Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@02:37:16 GMT

۱۵ هزار متر مربع نقاشی دیواری در مشهد اجرا خواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۸۲۰۰

۱۵ هزار متر مربع نقاشی دیواری در مشهد اجرا خواهد شد

یعقوب یا بیان اینکه ایام پایانی سال در حال سپری است و فعالیت های آماده سازی شهر برای بهار ۱۴۰۰ را در سطح شهر آغاز کرده ایم، گفت:برای بحث زیباسازی شهری برای استقبال از بهار ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۵ هزار متر مربع نقاشی دیواری اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی یعقوبی» امروز(۱۳ اسفند) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه ایام پایانی سال در حال سپری است و فعالیت های آماده سازی شهر برای بهار ۱۴۰۰ را در سطح شهر آغاز کرده ایم، گفت:رنگ آمیزی جداول و مبلمان شهری یکی از برنامه های هرساله ما برای بحث استقبال از بهار خواهد بود، یکی دیگر از اقدامات مهم ما گلکاری های بهاری ما بوده ما هر ساله در سه نوبت (بهار، تابستان و پاییز) بحث گلکاری را به صورت جد دنبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در فصل زمستان به دلیل شرایط شبکه جوی و خران درختان گلکاری صورت‌ نمی گیرد.

 

قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد با بیان اینکه بحث ریسه بندی و ایجاد فضای روشنایی در شب یکی دیگر از برنامه های ما بوده است، ادامه داد: در کنار این موارد المان های مرتبط با بخش فرهنگی و خدمات شهری نیز نصب خواهد شد.

 

یعقوبی تصریح کرد: چند سالی است که بحث المان های نوروزی را در حوزه هنری به صورت فراخوانی که از تیر ماه اعلام می شود، پیگیر هستیم که پس از اعلام فراخوان با سپری شدن بخش داوری آن ها را در سطح شهر نصب می کنیم.

 

وی با اشاره به تداوم ویروس کرونا در سطح شهر، تاکید کرد: این امر محدودیت هایی را برای ما به وجود آورده است، اما تمام سعی ما بر این بوده که المان ها طوری جانمایی شوند که فارغ از بحث رعایت پروتکل های بهداشتی، شهروندان بتوانند از این المان ها استفاده کنند.

 

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه در حال حاضر از جانمایی المان های تعاملی فاصله گرفته ایم، عنوان کرد: ما تمامی گلکاری های سطح شهر را به نوعی جانمایی خواهیم کرد که شهروندان در حالت گذر نیز از تماشای آن لذت ببرند.

 

یعقوبی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۶ میلیون گل برای استقبال از بهار ۱۴۰۰ تهیه شده، ادامه داد: گفتنی است که ۱۶ میلیون گل تهیه شده توسط تولید کنندگان داخل استان تولید شده که معادل حدود ۹۴ درصد از گل های تولیدی است که منجر به اشتغال زایی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه برای سال جاری حدود ۱۹ هکتار گل کاری در سطح شهر اتفاق می افتد، گفت: این رقم نسبت به سال گذشته بیش از ۱.۵ درصد افزایش داشته و عمده افزایش ما در حاشیه شهر مانند کال زرکش، کلات و بولوار ۲۲ بهمن خواهد بود.

 

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه مجموعا ۹۰۰ آدرس کلگاری در سطح شهر لحاظ کرده ایم، اظهار کرد: همچین ۳۲ مورد گلکاری ویژه در سطح میادین خواهیم داشت همچنین برای سال جاری جشنواره گل های لاله را در پارک ها و بوستان ها نخواهیم داشت، با این وجود در ۱۱ نقطه از سطح شهر بحث لاله کاری را انجام خواهیم داد.

 

یعقوبی ادامه داد: بالغ بر ۱۲۰۰ المان در سطح شهر با ترکیب کگلکاری برای بهار ۱۴۰۰ نصب خواهد شد، همچنین از این تعداد هزار و ۵۰ مورد المان از سال های گذشته اصلاح خواهد شد.

 

قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد با بیان اینکه در ساخت المان های شهری خود اعیاد پیش رو و مناسبت ها را نیز در نظر گرفته ایم، افزود: در این راستا ۱۲ المان را برای ایام نیمه شعبان در نظر گرفته شده و همچنین در کنار آن مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی ریسه بندی و آذین بندی خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه سازمان های ذی ربط معاونت نیز در حالت آمادگی قرار دارند، تصریح کرد: طی هماهنگی های صورت گرفته با سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی بنا بر آن شد که در فروشگاه های شهرداری اقلام اساسی علی الخصوص میوه و مواد شوینده و بهداشتی را با تخفیف به شهروندان ارائه کنیم.

 

معاون حدمات شهری شهرداری مشهد تاکید کرد: برای بحث زیباسازی شهری برای استقبال از بهار ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۵ هزار متر مربع نقاشی دیواری اجرا خواهد شد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: استقبال از بهار نقاشی دیواری شهرداری مشهد شهرداری مشهد استقبال از بهار سطح شهر بهار ۱۴۰۰ خواهد شد المان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۸۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس خراسان، محمدرضا قلندرشریف در مراسم امضای تفاهم‌نامه تشکیل دفتر همکاری مشترک دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد اظهارکرد: یک لحظه غفلت در شهر باعث نارضایتی و بحران می‌شود، مثلا نشست یک خیابان در مشهد به سرعت رسانه‌ای می‌شود و همه پیگیر آن می‌شوند.

شهردار مشهد مقدس افزود: دانشگاه‌ها درگیر موضوعات شهری هستند و بهترین مکان برای اینکه علم به عمل برسد، مدیریت شهری است، چرا که ویترین خدمات دولت است. امروز شهرداری مشهد بیش از ۴۰۰ خدمت به مردم ارائه می‌کند و این گستردگی کار مقداری مدیریت شهری را به سمت تصمیم لحظه‌ای می‌برد و اگر از قبل برای بحران فکر شده باشد، تصمیم هم لحظه‌ای و هم علمی خواهد بود.

وی اضافه کرد: دانشگاه در این زمینه می‌توانند کمک کند و در کنار آن خلاقیت نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، در این دوره مدیریت شهری دفتر خلاقیت در شهرداری تشکیل شد که کارهای خوبی نیز انجام شده است.

قلندرشریف افزود: ارتباط مناسب بین خلاقیت با بدنه شهرداری، ظرفیت خوبی برای همکاری دانشگاه و شهرداری به وجود آورده است و این همکاری تصمیم‌گیری برای مدیریت شهری را در موقعیت‌های مختلف آسان می‌کند.

شهردار مشهد مقدس با بیان اینکه تا امروز پژوهش‌های زیادی برای شهرداری انجام شده که عملیاتی نبوده است، گفت: اگر پایان‌نامه‌ها هدف‌دار باشند و در قالب موضوعات شناسایی شده تنظیم شوند، کار ما در شهرداری راحت‌تر خواهد شد.

وی تصریح کرد: سامانه شمس برای شناسایی موضوعات شهرداری در حال راه‌اندازی است و همه مسایل شناسایی شده در آن ثبت می‌شود و ما هم از ایده‌ها برای حل آنها استقبال می‌کنیم.

قلندرشریف خاطرنشان کرد: امروز مشهد به عنوان دبیرخانه خلاقیت کلان شهرها تعیین شده است و در حوزه هوشمندسازی و خلاقیت، مشهد پیشرو است و در ارزیابی صورت گرفته رتبه اول کشور و سوم غرب آسیا در هوشمندسازی را داریم.

شهردار مشهد مقدس با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم تا همه فرآیندهای خدمات شهری آنلاین شود، یادآور شد: در حال حاضر جمع‌آوری پسماند خشک، مجوزهای حمل خاک، آتش‌نشانی و ... هوشمند شده است و در آینده نزدیک هم پیش‌نویس پروانه ساختمانی در لحظه صادر خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر در این حوزه‌ها سریع پیش نرویم عقب می‌مانیم و این مستلزم این است که ارتباط میان شهرداری و دانشگاه شکل بگیرد و پایان‌نامه‌ها کاربردی باشد، اگر علم با تجربیات عملیاتی شهرداری ترکیب شود در آموزش دانشگاه هم تاثیرگذار است و آن را تقویت می‌کند.

قلندرشریف گفت: ٢٠ کار ویژه در مدیریت شهری استخراج شده و روی آن کار می‌شود، همکاری میان دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد را می‌توان از اینجا شروع کرد، با برقراری این همکاری دانشجویان می‌توانند تأثیرگذاری کارشان را ببینند و از طرف دیگر در شهرداری، هم هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند و هم کیفیت کار بالا می‌رود.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • برنامه ملی بازآفرینی در کشور اجرا می‌شود
  • کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در یک چهار دیواری
  • استقرار نیروها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مشهد اجرا می‌شود