Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: شایعاتی از سراوان در فضای مجازی و رسانه‌های خارجی مطرح شد و گفتند تعداد کشته شده‌ها ۷ نفر و تعدادی گفتند ۱۰ نفر و بیشتر بوده، اما اینها کاملا کذب است.

به گزارش ایلنا، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در جمع خبرنگاران، در پاسخ  به سوال خبرنگار ایلنا درباره ماجرای سراوان بیان کرد: در مورد سراوان باید بگویم آنجه اتفاق افتاده در روز چهارم ماه جاری تعدادی از سوخت‌بران در مرز تجمع کردند که این ازدحام باعث فوت یک نفر و زخمی شدن چهار نفر دیگر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شایعاتی از سراوان در فضای مجازی و رسانه‌های خارجی مطرح شد و گفتند تعداد کشته شده‌ها ۷ نفر و تعدادی گفتند ۱۰ نفر و بیشتر بوده، اما اینها کاملا کذب است.

ذوالفقاری افزود: آنچه در سراوان اتفاق افتاد طبق گزارش نیروهای مستقر مرز، تعداد زیادی ماشین سوخت‌بر که خارج از طرح رزاق اقدام به انتقال سوخت کرده بودند، در آن سوی مرز تجمع کردند و بعد که در آنجا تنش به وجود می‌آید، یک نفر جانش را از دست می‌دهد و طبق اعلام نیروهای مستقر هنوز معلوم نیست تیراندازی از خاک ایران یا پاکستان بوده است.

وی بیان کرد: در واقع هم به لحاظ سلاح و هم نقطه‌ای که این اتفاق افتاده باید بررسی شود، بعد از آن تعدادی جلوی قرارگاه سپاه جمع شدند و نسبت به توجیه افراد اقدام شد و بعد جلوی فرمانداری جمع شدند که به سالن فرمانداری دعوت شدند اما تعداد محدودی شروع به تنش و تخریب در سالن فرمانداری کردند.

ذوالفقاری گفت: در فرمانداری زخمی داشتیم اما کسی کشته نشد.

وی ادامه داد: بعد از آن در فضای مجازی و رسانه‌های بیرون خیلی به این موضوع دامن زده شد و در مورد حادثه‌ای که در مرز اتفاق افتاد با فضا سازی‌هایی که اتفاق افتاد به دنبال تحریک مردم بلوچ عزیز کشور ما بودند، در منطقه‌ کورین زاهدان تعرضاتی به یکی از پاسگاه‌های آنجا اتفاق افتاد که یکی از نیروهای ما شهید شد و بعد از آن وضعیت تحت کنترل قرار گرفته و جلساتی را با سران عشایر و علمای آنجا داشتیم و هماهنگی‌هایی صورت گرفت تا از فضا سازی‌ها جلوگیری شود.

وی ادامه داد: در درجه اول خواستیم ناامنی برای خود مردم به وجود نیاید که با هوشیاری مردم بلوچستان الان در شرایط آرامی است.علاوه بر این در گذشته هم با بعضی تحرک‌های گروه‌های تروریستی در آن طرف مرز مواجه بودیم و روز گذشته هم با یک حادثه‌ مرزی در همان منطقه مواجه بودیم و تعرض به یکی از خودروهای سپاه پاسداران صورت گرفت و یک الی دو نفر زخمی و یکی از نیروهای دیگر سرنوشتش از لحاظ جسمی معلوم نیست، در واقع بعید است که ربوده شده باشد ولی نتیجه قطعی اعلام نشده است.

ذوالفقاری افزود: الان وضعیت سراوان آرام است و هئیت شورای امنیت کشور آنجا مستقر است و از کمیسیون امنیت ملی مجلس دو روز است که در منطقه هستند.

وی در مورد ماجرای بمب پیدا شده در منطقه‌ی تهرانپارس گفت: آن بمب یا تی ان تی نبوده است.

لینک کوتاه: asriran.com/003FEG

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اتفاق افتاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۶۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض شدید نمایندگان تهران به وزیر کشور در خصوص هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری

به گزارش «نماینده»، سید علی یزدی خواه نماینده مردم، تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی از تدوین نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خبر داد که در آن به تصمیمات برای تقسیمات جدیدی کشوری و تعرض به یکپارچگی شهرستان ری اعتراض شده است. متن این نامه که به امضای جمعی از نمایندگان تهران رسیده به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر وحیدی
وزیر محترم کشور

سلام علیکم؛

با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)؛ همانگونه که استحضار دارید، ملک ری یکی از کهن ترین شهرهای جهان با قدمت بیش از ۸ هزار سال بوده و شیخ البلاد و عروس جهان اسلام با هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی خود با تعبیر زیبای رهبر فرزانه انقلاب به عنوان قبله تهران معرفی گردیده است.

پیرو اخبار واصله در خصوص طرح تشکیل استان های تهران غربی و شرقی، تاکید می گردد طرح مذکور به هیچ وجه نباید منجر به جابجایی محدوده جغرافیایی فعلی شهرستان ری و بخش های پنجگانه ... ری گردد.

هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده سیاسی کنونی، علاوه بر صدمه به هویت و تاریخ این شهرستان، خسارات جبران ناپذیری بر سرمایه های مادی و معنوی مردم ولایت مدار شهرستان ری وارد و موجبات اعتراض شدید اهالی و ساکنین را فراهم می آورد.

لذا تقاضامند است دستور فرمائید از هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده جغرافیایی شهرستان ری احتراز و قبله تهران بدون کوچکترین خدشه و به صورت یکپارچه در حریم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حفظ گردد و جزیی از استان تهران مرکزی باقی بماند.

بدیهی است با توجه به مطالبات مردمی جهت تحقق این مهم، از همه اختیارات و ظرفیت های قانونی مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی استفاده خواهد گردید.

/

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران
  • توضیحات وزیر تعاون درباره حق مسکن کارگران
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • زنجیره های ارزش کشاورزی در مازندران تقویت شود
  • معاون وزیر راه: ۴۷۵ نقطه پرتصادف در راههای کشور داریم
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • اتفاقات باورنکردنی در فوتبال پایه؛ کمک داور گل را رد کرد و کتک خورد!
  • اعتراض شدید نمایندگان تهران به وزیر کشور در خصوص هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها