Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روز چهارشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام اظهار داشت: این سازمان ماهانه بیش ۱۴۰ هزار میلیارد ریال برای جامعه تحت پوشش هزینه می کند که ۱۳۰ میلیارد ریال این مقدار از محل وصول درآمدهای منابع بیمه ای است.

وی افزود: حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته و ۱۴ میلیون بیمه شده اصلی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند که این جامعه و اعضای خانواده آنان به حدود ۴۵ میلیون نفر می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: منابع سازمان از محل وصولی کارگران و کارفرمایان تامین می شود، بنابراین باید در هزینه کرد آن نیز خود آنها نقش آفرین و تصمیم گیر اصلی باشند.

سالاری ادامه داد: هم اکنون ۲۳ قشر کارگری و صنف به موجب قانون، مشمول حمایت دولت هستند، در صورت تامین منابع یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از افراد مشغول به کار در این واحدها مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: هم اینک حدود میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته از سازمان تامین اجتماعی حقوق می‌گیرند که تعداد آنها با اعضای خانواده به حدود ۱۱ میلیون نفر می‌ رسد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: توقف صدور دفترچه کاغذی براساس قوانین برنامه ششم توسعه در این سازمان اجرا شده و با این فرآیند بخشی از هزینه های این سازمان کاهش می یابد.

سالاری افزود: پرداخت کامل مطالبات ایجاد شده در سامانه نسخه الکترونیک، بهترین تشویق و ترغیب برای استفاده از این سامانه توسط مراکز درمانی طرف قرارداد است.

وی با اشاره به وضعیت نیروهای شهرداری های سراسر کشور تصریح کرد: بیشتر شهرداری ها نیروهای مازاد دارند که باید بدون آسیب رسیدن به معیشت آنها در این زمینه برون سپاری در قالب تشکیل تعاونی ها و شرکت ها صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین به مراکز پزشکی تحت پوشش این سازمان در ایلام پرداخت و گفت: سهم ایلام از احداث درمانگاه تامین اجتماعی سه مرکز است که در حال حاضر درمانگاه مهران در حال ساخت و دره شهر نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون عمرانی استانداری ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه شهرداری ها رابطه تنگاتنگی با سازمان تامین اجتماعی دارند، اظهار داشت: ۲۷ شهرداری با ۲ هزار نیرو در سطح ایلام فعال هستند که از این تعداد ۲۶ شهرداری جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر را پوشش می دهند.

احمد کرمی افزود: محدود بودن منابع شهرداری موجب تاخیر در پرداخت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی شده و چالش هایی در این زمینه به وجود آورده است.

معاون عمرانی استاندار ایلام ابراز امیدواری کرد با همکاری سازمان تامین اجتماعی و شهرداری ها سراسر کشور مشکل پرداخت بیمه این افراد نیز مرتفع شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز در این نشست گفت: این وزارتخانه برای صیانت از نیروی کار ، حفظ حیات اقتصادی بنگاه ها ، تثبیت اشتغال ، پایداری تولید و رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی حضور فعال و موثری در کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون های کارگری در استان ها دارد.

شکرالله شیرخانی افزود: احیا و بازگشت ۱۷ واحد تعطیل به چرخه فعالیت از دلایل انتخاب ایلام بعنوان استان برتر کشور در رفع موانع پیش‌روی تولید در سال جهش تولید است.

وی یادآور شد: طی ۱۱ ماهه امسال بیش از ۷۰ بنگاه اقتصادی مشکل دار در استان شناسایی و مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفت، همچنین از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه ۴۰۸ کارگر که در این بنگاه های اقتصادی مشغول به کار بودند، مورد حمایت قرار گرفتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام تاکید کرد: ۸۸ کارگر مقرری بگیر بیمه بیکاری نیز به فنی و حرفه ای و نهضت سوادآموزی جهت فراگیری مهارت های لازم و ارتقاء سواد معرفی شدند و هشت هزار و ۲۸۳ پرونده مربوط به مشمولان تحت پوشش بیمه بیکاری مورد بررسی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تلاش و کوشش مدیران بخش‌های بیمه‌ای و درمانی تأمین اجتماعی و سایر دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای خدمت رسانی به کارگران، بازنشستگان و تولیدکنندگان استان قابل توجه است و مدیران سازمان تأمین اجتماعی تلاش می کنند ضمن حفظ مصالح سازمانی حداکثر مساعدت را با کارآفرینان و تولید کنندگان در جهت رونق تولید و اشتغال داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام تصریح کرد: اولین تعهد سازمان تأمین اجتماعی پرداخت حقوق بازنشستگی مکفی است که در سال جاری برای بهبود شرایط بازنشستگان و افزایش حقوق این عزیزان اقدامات اساسی انجام شده و علاوه بر افزایش سالیانه حقوق، متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز انجام شد.

شیرخانی افزود: ارائه خدمات درمانی به جامعه تحت پوشش، دومین هدف اصلی این سازمان است، وظیفه ما تأمین خدمات درمانی است که اولویت اصلی سازمان خرید خدمات از وزارت بهداشت و سایر مراکز درمانی است.

وی گفت: یکی از اولویت‌های اساسی سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری به ویژه در شش ماه دوم امسال در حوزه بیمه‌ای، طرح ۳۰۷۰ است که با تلاش همکاران این طرح در حال پیشبرد است.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی مستمری مددجویان  مصطفی سالاری محمد نوذری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی مستمری مددجویان مصطفی سالاری سازمان تامین اجتماعی مستمری مددجویان مصطفی سالاری محمد نوذری اخبار کنکور سازمان تأمین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی کار و رفاه اجتماعی شهرداری ها تحت پوشش بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۶۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه ۲۱ المپیاد کوهنوردی کارکنان سازمان تامین اجتماعی در سی سخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیست و یکمین المپیاد سراسری کوهنوردی کارکنان سازمان تامین اجتماعی کشور با همکاری هیئت کوهنوردی استان در سی سخت برگزار شد. رسول چراغ سحر افزود: این المیپاد با حضور ۳۳ استان و ۱۳۵ کوهنورد ازتاریخ ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ماه به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد چراغ سحر هدف از برگزاری این المپیاد را، ارتقای سلامت روحی و جسمی کارکنان دانست و اضافه کرد: این المپیادبا صعود کوهنوردان به قله قلم واقع در شهرستان دنا برگزار شد.

دیگر خبرها

  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی‌دهند/ تورم در بخش پزشکی با اجتماعی متفاوت است
  • بیمه ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت است
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم پزشکی در مقایسه با بخش اجتماعی بالاتر است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت و بالاتر است
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • اختتامیه ۲۱ المپیاد کوهنوردی کارکنان سازمان تامین اجتماعی در سی سخت
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی