Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:13:58 GMT

عملیات گسترده ارتش عراق در «مثلث مرگ»

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۶۲۰۰

عملیات گسترده ارتش عراق در «مثلث مرگ»

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی عراق (واع) در این باره اعلام کرد که این عملیات به دستور و نظارت «مصطفی الکاظمی» فرمانده کل نیروهای مسلح و نخست وزیر عراق آغاز شده است.

سرلشکر «سعد حربیه» فرمانده مرکز عملیات نظامی در کرکوک  گفت که این عملیات بزرگ برای پاکسازی و سرکوبی باقی مانده عناصر گروه تروریستی داعش در چندین محور استان کرکوک آغاز شده است و نخست وزیر عراق بر مراحل اجرای آن نظارت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرمانده نظامی عراقی ادامه داد که عملیات کرکوک از چندین نقطه با هدف پاکسازی عناصر باقی مانده داعش در مناطق جنوب باختری کرکوک و از محورهای مهم «وادی حمرین»، «وادی الشای» و «بلکانه» آغاز شده است.

سرلشکر حربیه افزود این عملیات به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح، مصطفی الکاظمی و با اجرای مستقیم سپهبد «عبدالامیر الشمری» معاون عملیات ستاد مشترک ارتش عراق انجام شده است.

فرمانده مرکز عملیات نظامی کرکوک یادآور شد که واحدهای شرکت کننده در این عملیات متشکل از ارتش، پلیس فدرال، نیروهای ویژه، الحشد الشعبی و الحشد العشائری  وهمراهی نیروی هوایی ارتش است.

وی با تاکید بر اینکه عملیات تا رسیدن به اهداف مورد نظر ادامه دارد، اظهار کرد که این عملیات با هدف تأمین امنیت مناطق مرزی استان های کرکوک، دیاله و صلاح الدین به اجرا درآمده است.

مناطق مرزی میان سه استان کرکوک، صلاح الدین و دیاله به «مثلث مرگ» معروف است؛ جایی که بیشترین تحرکات و حملات تروریستی داعش در عراق از این منطقه انجام می شود.

سازمان الحشد الشعبی نیز اعلام کرد که عملیات گسترده «ثأر الشهداء» امروز (چهارشنبه) برای تعقیب بقایای داعش در جنوب غرب استان کرکوک کلید خورد.

در بیانیه رسمی این سازمان که صبح امروز (چهارشنبه ۳ مارس) منتشر شده آمده که در این عملیات فرماندهی ستاد الحشد در کرکوک و شرق دجله و ۶ تیپ و ۲ هنگ الحشد الشعبی در کنار نیروهای ارتش و پلیس فدرال و با حمایت نیروی هوایی عراق حضور دارند.

بیانیه هدف از این عملیات گسترده را پاک سازی مناطق وادی الشای و وادی الزیتون و روستاهای این منطقه اعلام و تأکید کرد که دور از دسترس بودن این منطقه به علت وجود دره های مرتبط به یکدیگر باعث شده که این منطقه به محیط مناسبی برای پناه گرفتن تروریست ها تبدیل شود.

پیش از این دستگاه های امنیتی عراق اعلام کرده بودند که «ابویاسر العیساوی»، سرکرده داعش در عراق و نائب «خلیفه» این گروه تروریستی در عملیات نیروهای ارتش عراق در همین منطقه به هلاکت رسیدند.

 ارتش عراق در روزهای گذشته برای نابودی باقی مانده عناصر گروه تروریستی داعش در چند استان این کشور به عملیات نظامی خود شدت بخشیده است.

تازه ترین عملیات نیروهای مسلح عراق در استان دیاله و در دو مرحله در روزهای یکشنبه و سه شنبه گذشته انجام شد.

فعالیت تروریست ها در دو ماه گذشته در برخی مناطق عراق از جمله استان های الانبار، صلاح الدین، دیاله و کرکوک به کانون های اصلی فعالیت داعش افزایش یافته است.
افزایش تحرکات تروریست‌ها سبب شده تا نیروهای مسلح عراق بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور بیافزایند و در طول پنج هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به «جانشین خلیفه و والی عراق» در این گروه را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنها را بازداشت و مقرها و مخفیگاه های آنها را منهدم کردند که این عملیات همچنان ادامه دارد.
عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.
 

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش دیاله کرکوک الحشد الشعبی مصطفی الکاظمی بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش دیاله کرکوک گروه تروریستی داعش دیاله کرکوک الحشد الشعبی مصطفی الکاظمی بغداد اخبار کنکور گروه تروریستی داعش تروریستی داعش نیروهای مسلح الحشد الشعبی صلاح الدین ارتش عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود

وزارت دفاع طالبان با رد ادعای ارتش پاکستان مبنی بر نقش افغانستان در ناامنی‌های این کشور گفت داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهارات ارتش پاکستان مبنی بر اینکه حمله به مهندسان چینی در خیبرپختونخوا در افغانستان طراحی شده بود، را ادعایی غیرمسئولانه و به دور از واقعیت خواند.

بیانیه افزود: خیبرپختونخوا در منطقه‌ای قرار دارد که تحت پوشش شدید امنیتی ارتش پاکستان قرار دارد، هدف قرار دادن اتباع چینی در آنجا نشان دهنده ضعف ارگان‌های امنیتی و یا دست داشتنم آنها در این حمله است که در هر دو صورت مسئولیت آن متوجه پاکستان می‌شود.

«عنایت‌الله خوارزمی» سخنگوی وزارت دفاع طالبان اظهار داشت: ما انگشت انتقاد گرفتن به‌سوی افغانستان در قبال چنین واقعات را تلاش ناکام به هدف جلب و توجه از حقایق می‌دانیم و به‌شدت رد می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امارت اسلامی دراین‌باره به چین اطمینان داده و آنها نیز از این حقیقت آگاه شده‌اند که افغان‌ها در چنین موضوعاتی دخیل نیستند.

کشته شدن بیش از 400 نفر توسط داعش در افغانستان و پاکستاناتهام افغانستان به پاکستان در همکاری با داعشرسانه افغان: حضور گسترده داعش در پاکستان تهدید بزرگی برای افغانستان و منطقه است

خوارزمی افزود: ما مواردی داریم که خوارج داعشی از خاک پاکستان وارد افغانستان شده و از خاک پاکستان علیه خاک ما استفاده شده و رویداد از آن کشور طرح‌ریزی می‌شود. پاکستان باید دراین‌باره پاسخ دهد.

سخنگوی وزارت دفاع طالبان در انتها نوشت: ما ثبات و امنیت پاکستان را به نفع افغانستان و منطقه می‌دانیم و به برادری و روابط حسن میان مردم افغانستان و پاکستان همچنان باور داریم.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • پاسخ طالبان به موضع پاکستان درباره منشأ حملات تروریستی داعش
  • تولد فرزند شهید حادثه تروریستی کرمان + عکس
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • گسترش حلقه آتش؛ واکاوی راهبرد جدید مقاومت علیه رژیم صهیونیستی
  • چهارمین حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه رژیم صهیونیستی
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی عراق علیه رژیم صهیونیستی
  • تشدید حملات مقاومت عراق به اهداف صهیونیستی همزمان با حمله به رفح
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی
  • خوابگردهایی که مزدوری پیشه کردند
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند