Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلهان عمر، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را برای تحریم ولیعهد عربستان سعودی به خاطر نقشش در قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته تحریم‌هایی را علیه ده‌ها فرد و مقام سعودی در ارتباط با قتل فجیع جمال خاشقجی، مخالف سعودی و ستون‌نویس واشنگتن پست در اکتبر ۲۰۱۸ میلادی اعلام کرد اما با وجودی که سازمان سیا در گزارش اطلاعاتی اخیر خود اعلام کرده بود که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان عملیات "دستگیری یا قتل" خاشقجی را تائید کرده، هیچ مجازاتی برای ولیعهد سعودی در نظر نگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایلهان عمر روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: تحریم محمد بن سلمان آزمونی برای انسان‌دوستی ماست.

وی افزود: اگر آمریکا حقیقتا از آزادی بیان، دموکراسی و حقوق بشر حمایت می‌کند پس دلیلی وجود ندارد که محمد بن سلمان را که سازمان اطلاعاتی کشورمان اعلام کرده قتل جمال خاشقجی را تائید کرده، تحریم نکند.

ایلهان عمر تصریح کرد: هر ثانیه‌ای که محمد بن سلمان از مجازات فرار کند، لحظه‌ای است که منافع آمریکا، حقوق بشر و جان مخالفان سعودی به خطر می‌افتد.

این لایحه قانونی خواستار تحریم شدن محمد بن سلمان است و شامل مصادره اموالش برای مسدود کردن و جلوگیری از کل معاملات این ولیعهد سعودی مرتبط با آمریکا می‌شود. این لایحه همچنین ورود محمد بن سلمان به آمریکا را نیز منع می‌کند.

محمد بن سلمان جانشین پدرش ملک سلمان، پادشاه ۸۵ ساله عربستان است و با قدرت و نفوذ بسیاری که دارد به عنوان رهبر دوفاکتوی عربستان تلقی می‌شود.

در گزارش اطلاعاتی هفته گذشته سازمان سیا آمده است که محمد بن سلمان از استفاده از اقدامات خشونت‌آمیز برای سرکوب مخالفان در خارج است کشور از جمله خاشقجی حمایت می‌کند.

خاشقجی در بحبوحه انتقادات تند و صریحی که از پادشاهی عربستان داشت، در تبعید خود خواسته در ویرجینیا به سر می‌برد. وی در سال ۲۰۱۸ میلادی در کنسولگری عربستان در استانبول به طرز فجیعی به قتل رسید و جسدش تکه تکه شد.  

دولت جو بایدن اعلام کرد، ۷۶ تبعه سعودی هدف محدودیت‌های جدید قرار گرفته‌اند. این محدودیت همچنین افرادی که به نظر میرسد در ارعاب مخالفان سعودی در آمریکا نقش دارند، هدف گرفته است.

اما این تصمیم برای مستثنی کردن ولیعهد عربستان از چنین اقدامات تنبیهی با انتقاد قانون‌گذاران دموکرات رو به رو شده که خواستار اقداماتی جدی برای مجازات محمد بن سلمان هستند.

ایلهان عمر گفت: تحریم‌ها علیه محمد بن سلمان باید به همان روشی اعمال شود که در مورد رهبران روسیه که مرتکب اقدامات خشونت‌آمیز یا بی‌ثبات کننده می‌شوند، اعمال شده است. ما نباید رفتار متفاوتی با ولیعهد عربستان داشته باشیم. هیچ کس نباید از مجازات به خاطر قتل و کشتار فرار کند. ما به عنوان یک ابرقدرت جهانی باید با ارزش‌هایمان پیش برویم.

انتهای پیام     

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمال خاشقجی محمد بن سلمان ایلهان عمر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان ایلهان عمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۶۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار: پرسپولیس همیشه هجومی بوده، حتی زمان یحیی

آفتاب‌‌نیوز :

اوسمار ویرا بعد از برتری دو بر یک تیمش برابر نساجی در هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال ایران، اظهار کرد: امروز به خاطر برد تیم خوشحالم، اما به خاطر سیلی که در برزیل رخ داده ناراحتم. از بازی امروز می‌توانیم درس بگیریم. در نیمه اول شانس‌های گل زیادی داشتیم، اما به گل نرسیدیم. در نیمه دوم به خاطر اخراج بازیکن مجبور شدیم بازی تدافعی ارائه بدهیم.

وی افزود: می‌دانستیم بازی امروز ما در حضور هواداران زیادی برگزار می‌شود. امروز وقتی دیدم هواداران نساجی برای تماشای بازی آمده‌اند، برایم جالب بود.

او درباره اینکه گفته می‌شود پرسپولیس در دوره او بازی هجومی ارائه می‌دهد هم گفت: از زمانی که به ایران آمدم پرسپولیس بازی هجومی ارائه می‌دهد. در دوره آقای گل‌محمدی هم همینطور بوده است.

وی درباره آینده همکاری‌اش با پرسپولیس هم گفت: الان تمرکزمان رسیدن به قهرانی است و امیدوارم باشگاه قدر بازیکنانی که الان داریم را بدانند و در آینده برای فصل بعد تصمیم می‌گیریم. من هم اگر قرارداد جدید امضا کنم برای فصل آینده در پرسپولیس حضور خواهم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • پیش‌نویس لایحه تحریم مقامات دیوان لاهه در مجلس نمایندگان آمریکا در دست اقدام است
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • اوسمار: پرسپولیس همیشه هجومی بوده، حتی زمان یحیی
  • ببینید | فوری؛ ترور محمد بن سلمان ناکام ماند!
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند