Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۹۴ شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل به صورت حضوری و آنلاین در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

حداد عادل با اشاره به اهمیت رشته مشاوره افزود: در برخی رشته‌ها به دلیل حساسیت زیاد، باید در پذیرش داوطلبان ورود به دانشگاه، مصاحبه‌ای توسط اساتید مجرب صورت گیرد تا توانمندی، اندیشه، تفکر، سلایق و سایر ویژگی‌های این افراد با دقت بیشتری سنجیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشته مشاوره هم باید در فهرست این رشته ها قرار گیرد.

رییس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی خاطر نشان کرد: وزارت علوم باید اقتضائات خاص رشته‌های مختلف مانند ارتقای اساتید، تعداد واحدها، تعداد سنوات و غیره را مورد توجه قرار دهد و همه رشته‌ها با یک معیار واحد ارزیابی نشوند.

حداد عادل در ادامه سخنان خود، تاکید کرد: با توجه به اهمیت حوزه آسیب‌های اجتماعی باید در تدوین منابع دقت بیشتری لحاظ و از منابع معتبر استفاده شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: کارگروه مشاوره با همکاران حوزوی دبیرخانه شورای تحول، جلسه‌ای داشته باشند تا ایرادات مرتفع و از ظرفیت منابع حوزه، برای غنای بیشتر برنامه استفاده شود.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام علی‌محمد حکیمیان، رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در سخنانی گفت: یکسان سازی جنسیتی غرب‌گرا در برنامه درسی رشته مشاوره دیده می‌شود، بنابراین کلیت برنامه باید مورد بازنگری مجدد قرار گیرد و رعایت اقتضای مخاطب در برنامه دیده شود.

همچنین حسن ملکی، رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش و عضو شورای تحول در سخنانی، اظهار داشت: در رشته مشاوره مانند رشته‌های علوم تربیتی، تئوری‌ها و نظریات مختلفی وجود دارد که در غرب تولید شده و برخی از این نظریه‌ها نکاتی را دارند که با معیارهای ارزشی و اسلامی ما متفاوت است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در شورای تحول و ارتقای علوم انسانی، رشته مشاوره با نگاه تحولی مورد باز اندیشی قرار می‌گیرد، در این برنامه باید مشخص شود با کدام تئوری و نظریه سرفصل دروس تهیه و اسلامی سازی به معنای واقعی آن در این رشته لحاظ شده است.

لزوم توجه بیشتر به بحث خانواده، تغییر عناوین برخی از دروس، فردی بودن آموزش‌ها در سر فصل دروس و لزوم تقویت مهارت‌های اجتماعی در منابع، افزودن عناوین خانواده در رسانه‌های جدید و نقد جایگاه خانواده در غرب از مهمترین مواردی است که مورد تاکید اعضای شورای تحول و ارتقای علوم انسانی قرار گرفت.    

در پایان این جلسه، کلیات و جزییات سرفصل آموزشی و برنامه درسی رشته مشاوره در مقطع کارشناسی به تصویب رسید.

برچسب‌ها غلامعلی حداد عادل مشاوره سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی دانشگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: غلامعلی حداد عادل مشاوره سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی غلامعلی حداد عادل مشاوره سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی دانشگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی اخبار کنکور شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی رشته مشاوره حداد عادل رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۶۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، راضیه سلطان عباسی افزود: داوطلبان می‌توانند برای نام نویسی بصورت غیر حضوری به درگاه paziresh.whc.ir مراجعه یا با شماره ۰۹۱۷۵۴۷۶۷۰۰ تماس بگیرند.

وی گفت: داوطلبان همچنین برای نام نویسی حضوری می‌توانند به آدرس؛ خیابان آیت الله غفاری، روبروی فرهنگسرای طوبی، مدرسه علمیه الزهراء (س) مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: تجلیل از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی بسیج در بندرعباس

عباسی افزود: تحصیل رایگان، اعطای مدرک سطح ۲ (کارشناسی)، تحصیل در مقاطع عالی، بهرمندی از خوابگاه و مهدکودک از مزایای نام نویسی در حوزه‌های علمیه خوهران است.

دیگر خبرها

  • آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • اطلاعیه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران