Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ابتدای این جلسه که روز چهارشنبه در دفتر امام جمعه کرمانشاه برگزار شد در خصوص آخرین اقدامات فرهنگی استان گفت: از ۲۲ آذر ماه تاکنون بزرگداشت شهید سلیمانی، یوم‌الله ۹ دی، راه‌پیمایی ۲۲ بهمن با رویکردی متفاوت و اولین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی را در استان برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرام فاضلی‌زاد با اشاره به اینکه اختتامیه هجدهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا فردا برگزار می‌شود، گفت: علاوه بر اینها ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه عضو صندوق اعتباری هنر هستند که به یک هزار و ۷۹۰ نفر از آنها کمک بلاعوض یک و نیم میلیون تومانی معادل ۲ میلیارد و ۶۸۵ میلیون تومان پرداخت شد.

وی «احمد عزیزی» را یکی از شاعران بزرگ و صاحب سبک کرمانشاهی دانست و گفت: عزیزی برای اولین بار مباحث اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را در سبک‌های نوین بیان کرد و او از این منظر سرآمد عصر خویش بود و امروز برگزاری بزرگداشتی برای این شاعر بزرگ مطالبه عمومی همه مردم و اصحاب فرهنگ و هنر است که امیدواریم مسوولان استانی حمایت‌های لازم را از آن داشته باشند.

بهرام فاضلی‌زاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه

کرمانشاهی‌ها به مفاخر خود می‌بالند

رییس سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری کرمانشاه هم در این جلسه ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی شهرداری گفت: متاسفانه مشکلات و آسیب‌های موجود در کرمانشاه آنچنان برجسته‌سازی می‌شود که در سایر استان‌های کشور این‌چنین دربرگیری ندارد و این اخبار منفی باعث ناامنی روانی در افکار عمومی می‌شود.

مهدی عبدالمالکی، یکی از چالش‌های اصلی فرهنگی کرمانشاه را برجسته‌سازی نکات منفی و نداشتن حس تعلق خاطر شهروندان به شهر دانست و اظهار داشت: مردم کرمانشاه در این خصوص نگرانی‌های جدی دارند و اگر در رسانه ها و فضای مجازی برنامه نداشته باشیم با شرایط سخت‌تری مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به ایجاد اتاق فکر برای برنامه‌ریزی ایجاد حس تعلق خاطر شهروندان به داشته‌هایشان و برجسته‌سازی آنها گفت: شعار ما این است که کرمانشاهی‌ها به مفاخر خود می‌بالند چون شخصیت‌های معاصر کرمانشاهی در تاریخ اسطوره‌های کشور نظیری ندارند و سعی کردیم در گام اول این بزرگان را به مردم معرفی کنیم.

مهدی عبدالمالکی رییس سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری کرمانشاه

معاون فرهنگی شهرداری کرمانشاه از تهیه تقویم ۳۶۵ روزه برای داشته‌های فرهنگی و هنری کرمانشاه خبر داد و گفت: ۳۶۵ روز برای نام‌گذاری سرمایه‌های انسانی، مکانی و ناملموس کرمانشاه کم است اما تاکنون ما توانستیم برای استاد کزازی، محمدعلی سلطانی، میرزارضا کلهر، یارمحمدخان کرمانشاهی، میرزا احمد الهامی و تعدادی از مفاخر پزشکی آیین گرامیداشت برگزار کنیم.

عبدالمالکی با اشاره به ساخت هشت سردیس برای مفاخر کرمانشاه اظهار داشت: قرار است سردیس‌ها را به ۱۵ عدد برسانیم و همچنین برای ۱۱ تن از بزرگان این شهر المان‌های سنگی ساخته شده که قرار است در بوستان مشاهیر و در بهار ۱۴۰۰ نصب شوند.

وی ایجاد پلاک افتخار را یکی دیگر از اقدامات فرهنگی شهرداری عنوان کرد و افزود: این پلاک ها ۹ خانه نور، فاطمی، عالم، قرآنی، جوانمرد، حسینی، قهرمان و شهید را مشخص می‌کند که از کاشی‌های پخته براساس طرح تکیه معاون ساخته و بهار ۱۴۰۰ در سر در منزل مفاخر شهر نصب می‌شود.

نام‌گذاری ۲۰ خیابان به نام بزرگان و افزایش آن به ۴۰ خیابان، راه‌اندازی بنیاد جوانمردان و تجلیل و قدردانی از سرتیپ خلبان فرج‌الله براتپور فرمانده بزرگترین عملیات هوایی دفاع مقدس و ساخت سردیس برای او از دیگر برنامه‌هایی بود که عبدالمالکی به آن ها اشاره کرد.

کرمانشاه به لحاظ خشونت در وضعیت هشدار قرار دارد

عضو هیات علمی و مدیر گروه جامعه‌شناسی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه هم در این جلسه به ریشه‌های خشونت در کرمانشاه پرداخت و گفت: آمارهای رسمی، غیررسمی و مصاحبه‌های مدیران نشان می‌دهد که خشونت در کرمانشاه وجود دارد اما برعکس تصور موجود و طبق تحقیقات به عمل آمده تنها ۱۸ درصد از خشونت و پرخاشگری موجود در جامعه به دلیل مشکلات اقتصادی و بیکاری است.

دکتر بیتا حامد با اشاره به تحقیقی که دکتر رنانی در کرمانشاه انجام داده است، گفت: این پژوهش یکی از عوامل خشونت را تنوع و تعدد قومیتی می‌داند و می‌گوید جایی که گفتمان به راحتی شکل نمی‌گیرد خشونت ایجاد می‌شود و یا مثلا تحقیق دکتر احمدی می‌گوید عتاب شخصیتی و آداب و رسوم‌های دست‌ و پاگیر کرمانشاه یکی از عوامل خشونت در جامعه است که احساس تعلق خاطر را از شهروندان می‌گیرد.

دکتر بیتا حامد عضو هیات علمی و مدیر گروه جامعه‌شناسی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه

وی ادامه داد: تحقیق دیگری در پنج سال پیش دیگری‌سازی را عامل ایجاد خشونت دانست و می‌گوید که چون خشونت در مادران نهادینه شده است آنها این خشونت را بازتولید و به فرزندان خود هم منتقل می‌کنند و وقتی این خشونت در لایه‌های پنهان خانواده وجود داشته باشد در جامعه هم انتظار خشونت و تعارض را باید داشته باشیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه امروز کرمانشاه به لحاظ خشونت در وضعیت هشدار قرار دارد، گفت: این موارد یک دفعه به وجود نیامده است و رهبر معظم انقلاب هم سال ۹۰ فرمودند که انتظار دارم در حوزه آسیب‌های اجتماعی به صورت فوق‌العاده کار کنید و امروز هم باید برای حل این مشکلات یک اراده جمعی بین همه مردم، مسوولان و متخصصان دانشگاهی باشد تا این هشدار به بحران تبدیل نشود.

شورای فرهنگ عمومی از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کند

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه دیگر سخنران این جلسه بود که در ابتدای سخنان خود بر ظرفیت‌های علمی و آموزش عالی کشور تاکید کرد و گفت: قبل از انقلاب ۲۰۰ هزار دانشجو در کشور داشتیم اما امروز بیش از چهار میلیون دانشجو داریم و همچنین قبل از انقلاب مقطع تحصیلات تکمیلی نداشتیم اما امروز ۱۰۰ هزار دانشجوی دکتری داریم یعنی ۱۰۰ هزار تحقیق و پژوهش در حال انجام است.

دکتر ابراهیم اعلمی آل‌آقا با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی استان باید از این ظرفیت‌های علمی و تحقیقی بهره ببرد اظهارداشت: ما لب دریا نشسته‌ ولی تشنه‌ایم ولی امروز در مسیر توسعه مشکلات فراوانی داریم و این شورا باید بتواند در بحث توسعه دانش‌بنیان‌ بودن امور خیلی بیشتر کار کند.

وی استان کرمانشاه را یکی از ۱۰ استان برتر کشور در آموزش عالی دانست و گفت: شورای فرهنگ عمومی باید در زمینه‌های تحقیقاتی و پژوهشی ارتباط بیشتری با دانشگاه داشته باشد و این در حالی است که سهم کرمانشاه از ۲ هزار میلیارد تومان قراداد پژوهشی در دانشگاه‌ها فقط ۹۰۰ میلیون تومان است.

دکتر ابراهیم اعلمی آل‌آقا رییس دانشگاه رازی کرمانشاه

مدیران به جای آرزو کردن باید کار عملیاتی و اجرایی انجام دهند

استاندار کرمانشاه هم در این جلسه گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید در جامعه و کف خیابان خودش را نشان دهد اما متاسفانه در این جلسات بیشتر موارد خاص مطرح می‌شود تا موارد عام به عنوان مثال ما بعد از سه سال نفهمیدیم کار ثبت روز ملی کرمانشاه و ثبت آن در تقویم که یکی از مطالبات مردم و اصحاب فرهنگی است به کجا رسید؟

هوشنگ بازوند، ریشه انقلاب اسلامی را فرهنگی دانست و گفت: متاسفانه بعد از انقلاب ما بیشتر درگیر سخت‌افزارها شدیم و آزادراه، بزرگراه، پتروشیمی و کارهای عمرانی را توجه بیشتری کردیم اما باید بدانیم که زیربنای همه اینها مسایل فرهنگی است و حواشی‌های به وجود آمده در جامعه ناشی از بی‌توجهی به مباحث فرهنگی است که منجر به دروغ و توجه نکردن به اخلاق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز مدیران ما آرزومند شدند و به دنبال کار اجرایی نیستند، گفت: مدیران باید به جای تصور یک کرمانشاه ایده‌آل و آرزو داشتن برای آن در مقابل عملکرد خود پاسخگو باشند و کار عملیاتی و اجرایی انجام دهند.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه

مقام عالی دولت در استان کرمانشاه ادامه داد: به عنوان مثال ۲ هفته پیش کرمانشاه به عنوان امن‌ترین استان برای سرمایه‌گذاری معرفی شد اما در فضای مجازی کوچکترین اشاره‌ای به آن نشد در حالی که اگر برعکس بود این اخبار منفی به سرعت در فضای مجازی پخش می‌شد.

بازوند در خصوص کارهای پژوهشی هم گفت: توسعه بدون دانشگاه هزینه بسیار سنگینی دارد و به کندی پیش می‌رود و البته کارهای پژوهشی هم باید قابلیت اجرایی داشته باشند و در کنج کتابخانه‌ها خاک نخورند و این پژوهش‌ها باید در کف جامعه و سر سفره مردم خودش را نشان دهد والا هیچ سودی ندارد.

پراکنده کار نکنید

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه هم به عنوان سخنران پایانی این جلسه گفت: در حوزه فرهنگی باید از پراکنده‌کاری دوری کنیم و چند موضوع مشخص را پیگیری و به نتیجه برسانیم به عنوان مثال امروز کرمانشاه در فضای مجازی بد معرفی می‌شود در حالی که این چنین نیست.

آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه

آیت‌الله مصطفی علما، دوری از تلویزیون، رادیو، اینترنت و فضای مجازی را غیرممکن دانست و گفت: امروز نمی توانیم دیواری دور خود بکشیم و از این فضاها دوری کنیم و کسی هم نمی تواند جلوی آن را بگیرد اما باید داشته‌های خود را برجسته و از منفی‌بافی اجتناب کنیم.

وی ادامه داد: کشورهای عربی برای ماه رمضان مانند عید نوروز ما به استقبال آن می‌روند لباس‌های نو می‌پوشند و ما هم در این ماه و یا برای عید فطر باید شرایط را مساعد کنیم و مژده فرا رسیدن این ماه مبارک را به مردم بدهیم امید که برای رفع مشکلات فرهنگی این شهر همه دست به دست هم دهیم تا اوضاع بهتر شود.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی صندوق اعتباری هنر امام جمعه کرمانشاه هوشنگ بازوند دانشگاه رازی کرمانشاه شهرداری کرمانشاه کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی صندوق اعتباری هنر امام جمعه کرمانشاه شورای فرهنگ عمومی صندوق اعتباری هنر امام جمعه کرمانشاه هوشنگ بازوند دانشگاه رازی کرمانشاه شهرداری کرمانشاه کرمانشاه اخبار کنکور امام جمعه کرمانشاه شورای فرهنگ عمومی شهرداری کرمانشاه استان کرمانشاه کرمانشاه هم دانست و گفت فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۷۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب

حجت الاسلام والمسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی با اشاره به برپایی نماز اول وقت در ادارات گفت: حل مشکلات جامعه مستلزم نهادینه شدن اقامه نماز در جامعه است و باید سعی کنیم هیچ وقت نماز خود را به تأخیر نیندازیم لذا به تأخیر انداختن نماز از اول وقت یکی از مصادیق استخفاف و سبک شمردن نماز است که در روایات بسیاری مورد نکوهش شدید قرار گرفته است.

رضا لعلی فرماندار بناب نیز در این جلسه در خصوص موضوع عفاف و حجاب اظهار نمودند که ما باید در چارچوب قانون عمل نموده و نظارت بر عفاف و حجاب را از ادارات و نهاد­های دولتی شروع نماییم. چرا که مسئولین و کارکنان دولت باید الگویی برای سایر مردم باشند.

 رئیس شورای اقامه نماز استان هم  با اشاره به بخشنامه اقامه نماز جماعت در اداراتی که بیش از ده نفر کارمند دارند اشاره نموده و افزودند که ادارات باید نمازخانه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاجانی در ادامه با اشاره به اهمیت نماز اظهار نمودند که رهبر معظم انقلاب هر سال دو پیام برای ملت ایران دارند که اولین آن در مورد «نماز» و دومی در مورد «حج» است. همچنین به منظور نظارت بر فعالیت‌های دستگاه­های اجرایی و نهاد‌ها در حوزه نماز سامانه سجاده از سال ۱۳۸۲ راه­اندازی شده و دستگاه‌ها باید فعالیت­های خود را در این سامانه ثبت نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • صنایع نفت و گاز را پای کار حوزه فرهنگ می‌آوریم
  • تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت را به حوزه فرهنگ بوشهر تزریق می‌کنیم
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی؛ از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از کنشگران فرهنگی
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • تشریح برنامه‌های هفته میراث‌/ پاسداشت زبان فارسی وتجلیل از فعالان
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»