Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@08:02:44 GMT

بارش برف و باران در بیش از ۲۰ استان کشور

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۶۹۴۳

بارش برف و باران در بیش از ۲۰ استان کشور



به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، امین حسین نقشینه گفت: امروز برای مناطقی از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و از اوایل شب برای استان‌های ساحلی دریای خزر بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی به کشورمان در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، زنجان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و نیمه شمالی فارس و از اواخر وقت فردا در همدان، مرکزی، ارتفاعات البرز مرکزی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و همچنین برخی مناطق یزد و ارتفاعات کرمان بارش باران و روی نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف رخ می‌دهد و بارش در استان‌های جنوبی همراه با رعد‌وبرق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه فردا در استان‌های کرمانشاه، خوزستان و ایلام وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد، افزود: جمعه در نیمه شمالی کشور و استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، شرق خوزستان و شمال فارس بارش‌ها تداوم پیدا می‌کند.

نقشینه با بیان اینکه جمعه در نیمه شرقی و نواحی مرکزی کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که در این خصوص هشدار سطح نارنجی صادر کردیم، اظهار کرد: این وزش باد می‌تواند سبب وارد شدن خسارت شود و همچنین احتمال طوفان و خیزش گرد و خاک نیز وجود دارد.

وی گفت: سرعت وزش باد بین ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت است و کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده‌ای، احتمال بروز خسارت به تاسیسات سبک شهری و روستایی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلو‌ها و بنر‌های تبلیغاتی و همچنین احتمال سقوط اجسام از ارتفاع به ویژه در کارگاه‌های ساختمانی و شکستن درختان را به همراه دارد.

وی متذکر شد: به علاوه امکان کولاک برف در گردنه‌های برفگیر و کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، شمال و غرب کردستان، کهکیلویه و بویر احمد و ارتفاعات شرقی خوزستان وجود دارد و هشدار برای این مناطق سطح نارنجی است.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا و جمعه دریای خزر مواج و متلاطم است، بیان کرد: روز جمعه غرب و مرکز خلیج فارس هم مواج می‌شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: امروز برای پایتخت آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود و بعد از ظهر با وزش باد همراه است و در مناطق مرتفع تهران آسمانی نمیه ابری و گاهی بارش پراکنده خواهیم داشت و همچنین امشب وزش باد شدید در این شهر رخ می‌دهد و بشینه دمای آن امروز ۱۷، فردا ۱۸ و جمعه به ۱۳ درجه می‌رسد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم علی اکرمی هواشناسی سامانه بارشی شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم علی اکرمی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۶۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: این بارش ها فردا جمعه به اوج خود خواهد رسید که با توجه به رگباری بودن بارش ها، احتمال وقوع سیلاب در مناطق کوهستانی و مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بارش باران از امشب در کلانشهر مشهد آغاز خواهد شد و جمعه و شنبه بارش ها در این کلانشهر همراه با رعد و برق و احتمال آبگرفتگی خواهد بود.

وی گفت: کاهش موقت دمای هوا و وزش باد از دیگر پدیده های جوی استان در تعطیلات پیش رو است.

آهنگرزاده افزود: طی شبانه روز گذشته، فریمان با هفت و سبزوار با ۳۱ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های خراسان رضوی بوده اند و در همین مدت مشهد نوسانات دمایی ۱۲ تا ۲۴ درجه را به ثبت رسانده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: دمای کنونی مشهد ۲۱ درجه است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز بین ۱۴ تا ۲۵ درجه در نوسان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به خوزستان از روز دوشنبه
  • بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • احتمال ریزش سنگ، با بارش باران در جاده چالوس
  • تداوم بارش‌ها در نیمه شمالی و شرقی استان یزد
  • بارش باران و احتمال ریزش سنگ در جاده چالوس
  • بارش‌ها در نیمه شمالی و شرقی استان ادامه دارد
  • خلیج فارس مواج است/احتمال بارش های پراکنده
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی
  • بارندگی‌ها در استان بوشهر تا شنبه تداوم دارد/ احتمال بارش تگرگ
  • فعالیت سامانه بارشی در خراسان رضوی