Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «عسکر مامین»، نخست وزیر قزاقستان در نشست دولت، در مورد توانایی‌های «نورسلطان» در در حوزه کشت و صنعت گفت: توسعه مجتمع کشت و صنعت و اشباع بازار داخلی با مواد غذایی محلی وظیفه استراتژیک دولت است.

مامین افزود: قزاقستان طبق پیش‌بینی‌های سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد امکان تبدیل شدن به یکی از قطب‌های جهانی مواد غذایی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان شد: مطابق با برنامه حزب حاکم «نورآتن»، ایجاد اکوسیستم‌های های بزرگ برای تولید و فرآوری محصولات کشاورزی، اصلاح سیستم یارانه‌، تشویق روستاییان به همکاری و همچنین توسعه بیشتر خدمات دامپزشکی و بهداشتی و علوم کشاورزی پیش بینی شده است.

مامین تصریح کرد: در نتیجه اجرای این اقدامات، افزایش 2.5 برابری بهره وری نیروی کار در مجتمع کشت و صنعت و 2 برابری صادرات محصولات که 70 درصد از آن باید فرآوری شده باشند، برنامه ریزی شده است.

پیش از این، «ساپارخان عمراف» وزیر کشاورزی قزاقستان در مورد نتایج سال 2020 میلادی در زمینه مجتمع کشت و صنعت اعلام کرده بود سالانه 35 مرکز تولید لبنیات صنعتی در این کشور راه اندازی می‌شوند.

عمراف اظهار داشت: در تعدادی از مناطق این کشور باغ‌های جدید سیب به بار می‌نشیند.

وی همچنین در مورد برنامه‌های این وزارتخانه برای راه اندازی ظرفیت‌های جدید تولید شکر و ماهی در این کشور صحبت کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان مجتمع کشت و صنعت کشت و صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۶۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان

تین نیوز

شرکت راه آهن قزاقستان (KTZ) صادرات کالاهای کشاورزی از طریق ریل به چین را به طور موقت ممنوع کرده است. KTZ این ممنوعیت را به دلیل  ازدحام در گذرگاه های مرزی با چین اجرایی می کند. هم اکنون در گذرگاه های مرزی دوستیک و خورگوس به ترتیب 180 و 100 واگن کالا در انتظار تخلیه و بارگیری هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران، به گفته KTZ، راه آهن چین واگن ها را به موقع تخلیه نمی کند و از طرفی مسئولان چینی می گویند که ایستگاه های مرزی آنها بیش از حد بارگذاری نشده است. نشریه الدالا قزاقستان نیز اظهار کرده است که این مشکل ناشی از کمبود زیرساخت نیست، بلکه مسائل بوروکراتیک است که سازمان های دولتی قزاقستان باید آنها را حل کنند.

این ممنوعیت از 11 آوریل اعمال می شود و تا 20 آوریل ادامه خواهد داشت. این ممنوعیت مربوط به گندم، جو، دانه های روغنی و آرد است. در گذرگاه مرزی دوستیک، این ممنوعیت به کک نفتی و ذغال سنگ نیز تعمیم بافته است.

ترجیح ترانزیت بر صادرات در راه آهن قزاقستان نشان دهنده عزم راسخ این کشور در تبدیل شدن به هاب ترانزیت منطقه ای است. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • ایران در سید اول جام جهانی فوتسال