افزایش تعداد اعضای هیات علمی، افزایش تعداد تخت های آموزشی، افزایش تماس دانشجو با جامعه، افزایش حضور دانشجو در محیط ارائه خدمات و طرح مسائل سلامت در آموزش است.

عین اللهی افزود: راهبردهای اصلی نظام آموزش علوم پزشکی مبتنی بر نیازهای جامعه و مسائل جامعه و صلاحیت جامعه است.

وزیر بهداشت افزود:هماهنگی های وزارت بهداشت با بنیاد نخبگان در خصوص جذب نخبگان بدون فراخوان در دانشگاه علوم پزشکی کشور با هدف ایجاد انگیزش و ماندگاری نخبگان برای آموزش علوم پزشکی کشور حرکتی با خروجی مفید بود.

وی افزود: افزایش ۸۰۰درصدی حق الزحمه دستیاران تخصصی و فوق تخصصی در دولت مردمی یکی از کارهایی بود که وزارت بهداشت برای افزایش انگیزه و امید آفرینی انجام داد.

عین اللهی تدوین آیین نامه تسهیل و افزایش مدت زمان مرخصی زایمان و ایجاد تسهیلات جهت مادران باردار در دوران دستیاری را نیز برخی دیگر از اقدامات وزارت بهداشت در راستای افزایش امید و انگیزه به دستیاران عنوان کرد.

در پایان این مراسم گروه های برتر جشنواره شهید مطهری و اساتید برتر دانشگاه های علوم پزشکی تقدیر شد.

کد خبر 6094628

دیگر خبرها

  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • جهاد دانشگاهی در کنار معلمان برای تربیت نسل‌های متخصص
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...
  • افزایش ۱۴۰۰ اتوبوس به پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان