Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، عباس قبادی در مورد ترخیص کالاهای گروه 27 در گمرکات، افزود: کالاهای گروه 27 رقمی کمتر از 50 میلیون دلار دارد که در مقابل 32 میلیارد دلار واردات رقم کوچکی است.

معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: البته تحریم‌ها و مسایل ارزی مشکلاتی را برای مجموعه واردات و ترخیص کالا به وجود آورد که با تدابیر اندیشیده شده توسط ستاد اقتصادی دولت، بخش عمده ای از کالاهای مانده در گمرکات به سرعت ترخیص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در ۱۱ ماهه سال ۹۹ بالغ بر ۲۰ میلیون تن کالا به ارزش تقریبی ۳۲ میلیاررد دلار وارد کشور شده است.

قبادی  اظهار داشت: واردات کالا در کشور مشمول یک سری ضوابط و مقررات است، باید ثبت سفارش انجام شود، تأمین ارز و منشأ ارز صورت بگیرد و موضوعات پولشویی و موضوعات مختلف دیگر مشخص شود.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با اشاره به اینکه آنچه تکلیف وزارت صمت است کاملا ایفا شده و از اینجا به بعد کار به سمتی می‌رود که کالا به کشور وارد شود، ادامه داد: باید به گونه ای عمل نکنیم که کشور را در یک فشار ارزی قرار دهیم و کالاهای اساسی که الان در بنادر هستند را کنار بگذاریم و روی کمتر از 50 میلیون دلار کالای غیر ضروری تمرکز کنیم و مشکلات آن را بر طرف کنیم.

قبادی در ادامه با بیان اینکه اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت، واردات کالا‌های اساسی و مواد اولیه تولید و اقلام مورد نیاز مردم (گندم، روغن، برنج و...) است، افزود: در جلسات برگزار شده قرار شد تمهیداتی اندیشیده شود تا گروه کالایی 27 که دارای ثبت سفارش و منشا ارز هستند، نیز مجوز ورود به کشور را تا پایان سال دریافت کنند.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی ویژه و تحریم‌های ظالمانه بر کشور، گفت: در این شرایط با محدودیت‌های ارزی مواجه شدیم و باید با مدیریت منابع ارزی موجود مجوز ورود برای کالا‌هایی صادر شود که محدودیت ارزی نداشته باشند و خسارتی هم به آن‌ها وارد نشود.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: عباس قبادی معاون بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت ترخیص کالا از گمرکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۶۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت

واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت 49 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 48.55 درصد افزایش داشته است.

 این گزارش با اشاره به اینکه در سال 1402 کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا 5 کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: 95 درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق 5 کشور مذکور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با 78 میلیون دلار، 52.89 درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود 82 درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال 1402 این میزان قهوه وارداتی از سوی 121 شخص و شرکت انجام گرفته است.

شایان ذکر است، تجارت جهانی قهوه در سال 2022 به میزان 45.5 میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

سهم قهوه از تجارت جهانی در سال 2022 به میزان 19 صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • تعیین نرخ ارز قاچاق، از بیش اظهاری واردات و کم اظهاری صادرات
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱