Web Analytics Made Easy - Statcounter

با بروز بحران های زیستی همچون اپیدمی کرونا که بیشتر کشورهای دنیا را درگیر خود کرده است، سرمایه و زیرساخت های فناورانه کشورها به ویژه در تامین تجهیزات و ابزار آزمایشگاهی، تشخیصی و درمانی متضمن فائق آمدن کشورهای دارای فناوری بر چنین بحران های بزرگ زیستی و اجتماعی است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، لاله پارسا یگانه عضو هیات علمی بانک مولکولی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با بیان این نکته که تحقیق و توسعه بین رشته ای در حوزه فناوری های نوین می تواند به دستاوردهای دانش بنیان در لبه علم منتج شود، گفت: تخریب دیواره سلول مهم ترین و اولین مرحله در بسیاری از پروتکل های زیست شناسی مولکولی و آزمایش های تشخیصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اخیراً  سیستم های میکروسیال به دلیل مزایای مرتبط با اتوماسیون، یکپارچه سازی و کوچک سازی، به ویژه در شرایط محدودیت منابع زیستی، مورد توجه بسیار قرار گرفته اند.

این محقق افزود: در این طرح، میکرو سیال گریز از مرکز با پلتفرم و تنظیمات جدید برای تخریب شیمیایی دیواره سلول ارائه شده است. سیستم های توسعه یافته از نیروهای پنوماتیک و اینرسی برای مخلوط کردن موثر واکنش دهنده های تخریب و نمونه های سلولی و همچنین کنترل دقیق سیال استفاده می کنند.

پارسا خاطرنشان کرد: ویژگی های خاص سیستم توسعه یافته  "آزمایشگاه بر روی دیسک [(LoaDs)Lab on a Disks ] " با آب دیونیزه شده  (DI) و گلبول های سفید خون (WBC) انجام شد تا مناسب بودن سیستم های پیشنهادی از نظر اختلاط، کنترل مایعات و تجزیه سلول شیمیایی بررسی شد.

نتایج این پژوهش که در نشریه معتبر Scientific Report چاپ شده است راهکارهای امیدبخشی از توانمندی دانشمندان داخلی کشور  در توسعه پیشرفته ترین روش ها و پروتکل های زیست فناوری که تنها در انحصار کشورهای معدودی در دنیا می باشد را نشان می دهد.

برچسب‌ها محققان ایرانی ژنتیک جهاد دانشگاهی ناحیه نوآوری دانشگاه شریف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محققان ایرانی ژنتیک جهاد دانشگاهی محققان ایرانی ژنتیک جهاد دانشگاهی ناحیه نوآوری دانشگاه شریف اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟

آمنه نادعلی‌زاده، مدیر اداره توسعه و تدوین مقررات نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از ابتدای رونمایی چک الکترونیکی یعنی آبان سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۲۵۰ هزار فقره چک دیجیتال صادر شده و حدود ۲۰۰ هزار فقره از این چک‌ها هم نقد شده است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ بانک از جمله بانک صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات، توسعه تعاون و ملی خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند.

پیش از این هم مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفته بود: در حال حاضر هر بانکی که دسته چک الکترونیکی به مشتری خود می‌دهد و آن مشتری، برگه چک الکترونیکی را صادر می‌کند و به ذی نفع می‌دهد، اگر ذی نفع یا گیرنده چک از طریق ابز‌ارهای الکترونیکی همان بانک اقدام کند، می‌تواند وصول چک را به صورت کاملا غیر حضوری انجام دهد.

چک کاغذی تا سه سال آینده در شبکه بانکی حذف می‌شود

او تاکید کرد: اکنون ۱۲ بانک مجهز به سیستم صدور چک الکترونیکی هستند و به تدریج همه بانک‌ها به این سیستم مجهز می‌شوند و همچنین تمام بانک‌ها در حال حاضر مجهز به سیستم پذیرش چک الکترونیک هستند. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته چک کاغذی تا سه سال آینده در شبکه بانکی حذف و چک الکترونیکی جایگزین می‌شود.

همچنین این مقام مسئول اظهار کرد: چک‌های الکترونیک فعلا در بانک صادر کننده قابل پذیرش است، اما به تدریج با پیاده سازی کامل فرآیندها، امسال در سایر بانک‌ها نیز چک‌های الکترونیک نقد پذیر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • بازسازی خانه‌های ویران شده در غزه ممکن است ۸۰ سال طول بکشد
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • علم و فناوری دانشمندان ایرانی عامل موفقیت عملیات «وعده صادق» بود
  • هوش مصنوعی بی طرف نیست ؛ چشم بسته در جنگ شلیک می کند
  • جروزالم پست: موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی