Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار پیش از ظهر چهارشنبه در آئین افتتاحیه مجازی نخستین همایش ملی «خانواده و زنان در دوران کرونا» در تالار حکمت دانشگاه گیلان، با اشاره به آسیب‌های فراوان کرونا به بخش‌ها مختلف به ویژه به حوزه زنان، اظهار کرد: این آسیب‌های باید شناسایی و در راستای حمایت از آنها اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نقش مهم پژوهش و برگزاری چنین همایش‌هایی در ارائه راهکار اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود که در میان این پژوهش‌ها بتوانیم راهکار و سیاست مناسبی برای کاهش آسیب‌ها و بهبود شرایط زنان و خانواده‌ها در ایام شیوع ویروس کرونا استخراج کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه با اشاره به مشکلات فردی و اجتماعی که زنان در دوران کرونا با آن مواجه هستند، افزود: مشکلات اقتصادی در کنار چالش‌های فرهنگی و اجتماعی زنان سرپرست خانوار را تهدید می‌کند.

وی همچنین به عملکرد بانوان در حوزه تولید اقلام بهداشتی همچون ماسک و گان از ابتدای شیوع ویروس کرونا نیز اشاره و اضافه کرد: حمایت از کسب و کارهای زنان به ویژه در حوزه تولید اقلام بهداشتی در دستور کار معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در دوران کرونا قرار گرفته است.

ابتکار، با بیان اینکه تداوم شرایط کرونا و خانه نشینی ها آثار مثبت و منفی فراوانی برای خانواده‌ها به دنبال داشته است، گفت: جنبه‌های روحی و روانی کرونا بر زنان بیش از سایر اعضای خانواده است و لذا به مشاوره‌هایی جهت مدیریت خود و خانواده نیاز دارند.

وی با اشاره به راه اندازه خط ۱۲۳ جهت امداد گرفتن از مشاوران خانواده در دوران کرونا، ادامه داد: معاونت امور زنان و خانواده با همکاری مراکز دانشگاهی و از طریق مدیرکل امور بانوان استان‌ها اقدام به شناسایی آثار کرونا بر زنان و خانواده‌ها کرده تا راهکارهای مدیریت بهتر شرایط ارائه شود.

ابتکار افزود: با کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تبعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و روحی و روانی کرونا برای خانواده در کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا توجه شده تا مشکلات را به حداقل برسانیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، از سیاست گذاران و مجریان خواست از نتایج این مباحث علمی بهره برداری کنند و یادآور شد: عبور از پاندمی کرونا نیازمند تدابیر لازم برای حفظ سلامت جسمی و روانی خانواده است و لذا باید با آینده نگری و استفاده از تجارب جهانی سیاست‌های مناسب را برای ایجاد سلامت روانی، اجتماعی و فرهنگی خانواده فراهم کنیم.

کد خبر 5160909

منبع: مهر

کلیدواژه: معصومه ابتکار زنان ویروس کرونا طرح های پژوهشی ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا بوشهر گرگان زلزله شیراز مشهد لیگ برتر فوتبال ایران واکسن کرونا اردبیل شهید امور زنان و خانواده دوران کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۷۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه پیام نور، نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه یک، با حضور دکتر فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به‌ صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر عتف در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در دانشگاه پیام نور، اظهار داشت: بیش از ۸ هزار عضو علمی خانم در کشور داریم که سامانه ای برای شبکه سازی در این حوزه در حال انجام است.

همچنین دکتر فرهادی، مشاور زنان و خانواده دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های امور زنان و خانواده این دانشگاه را ارائه داد.

گفتنی است در این نشست مسائل و دغدغه‌های حوزه‌ی زنان و خانواده مطرح شد. در پایان نشست نیز از مهدکودک سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور بازدید کردند.

کد خبر 6087387

دیگر خبرها

  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند