Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانمارک نخستین کشور اروپایی است که اقامت ۹۴ آواره سوری را در این کشور لغو و به آنها اعلام کرده که باید به کشورشان برگردند چون "سوریه اکنون کشوری امن است."

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، آوارگان سوری به اردوگاه‌هایی منتقل می‌شوند تا به کشورشان باز گردانده شوند اما آنها را مجبور به بازگشت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لغو اجازه پناهندگی پس از آن صورت گرفته که دانمارک اعلام کرد سوریه کشوری امن شده و مهاجران می‌توانند به کشورشان برگردند.

حزب حاکم چپ میانه دانمارک موسوم به "سوسیال دموکراتیک" موضع به شدت مخالف علیه مهاجرت دارد.

آلمان پیشتر حکم کرده بود که مجرمان را می‌توان به سوریه برگرداند.

دانمارک اجازه سکونت ۹۴ آواره سوری را لغو کرده و آنها باید به کشورشان برگردند. با اینکه این افراد در اردوگاه‌هایی برای بازگشتشان ساکن شده‌اند و اجباری برای بازگشتشان نیست، اما گروه‌های حقوق بشری می‌گویند، دولت دانمارک تلاش می‌کند تا کاری کند که آنها چاره‌ای جز بازگشت به سوریه نداشته باشند.

این گروه‌های حقوق بشری مخالف اقدام دولت دانمارک در بازگرداندن آوارگان سوری به این کشور جنگ زده هستند.

ماتیاس تسفای، وزیر مهاجرت دانمارک ماه گذشته میلادی گفته بود،‌ کشورش از همان ابتدا آماده و میزبان آوارگانی بود که از سوریه می‌آیند و با آنها صادقانه رفتار کرده است.

وی گفته بود: ما به آنها گفته بودیم که حضورشان در دانمارک، دائمی نیست و اگر دیگر نیازی به حفاظت نداشته باشند، مجوز اقامتشان لغو می‌شود.

مدیر امور آوارگان و مهاجرت عفو بین‌الملل انگلیس در این باره گفت: اقدام دولت دانمارک در بازگرداندن این آوارگان به سوریه برخلاف قوانین مهاجرتی و حقوق مردمی است که برای یافتن محلی امن به دانمارک آمده‌اند.

وی ادامه داد: این نقض آشکار در اجرای به تعهدات توسط دولت دانمارک در ارائه پناهندگی همچنین باعث افزایش انگیزه سایر کشورها برای کنار گذاشتن تعهدات خود در قبال پناهندگان سوری می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانمارك سوريه دولت دانمارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۹۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج گرمای غیرعادی در غزه جان کودکان فلسطینی را می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل (آنروا) اعلام کرد که طی روزهای گذشته نوار غزه شاهد استقرار موج گرمای غیر عادی بوده است.

بر اساس این گزارش، گرمای شدید نوار غزه طی روزهای گذشته باعث شده اوضاع آوارگان فلسطینی که در چادر زندگی می‌کنند به شدت وخیم شود.

آنروا تاکید کرد که در جریان این موج گرمای غیر عادی در نوار غزه تاکنون دست کم ۲ کودک فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

بارش باران، گرمای شدید، نبود مواد غذایی کافی، نبود آب آشامیدنی، گسترش بیماری‌های واگیردار و روان شدن فاضلاب در میان چادرهای آوارگان تنها بخشی از مشکلاتی است که شهروندان فلسطینی این روزها در نوار غزه با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌های اعلام شده تعداد آوارگان فلسطینی در نوار غزه به شدت در حال افزایش است. چند روز قبل خبرنگار شبکه فلسطین الیوم گزارش داده بود که شمار آوارگان فلسطینی در شهر دیرالبلح بر اثر تداوم حمله‌های رژیم صهیونیستی افزایش چشمگیری داشته است.

کد خبر 6089479

دیگر خبرها

  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • آوارگان فلسطینی اینگونه از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا تشکر کردند | ببینید
  • نامه دانشجویان دیار حافظ و سعدی به دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • ببینید | قدردانی آوارگان فلسطینی از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • موج گرمای غیرعادی در غزه جان کودکان فلسطینی را می‌گیرد