Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین نشست کمیته فضای مجازی ذیل ستاد ساماندهی امور جوانان دورود با موضوع هویت ملی و انقلابی جوانان در فضای مجازی برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ نخستین  کمیته فضای مجازی ذیل ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان دورود با موضوع هویت ملی و انقلابی جوانان در فضای مجازی با دعوت از مسئولین روابط عمومی ادارات عضو کمیته فضای مجازی و به ریاست بهروز توحیدیان رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود برگزارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توحیدیان  با بیان اینکه فضای مجازی فضای فرصت و تهدید است  که می بایست از این فضا در جهت معرفی اسطوره ها و قهرمانان ملی و دینی به جوانان و جهان استفاده کرد،گفت:   فضای مجازی جدای از آسیب های آن با توجه به نا محدود بودن آن استفاده های مفید زیادی را دارا است و با توجه به اینکه ایران اسلامی دارای خرده فرهنگ های زیادی است که همه برگرفته از ریشه های ملی و دینی است و مانند بسیاری از کشورها نیاز به اسطوره سازی و تاریخ سازی وجود ندارد بلکه  لازم است اسطوره ها و قهرمانان ملی و انقلابی با یکدیگر و با اعتقادات دینی هماهنگ گردد تا نقش هویت محوری برای جوانان خصوصا از طریق آموزش وپرورش ایفا نماید.

همچنین امیر یاراحمدی کارشناس امور جوانان ورزش وجوانان دورود با خواندن گزیده ای از سخنان امام خمینی (ره) در مورد استقلال و وابستگی به دیگران ،گفت: هویت  به معنای من کیستم تعریف شده است یعنی  منی که می تواند من جوان ، من دانشجو من لر من ایرانی من مسلمان من انقلابی باشد که همه این موارد هویت ملی یک جامعه و فرد را شکل می دهد

او با اشاره به اینکه به غیر از سرمایه های اقتصادی و اجتماعی سه عنصر سرمایه فرهنگی یعنی سرمایه فرهنگی عینیت یافته سرمایه فرهنگی نهادی شده و سرمایه فرهنگی تجسم یافته نقشی اساسی در هویت  سازی در فضای مجازی دارند. فضای مجازی را بستر نمایش مصرف سرمایه فرهنگی عینیت یافته دانست و افزود:   با نمایش سرمایه فرهنگی عینیت یافته افراد خود را از دیگران جدا می نمایند که در بسیاری از این موارد افراد با بحران هویتی روبرو می شوند  و تشخیص اینکه فرد به چه حقیقتی تعلق دارند برای جوانان مشکل می‌شود که در کنار این چالش می‌توان با استفاده از بستر فضای مجازی  هویت ناب ملی و انقلابی جوانان را از طریق اساطیر بزرگ جامعه و تاریخ همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نشان داد همان‌گونه که در مراسم تشیع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شاهد معرفی هویت  ملی و انقلابی آحاد جامعه به دنیا بودیم.

 در ادامه مرضیه خدادادی نماینده حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه در زمینه فضای مجازی می بایست برنامه ریزی داشت  آگاه‌سازی و روشن نمودن افکار جهت استفاده صحیح ازفضای مجازی را مهم دانست.

همچنین عبدالله حاجیوند نماینده حوزه علمیه برادران نیز  لازمه نشان دادن هویت ملی و انقلابی را تکمیل زیربناها و ساختارهای فکری جوانان از طریق پیاده سازی بحث های اعتقادی در محافل مختلف  لازم دانست .

در پایان اصغر موسوی نماینده سپاه پاسداران شفاف سازی خدمات نهادها و مردمی عمل نمودن و نشر در فضای مجازی با توجه به بعد شهرستانی را عامل تقویت هویت ملی و انقلابی عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فضای مجازی دورود فضای امور جوانان هویت ملی و انقلابی سرمایه فرهنگی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۸۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج

طبق تصاویر به دست آمده در فضای مجازی سگ بلاصاحبی به پسربچه ۱۲ ساله ای در کرج حمله کرده است.

به گزارش فارس، از صبح امروز تصاویر و کلیپی در فضای مجازی مبنی بر حمله یک سگ ولگرد به یک پسر ۱۲ ساله کرجی درحال باز نشر است.

بنا بر فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، پسر بچه ۱۲ ساله کرجی در پارک بهار محدوده کرج نو مورد  حمله وحشتناک سگ‌های بلاصاحب قرار می‌گیرد که توسط چند نفر در پارک او را از دهان سگ بیرون کشیدن و نجات دادند.

این پسر بچه در پی حمله سگ‌ زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود. 

او از ناحیه صورت (لب،بینی، پلک و گونه) دو تا دست و ران دچار مصدومیت شده است.

طی تماس‌های صورت گرفته با مدیریت پسماند موضوع توسط کارشناسان درحال برسی است و ابعاد مختلف حادثه از سوی این سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور