Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- دو هفته مانده به آغاز سفرهای نوروزی، بلیت هواپیما توسط بیشتر شرکت‌های هواپیمایی در سقف قیمت‌های اعلام شده به فروش می‌رود تا جایی که هزینه مسافرت هوایی برای یک خانواده ۲ نفره را تا چهار میلیون تومان افزایش داده است.

 بر اساس توافق‌های شرکت‌های هواپیمایی امسال هیچ‌گونه افزایش قیمتی در ایام نوروز روی بلیت‌های هواپیما اعمال نخواهد شد و بلیت‌ها در همه مسیرها بر اساس نرخ‌های اعلام شده آبان امسال به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال بررسی قیمت‌های فعلی در مسیرهای مختلف، از عرضه بلیت در سقف قیمتی خبر می‌دهد، موضوعی که قیمت بلیت هواپیما را در بسیاری از مسیرها به حدود ۲ میلیون تومان می‌رساند.

دو هفته مانده به آغاز تعطیلات نوروزی پرواز ایران ایر تور به مقصد کیش از مبدا تهران برای فردا (پنجشنبه) در سقف قیمتی ۹۱۰ هزار تومان برای یک مسیر فروش می‌رود. حداکثر نرخ بلیت پروازهای داخلی در مسیر تهران- کیش بر اساس نرخ‌نامه آبان‌ماه شرکت‌های هواپیمایی ۹۹۶ هزار تومان است.

شرکت هواپیمایی ایران ایر بلیت تهران - اصفهان را برای فردا ۵۴۶ هزار تومان به فروش می‌رساند، سقف قیمت این مسیر در نرخ‌نامه آبان‌ماه ۵۴۷ هزار تومان قید شده است.

هواپیمایی وارش نیز بلیت هواپیما برای مسیر تهران- بندرعباس را برای فردا ۸۶۱ هزار تومان به فروش می‌رساند.

هواپیمایی کاسپین نیز برای فردا بلیت مسیر تهران- مشهد را ۷۵۲ هزار تومان به فروش می‌رساند. سقف فروش این مسیر ۷۷۱ هزار تومان در نرخ‌نامه شرکت‌های هواپیمایی قید شده است.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی پیش‌تر گفته بود: گرچه ایرلاین‌ها مجدد درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما را برای تعطیلات نوروزی پیش‌رو دارند، اما اکنون شرایط به گونه‌ای نیست که امکان چنین تغییرات قیمتی وجود داشته باشد و به هیچ وجه مجوز افزایش قیمت بلیت هواپیما تا پس از تعطیلات نوروزی صادر نخواهد شد.

این درحالی است که به ادعای رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، نوروز امسال لغو بلیت پروازها مشمول جریمه ابطال می‌شود که در کاهش تقاضای سفر تاثیرگذار است و موجب کاهش تقاضای سفر هوایی و به تبع آن کاهش قیمت بلیت هواپیما خواهد شد.

به‌تازگی بخشنامه‌ای در حوزه گردشگری به آژانس‌های هوایی و دفاتر خدمات مسافرتی ارائه شده که در یکی از بندهای آن آمده که در صورتی که مسافران بلیت یا تورهای گردشگری را کنسل کنند مبالغ آن به مسافران استرداد نخواهد شد.

رییس هیات‌مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی امروز با تایید این خبر گفته است: در سال گذشته به دلیل اینکه شرایط کرونا قابل پیش‌بینی نبود بلیت‌های نوروز بدون کسر هزینه ابطال باطل شد و همه پول بلیت به مسافران برگردانده شد، اما نوروز امسال از آنجایی که مسافر مطلع است در صورت ابطال بلیت هزینه کنسلی طبق قاعده‌ای که از قبل وجود داشت از مسافر دریافت می‌شود.

برپایه این گزارش، تا امروز هیچ محدودیتی برای سفر هوایی در نوروز وجود ندارد، اما رییس سازمان هواپیمایی اعلام کرده است که در صورت اعلام ستاد مبارزه با کرونا محدودیت سفر با هواپیما به برخی استان‌ها برقرار خواهد شد.

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت های هواپیمایی قیمت بلیت هواپیما سقف قیمت هزار تومان برای فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۷۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست

تین نیوز

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: امکان خرید بلیت نیم بها از سامانه های حمل ونقل ریلی و هوایی برای افراد دارای معلولیت شدید فراهم شده ‎است.​

به گزارش تین نیوز به نقل  از ایرنا؛ فاطمه عباسی افزود: ۱۳۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت شدید شناسایی شده اند که می توانند بلیت نیم بها از سامانه های حمل و نقل ریلی و هوایی به صورت افتتاح حساب بانکی و ارائه سماکارت را بخرند.

وی با بیان اینکه این اقدام در اجرای تبصره ۲ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان انجام شده است، اظهار داشت: براساس این بند از قانون، استفاده افراد دارای معلولیت شدید از سامانه های حمل و نقل ریلی و اتوبوس رانی درون شهری دولتی و عمومی رایگان و استفاده این افراد از سامانه های برون شهری ریلی، هوایی و دریایی دولتی و عمومی نیم بها است. وزارت مکلف است جهت اجرای این تبصره نسبت به پیش بینی اعتبارات لازم در لوایح بودجه سالانه اقدام و سازمان برنامه و بودجه در لایحه سالانه بودجه منظور کند.

عباسی تصریح کرد: نیم بها شدن بلیط حمل و نقل ریلی و هوایی برای افراد دارای معلولیت شدید در اجرای تفاهم نامه چهارجانبه سازمان بهزیستی کشور، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بانک پارسیان طی سال گذشته عملیاتی شد.

امکان خرید بلیت نیم بها از سامانه های حمل ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید

علی محمدقادری رئیس سازمان بهزیستی کشور پیش از این درباره این تفاهم نامه گفته بود که این تفاهم نامه یک ائتلاف جدی بین دستگاه های متولی است. وظیفه ای که مسوولیت دولت ها بود اما سال ها روی زمین گذاشته شده بود امروز توسط دولت سیزدهم انجام شد تا افراد دچار معلولیت شدید بتوانند بلیت اتوبوس درون شهری را رایگان دریافت و دیگر بلیت های حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی بین شهری را به شکل نیم بها خریداری کنند.​

با امضای تفاهم نامه بین وزارت تعاون، وزارت میراث فرهنگی، سازمان بهزیستی و بانک پارسیان، مبلغ ۲ میلیون تومان برای خرید بلیت های حمل ونقل هوایی، زمینی و ریلی به صورت نیم بها به حساب افراد دچار معلولیت شدید واریز خواهد شد. بانک پارسیان در این طرح فقط عاملیت را پذیرفته و از بسترهای مجازی استفاده می کند تا این افراد نیازی به احراز هویت حضوری در شعب نداشته باشند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • فروش نمایش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • آمار فروش و تماشاگران نمایش های در حال اجرا
  • فروش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت