Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر سابق گردشگری رومانی و دختر رئیس جمهوری سابق این کشور به جرم فساد مالی و پولشویی به مجازات حبس محکوم شدند.

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز، "النا اودریا" وزیر سابق صنعت گردشگری رومانی که از متحدان سیاسی و افراد تحت حمایت "ترایان باسسکو" رئیس جمهوری سابق این کشور به شمار می‌رفت روز شنبه طی حکمی از سوی دادگاه تجدید نظر رومانی به جرم تحریک به فساد به هشت سال زندان محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر "ایوانا باسسکو" دختر رئیس جمهوری سابق رومانی نیز بر اساس اتهامات مطرح در پرونده فساد مالی‌اش، به جرم جمع‌آوری پول به صورت غیرقانونی و پولشویی جهت حمایت مالی از کارزار انتخاباتی پدرش در سال ۲۰۰۹ به پنج سال مجازات حبس محکوم شده است.

"النا اودریا" وزیر سابق گردشگری رومانی در 28 سپتامبر 2014/ عکس: رویترز

هر دو فرد متهم که از افراد با نفوذ در دولت سابق رومانی به شمار می‌رفتند پیش از این کلیه اتهامات مطرح در پرونده را رد کرد بودند.

"النا اودریا" وزیر سابق گردشگری پیش از این به دلیل پرونده‌ای که علیه وی در دستگاه قضایی رومانی تشکیل شده بود از کشور خارج و به کاستاریکا گریخته بود اما در سال 2019 و یک سال پس از اقامت در کاستاریا به رومانی بازگشت.

به گفته منابع قضایی در رومانی در پرونده فساد مالی مطرح علیه دولت سابق این کشور، دو سیاستمدار و یک تاجر رومانیایی نیز به دست داشتن در پولشویی ۳۰۰ هزار یورویی متهم شده‌اند.

احکام مطرح علیه وزیر پیشین گردشگری و دختر رئیس جمهوری سابق به گفته منابع قضایی قطعی نیست و قابل تجدید نظرخواهی است.

دادستان‌ها در این پرونده برای "النا اودریا" وزیر سابق گردشگری و "ایوانا باسسکو" دختر رئیس جمهوری پیشین این کشور به ترتیب تقاضای ۱۲ و ۱۵ سال مجازات حبس کرده بودند.

"ترایان باسسکو" بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ میلادی رئیس جمهور رومانی بود و پس از دوران حکومت 10 ساله خود  هم اکنون به نمایندگی از این کشور عضو پارلمان اروپا و یکی از اعضای حزب مردم اروپا در این نهاد قانونگذاری است.

بر اساس گزارش "شفافیت بین‌الملل"،‌ رومانی یکی از فاسدترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. "شفافیت بین‌الملل" سازمانی غیردولتی است در جهت آگاهی رسانی و مبارزه با فساد در جهان فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: تظاهرات ضد فساد در رومانی (عکس) خودکشی نخست وزیر اسبق رومانی نتوانست ثابت کند پول خرید خانه اش را ازکجا آورده؛استفعا کرد! لینک کوتاه: asriran.com/003FEY

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزیر سابق گردشگری رئیس جمهوری سابق دختر رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی

به گزارش جام جم آنلاین، امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقباً پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری‌ ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت‌های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور، مینسک آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌نماید.

دیگر خبرها

  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • انتقاد یک مقام سابق از عروسی مجلل دختر شمخانی
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت