Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در جلسه با مسئولان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر اتحادیه‌های صنفی خرم آباد با تاکید بر اینکه در گام اول انقلاب، اقدامات ارزشمندی صورت گرفته، اما کاستی‌هایی وجود دارد اظهار داشت: در این راستا در گام دوم انقلاب باید این کاستی‌ها رفع شود و یا به حداقل برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در گذشته بازار، حوزه علمیه، مساجد، تکایا و… به هم متصل بودند و با هم پیوند داشتند عنوان کرد: پیامبر (ص) قبل از بعثت جز بازرگانان امین و درستکار بودند و بعد از رسالت هم در بازار حضور پیدا می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه فرهنگ و معارف دینی و اسلامی ما و همچنین سیره اهل بیت (ع) چنین بوده است ادامه داد: لقمه حلال یک اصل مهم در آموزه‌های اسلامی است.

حجت الاسلام شاهرخی عنوان کرد: بازاریان از ابتدا اهل تدین، التزام و عمل به احکام اسلامی بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بازاریان همواره با علمای دین مرتبط بوده‌اند افزود: در دوران دفاع مقدس هم، ۱۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه بازاریان پشتیبان جنگ و جبهه بودند تصریح کرد: بازاریان همیشه در گرامیداشت شهدا پای کار بوده‌اند.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه در مقابله با ویروس کرونا هم بازاریان پای کار بودند و در تعطیلی اصناف با وجود مشکلات اقتصادی، همراهی لازم را داشته‌اند گفت: بازاریان چهره‌های انقلابی هستند و همواره در عرصه‌های مهم انقلاب حضوری مؤثر داشته‌اند.

وی با اشاره به کمک‌های مومنانه بازاریان و همچنین ضد عفونی کوچه و خیابان‌ها در روزهای شیوع کرونا ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر لازم و ملزوم هم هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر زمانی تأثیر گذار است که با هم باشیم ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر، معیار بهترین امت است.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر ضرورت همکاری نهادهای فرهنگی با انجمن اسلامی اصناف و بازار تاکید کرد و افزود: باید هم افزایی صورت گیرد و در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

کد خبر 5160889

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب نماینده ولی فقیه در لرستان اصناف و بازاریان ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا بوشهر گرگان زلزله شیراز مشهد لیگ برتر فوتبال ایران واکسن کرونا اردبیل شهید امر به معروف و نهی از منکر حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۷۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، افراد از خرید دام کنار جاده که هیچ نظارتی بر آن نیست، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور

امین اسدی افزود: براساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت چهار نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

او از کاهش ۵۰ درصدی تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو خبر داد و افزود: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، کاهش تعداد مبتلایان نشان دهنده هشدارهای به موقع سازمان دامپزشکی به دامداران است.

اسدی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای دامپزشکی در خصوص شیوع تب کریمه کنگو افزود: به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

او با تاکید بر اجتناب افراد از خرید دام کنار جاده گفت: با توجه به آنکه نظارت بهداشتی بر روی این دام ها نیست، از این رو به افراد توصیه می شود که از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه آنکه تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است، به جد اجتناب کنند.

اسدی گفت: افراد در کشتارگاه ها نسبت به رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی اقدام کنند به طوریکه هنگام کشتار حتما از کلاه، دستکش و ماسک و عینک استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1228868 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان لازم است
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • طرح «دختران حاج قاسم» نمونه یک کار فرهنگی موثر است
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌ به بازار اصفهان از ۱۷ اردیبهشت/بودجه مرمت بازار ۵ برابر شد