Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@14:13:44 GMT

افزايش فعاليت‌هاي بخش ساختمان در بهمن

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۹۰۲۰

افزايش فعاليت‌هاي بخش ساختمان در بهمن

خبرگزاری آریا- فعالیت‌های بخش ساختمان در بهمن نسبت به دی افزایش یافته و عدد شامخ به 64.28 رسیده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، با استناد به مجموع اظهارات فعالان ساختمانی، عدد شامخ ساختمان نسبت به ماه گذشته تا حدودی افزایش یافت. با افزایش میزان فعالیت‌ها جهت تحویل سفارشات پیش از پایان سال (عمدتا در فعالیت‌های کوتاه مدت)، شاخص‌های سرعت انجام سفارشات، میزان مواد اولیه و تجهیزات خریداری شده و میزان بکارگیری نیروی انسانی افزایش یافت و میزان فروش نیز نسبت به ماه گذشته کمی بیشتر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته شاخص میزان سفارشات جدید که در ماه قبل کمی افزایش یافته بود با نزدیکی به پایان سال و از سوی دیگر تردید برخی کارفرمایان نسبت به عقد قرارداد‌ها بواسطه تردید نسبت به وضعیت قیمت‌ها در ماه‌های آتی، کمی در جهت کاهش پیش رفت.
شاخص قیمت خرید مواداولیه درحد اندکی افزایش یافت. شاخص قیمت فروش که عمدتا مربوط به ارائه خدمات است ثابت ماند.
شاخص میزان مصرف حامل‌های انرژی کمتر شد. روند نزولیمیزان کار‌های معوق هم کاهش یافت. شاخص میزان صادرات این بخش نسبت به ماه گذشته تفاوت محسوسی نداشت.
این بررسی‌ها نشان داد: شاخص انتظار بهبود فعالیت‌های کسب و کار در بین فعالان بخش ساختمان نسبت به ماه گذشته کاهش یافت، اما با جایگیری در بالای عدد 50، همچنان انتظار رونق را در این صنعت نشان می‌دهد.
گفتنی است، صنعت ساختمان براساس استاندارد بین المللی طبقه بندی کلیه فعالیت‌های اقتصادی (ISIC)، به سه گروه اصلی ساخت بنا، مهندسی عمران و فعالیت‌های ساخت و ساز تخصصی ساختمان دسته‌بندی می‌شود. در یک تقسیم بندی دیگر، بخش ساختمان شامل دو بخش کلی مسکونی و غیرمسکونی (تجاری و عمرانی) است.
در بخش مسکونی طبق گزارش بانک مرکزی، متوسط قیمت معاملات مسکن نسبت به ماه گذشته در تهران (به عنوان نمونه آماری بزرگ از کل کشور)، 3.7 درصد افزایش یافت. تعداد معاملات نیز در تهران 11.4 درصد بیشتر شد.
علاوه بر افزایش قیمت برخی مصالح ساختمانی به عنوان عاملی اساسی، ثبات نسبی قیمت ارز، طلا و سکه و کاهش میزان بازدهی در بورس، تا حدودی سرمایه‌ها را به سمت بازار مسکن سوق داده و زمینه افزایش قیمت‌ها در این بازار را فراهم کرده است.
در بخش‌های عمرانی به دلیل تخصیص نیافتن بودجه عمرانی، پیشرفتی در میزان فعالیت‌ها نسبت به ماه گذشته گزارش نشد و همچنان بسیاری از طرح‌های عمرانی بدلیل عدم تامین مالی، راکد مانده اند.
اتاق تعاون ایران برای نخستین بار در کشور از مهر 1398 نسبت به اجرای طرح شامخ ساختمان اقدام کرده است که نتیجه آن به صورت ماهانه توسط مرکز آمار اتاق تعاون ایران منتشر می‌شود.
شاخص مدیران خرید PMI Purchasing Manager’s Index که در فارسی به اختصار "شامخ" نامگذاری شده است، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های اقتصادی است که مورد پذیرش اکثر کشور‌های توسعه یافته قرار دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افزایش فعالیت نسبت به ماه گذشته افزایش یافت بخش ساختمان فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۹۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد کوثر گچساران پر شد


به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، آرش مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بارندگی‌های اخیر حجم ذخیره سد چمشیر ۲۰ میلیون متر مکعب و سد شاه قاسم نیز یک میلیون متر مکعب افزایش داشته و هم اکنون میزان ذخیره سد چمشیر به بیش از ۷۳۰ میلیون متر مکعب و سد شاه قاسم به ۹ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی عنوان کرد: سد کوثر نیز ۱۴ فرودین ماه امسال سرریز آن شروع شد که با توجه به پیش بینی بارندگی‌های اخیر قبل از آغاز بارش‌ها، مجدد خروجی کوثر را ۶۰ متر مکعب در ثانیه افزایش دادیم که بتواند سیلاب‌های احتمالی را کنترل کند.

مصلح با بیان اینکه هم اکنون سد کوثر با ۱۰۲ مترمکعب برثانیه در حال رهاسازی آب است، ابراز کرد: حجم سد کوثر گچساران ۵۸۰ میلیون متر مکعب بوده که  آب ۲.۵ میلیون نفر از جمعیت کشور شامل مردم ۲۰ شهر و دو هزار روستا در استان‌های مختلف را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سد شاه قاسم یاسوج ۱۰ میلیون متر مکعب حجم ذخیره دارد که در بارش اخیر حدود یک میلیون متر مکعب وارد مخزن شد و اکنون تا سرسریز شدن یک میلیون متر مکعب حجم خالی دارد.

مصلح با اشاره به اینکه بیشترین بارش در سامانه اخیر طبق اطلاعات ایستگاه باران‌سنجی طسوج، در بالادست سد کوثر و به میزان ۱۲۷ میلیمتر بوده است، افزود: همچنین بیشترین بارش ثبت شده در سال آبی جاری در ایستگاه طسوج شهرستان چرام به وقوع پیوسته که به میزان ۱۴۳۶ میلیمتر بوده است.

وی این را هم گفت که میانگین بارش استان هم‌اکنون به بیش از ۷۰۳ میلیمتر رسیده که نسبت به دراز مدت بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است

دیگر خبرها

  • استقبال خاورمیانه از صنعت ساخت‌وساز جدید
  • استقبال خاورمیانه از ساخت‌وساز ماژولار
  • بارندگی‌های بی سابقه در استان یزد
  • بارندگی‌های استان در ۲۵ سال اخیر بی سابقه بوده است 
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • سد کوثر گچساران پر شد
  • بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • افزایش ۴۲۶ واحدی شاخص کل بورس