Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مسابقه فیلمنامه و نمایشنامه کودک و نوجوان با هدف شناسایی و کشف استعدادهای خلاق و تبادل دست‌آوردهای حوزه‏ فیلمنامه و نمایشنامه‌نویسی ایران و ایجاد فرصت ارتباط و تبادل تجربه در زمینه‌های مختلف هنر سینما و تئاتر کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس از تمامی فعالان سینما و تئاتر ایران، پیشکسوتان، فارغ‌التحصیلان، دانشجویان و جوانان علاقه‌مند این عرصه دعوت شده تا در این رویداد فرهنگی و هنری شرکت کنند.

پنجمین مسابقه‌ فیلمنامه و نمایشنامه‌ کودک و نوجوان در ۲ مرحله صورت می‌گیرد به‌گونه‌ای که ابتدا طرح‌های ارسالی با توجه به شرایط مسابقه از سوی هیات انتخاب بررسی و آثار برتر معرفی می‌شود و در مرحله دوم صاحبان آثار برتر یک ماه فرصت دارند تا نسخه اصلی فیلمنامه (سینمایی و فیلم کوتاه)، نمایشنامه و پویانمایی (داستانی کوتاه) خود را برای داوری نهایی به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

بر اساس فراخوان موضوع این مسابقه در بخش «تألیفی» با موضوع آزاد، در حوزه «اقتباسی» از آثار چاپ شده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و در بخش «قهرمانان وطن» با موضوع‌های (اسطوره من، همچون پدر، مهربان و زندگی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی) اعلام شده است.

علاقه‌مندان به شرکت در پنجمین مسابقه‌ فیلمنامه و نمایشنامه کودک و نوجوان تا ۱۵ فروردین سال۱۴۰۰ فرصت دارند به پایگاه اینترنتی مسابقه به نشانی cinema.kpf.ir مراجعه و آثار خود را در قالب فایل pdf بارگذاری و فرم ثبت‌نام را تکمیل کنند.

همچنین زمان اعلام آثار راه‌یافته به مرحله دوم ۳۱ فروردین و زمان ارسال آثار راه‌یافته به دبیرخانه تا ۱۰ خرداد اعلام شده است و برگزیدگان نهایی روز ۱۰ تیر ۱۴۰۰ معرفی می‌شوند.

متقاضیان شرکت در این رویداد فرهنگی‌هنری برای آگاهی از شرایط و مقررات می‌توانند به پایگاه خبری کودک و نوجوان به نشانی kanoonnews.ir و پرتال کانون به نشانی kpf.ir مراجعه کنند.

دبیری پنجمین مسابقه فیلمنامه و نمایشنامه کودک و نوجوان کانون پرورش فکری را امیر مشهدی‌عباس بر عهده دارد.

متن کامل فراخوان مسابقه فیلمنامه و نمایشنامه را اینجا ببینید.

کد خبر 5160994 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فراخوان فیلمنامه نمایشنامه تئاتر ایران جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک فیلم سینمایی فیلم کوتاه رادیو سلامت برنامه تلویزیونی شبکه پنج سیما آلبوم موسیقی ویروس کرونا موسیقی ایرانی حضور هنر ایران در جهان سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی فیلم مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۹۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار ۳ نمایشنامه

در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب، سه کتاب نمایش‌نامه با عنوان‌های «رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» راهی بازار کتاب شد.

به گزارش ایسنا، «رازی بین من و تو» با شمارگان ۳۰۰ نسخه، «در تنم زمستان شد» با شمارگان ۵۰۰ نسخه و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» با شمارگان ۵۰۰ نسخه در انتشارات سوره‌ مهر به چاپ رسیدند.

 در معرفی این نمایشنامه‌ها آمده است:  «رازی بین من و تو» به قلم محمدرضا امیرخانی تصویری از زندگی علی، جانباز اعصاب و روان است. علی هنرمند پتینه‌کاری است که در جبهه‌های جنگ دچار موج انفجار شدیدی شده و همچنان با این توهم که هم‌رزمش را کشته است، دچار عذاب وجدان است. در ادامه دکتر بخشی برای رهایی او از این توهم دست به کار می‌شود.


«در تنم زمستان شد» اثری از مصطفی سیفی برشی از زندگی رونیا یک دختر کرد ایزدی است که چند سال اسیر داعش بوده و اکنون پس از فرار از دست داعش به آلمان گریخته، اما یک روز مرد داعشی که سال‌ها رونیا را اسیر کرده، وارد خانه او می‌شود.


«روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» نمایش‌نامه دیگری است که به قلم محمدرضا آریان‌فر به چاپ رسیده است. آریان‌فر در این کتاب، چهار نمایشنامه شامل «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر»، «آن‌گاه که خدا از دهان سنگ ترانه می‌خواند»، «کسی در خواب‌هایم قدم می‌زند» و «سراغ خواب‌هایم را از باد بگیر» را به نگارش درآورده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • انتشار ۳ نمایشنامه