Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر حسین نظری چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۱۳ طرح مهم اقتصادی در استان در دست ساخت و پیگیری هستند که در حوزه های مختلف صنایع پالایشگاهی، صنعت فولاد ،ماشین سازی، صنایع تبدیلی کشاورزی ، کانی غیرفلزی و صنایع جانبی نیشکر در ۱۰ شهرستان مهم استان طراحی شده اند.

وی گفت: سرمایه گذاری در این میزان طرح معادل ۱۶ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال معادل ۳هزار و ۶۷۸ میلیون دلار و اشتغال سه هزار و ۷۸۰ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری بیان کرد: یک طرح نیز تا پایان امسال مراحل تست نهایی آن انجام می شود و به بهره برداری آزمایشی خواهد رسید و ۶ طرح باقیمانده در سال ۱۴۰۰ و ۲ طرح دیگر در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: با راه اندازی کامل این طرحها در استان خوزستان ، در بخش تولید فولاد خام به ظرفیت اسمی تولید ۲۵ درصد و در بخش محصولات فولادی (میلگرد) ۳۰ درصد و در بخش کانی غیرفلزی (سیمان) ۲۲ درصد و در حوزه صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی ۵۴ درصد و تولید روغن خوراکی ۱۲۰ درصد و تولید ام دی اف ۲۰۰ درصد اضافه خواهد شد.

 افزایش ۲۳ درصدی صدور پروانه بهره برداری درسال جاری

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: طی ۱۱ ماه سال جاری تعداد ۱۷۷ پروانه بهره برداری با حجم سرمایه گذاری ۵۹۵ هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال و اشتغال ۱۷ هزار و ۷۶۳ نفر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادر شد که نسبت به سال گذشته از نظر تعداد ۲۳ درصد افزایش داشته است.

نظری ادامه داد: طی همین مدت تعداد یکهزار و ۴۱۹ فقره جواز تاسیس با پیش بینی حجم سرمایه گذاری ۴۷۰ هزار و ۷۲۲ میلیارد ریال و اشتغال ۲۷ هزار و ۸۱۹ نفر صادر شده که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۵۱ درصد افزایش نشان می دهد .

وی افزود : افزایش تعداد پروانه های بهره برداری و جوازهای تاسیس طی سال جاری با وجود مشکلات اقتصادی نشان دهنده ظرفیت استان در جذب سرمایه گذاران خصوصی در راستای تولید و صنعت است. رییس سازمان صمت استان بیان کرد: براین اساس تکمیل و توسعه زیرساختهای مناسب و ارتقاء شاخصهای کسب و کار استان می تواند بر جذابیت سرمایه گذاری و توسعه صنعتی استان و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان تاثیر گذار باشد.

برچسب‌ها رونق تولید جهش تولید اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید جهش تولید اشتغال زایی رونق تولید جهش تولید اشتغال زایی اخبار کنکور سرمایه گذاری بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۹۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل و بهره‌برداری یک‌هزار طرح در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بابک دارابی در نشست مصوبات سفر هیات دولت از محل نفت اظهار کرد: اعتبارات تخصیص یافته برای خوزستان در دور اول سفررییس جمهور و حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ۸.۷ همت بود که تا کنون ۴.۲ آن پرداخت شده است.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های استاندارخوزستان و معاونان وی و همچنین رویکرد جهادی مدیران استان امیدواریم بتوانیم بازخورد مثبتی از اجرایی شدن طرح‌ها داشته باشیم.

در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: در مجموع سفر‌های رییس جمهور به خوزستان، مسئولیت‌های اجتماعی نفت یکی از محل‌های تامین اعتبار طرح‌های سفر به این استان است.

محمد خانچی بیان کرد: آخرین وضعیت اجرای طرح‌ها در استان با حضور دستگاه‌های اجرایی بررسی شد و بر جذب حداکثری اعتبارات سفر به منظور شتاب بیشتر در همه شهر‌های استان تاکید شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با کمک وزارت نفت بخش عمده طرح‌های نیمه کاره تا پایان دولت سیزدهم تکمیل و به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • تکمیل و بهره‌برداری یک‌هزار طرح در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم