Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاج سهم ارتش جمهوری اسلامی ایران از ۱۰ میلیون حافظ قرآنی را ۶۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: برنامه ریزی کرده ایم تا در دوره ۱۰ تا ۱۵ ساله بتوانیم ۶۵ هزار حافظ قرآن پرورش دهیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «مصطفی تاج» در نشست خبری آغاز چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان دانشگاه های آجا صبح امروز 13 اسفند گفت: سال 96 طرح پژوهشی تعیین وضعیت موجود و مطلوب برای برگزاری دوره های حفظ قرآن کریم و مسابقات قرآن در ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر قرآن اداره قرآن، عترت و نماز ارتش گفت: طرح حافظان قرآن از یک جزء تا کل را با سه هزار و 343 حافظ قرآن آغاز کردیم و با طرح جهادی این کار ادامه پیدا کرد و امروز ۱۵ هزار حافظ قرآن در ارتش داریم.

 

وی سهم ارتش جمهوری اسلامی ایران از 10 میلیون حافظ قرآنی را 65 هزار نفر اعلام کرد و گفت: برنامه ریزی کرده ایم تا در دوره 10 تا 15 ساله بتوانیم 65 هزار حافظ قرآن پرورش دهیم.

 

تاج خاطرنشان کرد: در راستای تربیت و پرورش حافظان قرآنی تاسیس دارالتحفیظ ها را در تمام یگان ها و کوی های سازمانی ارتش آغاز کردیم که در حال حاضر فعال هستند.

 

وی با بیان اینکه از سال 96 تا پایان سال 99 توانسته ایم 15 هزار حافظ قرآن در ارتش جمهوری اسلامی ایران پرورش دهیم، گفت: با برنامه ریزی های ویژه ای برای حفظ قرآن انجام داده ایم، پیش بینی می کنیم تا پایان سال 1400 تعداد حافظان قرآن را به 28 هزار نفر افزایش دهیم.

 

تاج خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم فرزندان کارکنان ارتش از سن پنج سالگی می توانند برای حفظ قرآن در مراکز قرآنی حضور پیدا کنند. همچنین در بخش خانواده ها و پایور وظیفه مهدهای قرآن کریم با محوریت حفظ قرآن تاسیس کرده ایم. در ادامه فعالیت های قرآنی، برای دوره های ابتدایی، مقاطع متوسطه اول، دوم، همسران، بانوان شاغل در ارتش نیز برنامه ریزی هایی انجام داده ایم.

 

وی با اشاره به برگزاری کلاس های قرآن در تمام یگان های ارتش گفت: روزهای سه شنبه ساعت 7 تا 8 صبح در تمام یگان های ارتش کلاس ترجمه و مفاهیم قرآن دایر است و برنامه ریزی کرده ایم تا در هر یگان یک کلاس حفظ قرآن نیز برگزار شود.

 

تاج با اشاره به آیین نامه جامع مسابقات نیروهای مسلح گفت: آیین نامه مسابقات نیروهای مسلح را مطابق استاندارد آیین نامه های کشور تدوین کرده ایم و در این راستا چندین جلسه تخصصی و کارشناسی نیز داشته ایم البته آیین نامه مسابقات نیروهای مسلح در حال بازنگری است و برنامه های تشویقی برای تسری در یادگیری قرائت، اذان و مفاهیم در این آیین نامه گنجانده شده است که در مرحله تصویب قرار دارد.

 

گفتنی است، چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان دانشگاه های آجا صبح امروز 13 اسفند با حضور ۳۶۸ نفر از متسابقین در رشته های حفظ، قرائت، اذان و مفاهیم در فضای مجازی آغاز شده است و تا ۲۰ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیروی دریایی ارتش حافظ قرآن کریم ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران دوره مسابقات قرآن کریم هزار حافظ قرآن برنامه ریزی آیین نامه حفظ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۸۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن

به گزارش خبرگزاری مهر، کارت ورود به جلسه آزمون مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم منتشر شد.

حافظان قرآن کریم که در این دوره از آزمون‌ها شرکت کرده اند می‌توانند کارت ورود به آزمون مرحله اول خود را با وارد کردن کد ملی داوطلب از اینجا دریافت کنند.

آزمون مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه به صورت همزمان در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و بر همین اساس، قبول‌شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک همتراز کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک‌هزینه تحصیلی برخوردار شوند؛ لذا به کسانی که در رشته‌های این دوره حائز امتیاز لازم شده و قبول شوند در پنج درجه، مدرک تخصصی با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صادر و اعطا خواهد شد.

کد خبر 6090077 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی