Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@15:23:28 GMT

پشت پرده یک دعوت

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۷۳۰۴

پشت پرده یک دعوت

گروه سیاسی سایت فردا – آمدن و نیامدن بسیاری از چهره‌های سیاسی به عرصه رقابت‌های انتخاباتی 1400 نامعلوم و مبهم است. با این حال تکلیف برخی قطعی و نیامدنش‌ها نزدیک به یقین است. ناطق نوری که در سال‌های گذشته ترجیح‌ داده به جای بازیگری یا بازیگردانی در عرصه سیاست، نظاره‌گر باشد یا محمد جواد ظریف بارها گفته قصد ریاست جمهوری ندارد از جمله همین افراد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با در نظر داشتن این امر اظهارات اخیر برخی اصلاح‌طلبان و تلاش رسانه‌های این جریان برای فضاسازی در این زمینه قابل تامل است. چرا مرعشی از حمای قاطعانه اصلاح‌طلبان از ناطق نوری می‌گوید در حالی که نه قصد آمدن دارد و نه حرفی در این رابطه زده است؟ یا چرا محسن هاشمی با بیان اینکه نظرها نسبت به کاندیداتوری ظریف مثبت است، سر و صدا به پا می‌کند درحالی که آقای وزیر خیال کاندیداتوری ندارد؟!

این طور که معلوم است سیاسیون در جریان اصلاحات با ایجاد این فضا قصدی فراتر از بیان یک خبر انتخاباتی دارند؟ نیت آنان در واقع ایجاد شوری انتخاباتی و تحرک در بدنه اجتماعی است. کاری که با اعلام نامزدی امثال محسن هاشمی و اسحاق جهانگیری و محمدرضا عارف و ... شدنی به نظر نمی‌رسد. 

بدیهی است که بدنه اجتماعی سرخورده و ریزش کرده از جریان اصلاحات با شنیدن خبر کاندیداتوری جهانگیری که یکی مسببین وضع موجود است هیجان‌زده نمی‌شود. بدیهی است که سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان برای رئیس جمهور کردن عارف یا امثال محسن هاشمی صف نمی‌کشد. همین هم آقایان و خانم‌های سیاستمدار در این جریان را بر آن داشته تا با نام بردن از چهره‌هایی که اندک محبوبیتی برایشان باقی مانده و هنوز هم اعتباری و پذیرشی در لایه اجتماعی و سیاسی کشور دارند؛ این نقیصه را جبران کنند ولو اینکه گزینه مورد اشاره خیلی پیش‌تر تکلیف خودش را با رقابت‌های انتخاباتی پیش رو و به طور کلی عرصه سیاست‌ورزی کشور مشخص کرده باشد. 

همین است که شاهدیم روزنامه اصلاح‌طلب «شرق» اگرچه هیچ فکت و نشانه‌از از تمایل ناطق نوری برای ورود به انتخابات آتی ندارد؛ با یک تیتر پرسشی و مبهم ، او را عکس یک می‌کند. 

نکته قابل توجه دیگر آنکه در این فضاسازی هدفمند گزینه‌هایی با رویکرد میانه‌روی انتخاب شده‌اند و نه اصلاح‌طلبی از جنس رادیکال. اصلاح‌طلبان می‌دانند که بدنه اجتماعی آنان با نام بردن از یک چهره شاخص اصلاح‌طلبی هیجان زده نمی‌شود. دلیلش البته ممکن است ناامیدی از امکان تایید صلاحیت فرد مذکور و یا در نگاهی منطقی‌تر، امیدی از عملکرد جریان اصلاحات – با توجه به کارنامه دولت روحانی در هشت سال گذشته – باشد. 

اصلاح‌طلبان خوب می‌دانند که برای به شوق آوردن بدنه اجتماعی خود باید گزینه‌ای را معرفی کنند که جامعه اولا او را قبول داشته باشد، دوما به امکان نقش آفرینی او در قامت رئیس جمهور باور داشته باشد و ثالثا به اجماع اصلاح طلبان و طیف میانه‌رو در جبهه اصولگرایی روی او امید داشته باشد. از همین رو است که به جای نام بردن از امثال محمدرضا خاتمی و عبدالله نوری و حتی سید محمد خاتمی از ناطق نوری یا ظریف می‌گویند. اشاره گزارش‌نویس شرق به مورد پذیرش بودن ناطق نوری در میان اصولگرایان و شاهد آوردن اظهاراتی از محمدرضا باهنر یا احمد توکلی نیز مصداق این مدعاست. حال باید منتظر ماند و دید که این ترفند چقدر به کارشان آمده و آیا تاثیری در تغییر رویه بده اجتماعی و زدودن گرد یاس از آن دارد یا خیر.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: اصلاح طلبان ناطق نوری بدنه اجتماعی اصلاح طلبان ناطق نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند عکس دیده نشده از هنرمندی که «مست عشق» را روی پرده ندید

فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی سرانجام رنگ پرده را دید؛ فیلمی که هفت ماه پس از درگذشت فیلمبردارش مرتضی پورصمدی به اکران درآمده است.

به گزارش ایسنا، داستان فیلم سینمایی «مست عشق» همزمان با دوران زندگی مولانا و شمس تبریزی اتفاق می‌افتد که شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی، پارسا پیروزفر در نقش مولانا و هانده ارچل در نقش کیمیا خاتون حضور دارند.

زنده‌یاد مرتضی پورصمدی که در این فیلم با حسن فتحی همکاری داشته است،همانند همیشه تصاویری جذاب به یادگار گذاشته است؛ تصاویری که با رنگ‌بندی‌ها و قاب بندی‌ها، برای مخاطب چشم‌نواز است.

البته ثبت این تصاویر برای فیلمبرداری که تجربه عکاسی و مستندسازی داشته، دور از ذهن نیست اما افسوس که نمایش «مست عشق» در فقدان پورصمدی برای سازندگان فیلم باقی ماند و در اولین شب نمایش‌ آن در یک محفل سینمایی، فرهاد توحیدی فیلم‌نامه‌نویس این اثر، از او یاد کرد.

مرتضی پورصمدی می‌گفت، «معمولا سعی دارم برای کارگردان و حقوقی که او در زیبایی‌شناسی خروجی و نهایی کار دارد، احترام قائل باشم و در ابتدای کار نیز سعی می‌کنم، تصاویری تهیه و درباره آن‌ها با کارگردان گفت‌وگو کنم تا به آن‌چه دلخواه اوست نزدیک‌تر شود» و حالا نتیجه این سبک کاری در مست عشق» حسن فتحی نمایان است. 

او همچنین می‌گفت از دیگر شانس‌های بزرگ من آن است که تربیت‌شده نسلی هستم که با افراد بسیار جذابی کار مشترک داشته‌ام و مسایل متعددی را از آن‌ها آموخته‌ام. افرادی چون فرهاد ورهرام، ناصر تقوایی، ضابطی جهرمی و ... هریک علاوه بر عرصه‌های کاری نکات اخلاقی مهمی را به من آموختند که از تمام آن‌ها سپاسگزارم.  

یاد مرتضی پورصمدی گرامی.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف پشت پرده تازه از برخوردهای تند با بی‌حجابی | این مشکل از اول انقلاب هم بوده است
  • پشت پرده برخورد‌های تند با پدیده بدحجابی
  • عملیات «وعده صادق» موجب شادی تمام حق طلبان شد
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • چند عکس دیده نشده از هنرمندی که «مست عشق» را روی پرده ندید
  • پشت پرده افزایش خودکشی رزیدنت‌ها در ایران
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • ربیعی : فلسفه بقا بر فلسفه توسعه کشور چربیده است / تغییر سبک زندگی که در خیابان می بینید، توطئه نیست / جریان پرقدرتی سالهاست مقابل حاکمیت تفکر توسعه و پیشرفت ایستاده
  • آخرین جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی برای توافق یک تعطیلی پربحث
  • آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها