Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@08:37:33 GMT

بلوار خلیج فارس بندر دیر خطری برای جنگل‌های حرا ندارد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۶۹۴۷

بلوار خلیج فارس بندر دیر خطری برای جنگل‌های حرا ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، علی ابراهیمی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران، با بیان اینکه شهرداری‌های شهرستان دیر با مشکل مالی و کمبود بودجه مواجه هستند، اظهار داشت: سایر شهرداری‌های استان از حق آلایندگی بهره مند هستند و در جنوب استان فقط شهرداری دیر از این مهم بی بهره بود که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده از سوی شخصیت‌های مختلف حق آلایندگی شامل شهرداری‌های شهرستان دیر شد که امیدواریم سال آینده وضعیت بهتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار بندر دیر افزود: شهر دیر از نظر مبلمان شهری با مشکلات عدیده‌ای رو به رو است که برای رفع این مسائل تلاش‌های خوبی از سوی شهرداری انجام گرفته است.

وی یکی از مهمترین دغدغه‌های شهرداری را آسفالت کوچه‌ها دانست و عنوان کرد: اگر چه گرانی‌ها موجب کندی در اجرای طرح‌های شهرداری شده است اما با این حال محله‌های باغ چشمو، فاز یک و دو فرودگاه، شهرک امام حسین (ع)، فرهنگیان، شهید صدوقی و بخشی از خور خندل آسفالت شده و برخی از کوچه‌ها نیز سنگ فرش شده‌اند.

ابراهیمی با بیان اینکه ادامه بلوار خلیج فارس به طول دو کیلومتر به جاده وفاق وصل می‌شود، ادامه داد: این مسیر از نظر پدافند غیرعامل از اهمیت زیادی برخوردار است و علاوه بر کاهش بار ترافیک دو راه خروجی برای شهر ایجاد می‌شود و مسیر تردد شهروندان دیری به کنگان کوتاه‌تر می‌شود.

وی بیان کرد: اتصال بلوار خلیج فارس به جاده وفاق نقش مهمی در جذب گردشگر و بازدید از ساحل دارد و راه دسترسی به جنگل حرا ایجاد شده است.

شهردار بندر دیر افزود: طبق اذعان محیط زیست این بلوار نه تنها خطری برای جنگل‌های حرا ایجاد نمی‌کند بلکه با جلوگیری از ورود فاضلاب محله فرودگاه نقش مهمی در حیات آن ایفا می‌کند.

وی گفت: ورودی شرقی دیر به طول دو کیلومتر و عرض ۱۲ متر طراحی شده و تا دو ماه آینده به بهره برداری کامل می‌رسد.

ابراهیمی یادآور شد: ادامه ساحل سازی با اعتبار شش میلیارد تومان به طول ۵۰۰ متر و عرض ۴۰ متر تا قبل از پایان سال تکمیل و افتتاح می‌شود که از بهترین طرح‌های شهرداری‌های استان در سال جاری است.

توسعه ساحل‌سازی

رئیس شورای اسلامی شهر دیر با بیان اینکه گاهی اوقات اگر برخی خدمات صورت نمی‌گیرد بخاطر مشکلات مالی است، گفت: متأسفانه برخی طرح‌های شهرداری به دلیل نبود و کمبود سیمان در استان راکد مانده است.

مهران پوسه افزود: امسال از ۱۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی که به شهرداری دیر رسیده است، شش میلیارد تومان آن صرف ساحل سازی شده است.

وی عنوان کرد: ادامه بلوار خلیج فارس طبق طرح تفصیلی برای کاهش بار ترافیک شهر و جنبه گردشگری نیازمند ۱۷ میلیارد تومان اعتبار است که تاکنون چهار میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم.

رئیس شورای شهر دیر ادامه داد: طبق گفته محیط زیست این طرح مانع از ورود پساب‌های اطراف به جنگل حرا می‌شود و از طرفی از نظر منابع آب نیز مشکلی ندارد.

سخنگوی شورای شهر دیر با بیان اینکه طرح‌های خوبی توسط شهرداری اجرا شده است، بیان داشت: ادامه بلوار خلیج فارس و پارک ساحلی از جمله این طرح‌ها است.

احمد خلیلی خاطرنشان کرد: اداره‌ها تعامل بیشتری با شهرداری داشته باشند و در استعلامات طرح‌ها سنگ اندازی نکنند تا به نتیجه رسیده و مردم ثمره‌اش را ببینند.

کد خبر 5160817

منبع: مهر

کلیدواژه: بندر دیر علی ابراهیمی بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا بوشهر گرگان زلزله شیراز مشهد لیگ برتر فوتبال ایران واکسن کرونا شهید اردبیل بلوار خلیج فارس میلیارد تومان شهر دیر طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۶۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج

علی اصغری اظهار کرد: به استناد تبصره ۱ بند۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و با همکاری نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی و همچنین حمایت همشهریان طرح ساماندهی وانت بار‌های میوه فروش اجرا می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج از آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش از امروز در سنندج خبر داد و افزود: این طرح در راستای کاهش ترافیک، ارتقای سیما و منظر سطح شهر و افزایش رضایتمندی شهروندان اجرا می‌شود.

وی افزود: وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه سطح شهر شامل طرفین بلوار حمدی بهاران، پیاده‌رو بلوار ارشاد روبروی زندان، چهار راه حاجی‌آباد جنب مجموعه ورزشی و پیاده‌رو مربوطه، زمین روبروی تعویض پلاک (شهرک مولوی)، شهرک زاگرس زمین پایین‌تر از درب خوابگاه دانشگاه کردستان، بلوار معلم نرسیده به شهرک بعثت بالاتر از پارک معلم و میدان ۱۲ فروردین زمین روبروی سردخانه هدایت می‌شوند.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری سنندج، زمین حد فاصل میدان لیلاخ تا پل سنجرخان، زمین حد فاصل بلوار ساحلی از طرف سردخانه تا میدان لیلاخ، زمین پایین‌تر از میدان قانع بهاران و مخابرات و زمین روبروی پمپ بنزین ساحلی بطرف بلوار دادگستری از دیگر نقاط در نظر گرفته شهرداری سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر است.

وی ادامه داد: همکاری با نیرو‌های شهرداری در اجرای این طرح ضروری است و با کسانی که همکاری نکنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

اصغری تصریح کرد: اگرچه مجموعه مدیریت شهری تمام ظرفیت‌های خود را در اجرای این طرح بکار می‌گیرد، اما موفقیت این طرح نیازمند همراهی دستگاه‌های مختلف و مشارکت مردم و رانندگان وانت‌های میوه‌فروشی است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج آغاز شد
  • «جدال خلیج»، خلیجی که همیشه فارس بوده+ فیلم
  • وضعیت بلوار خلیج فارس شهر ایلام بر اثر شدت بارش باران
  • باشگاه استقلال پلمپ شد | ادامه اتفاقات عجیب با رفتن خطیر به باشگاه
  • همسطح سازی و نصب ۳۰ دریچه منهول فاضلاب در بندر امام خمینی
  • داستان نامگذاری خلیج فارس + فیلم
  • فیلم| رونمایی از ۴۰۰هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند