Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا صائینی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفراس برگزار شد، گفت: کرونا رنگ بندی مشخصی ندارد و همه باید بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند.

وی اظهار کرد: ویروس انگلیسی خطرناک بوده و در صورت بی توجهی افراد به پروتکل‌های بهداشتی به راحتی آنان را گرفتار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه زنجان به عنوان مرکز تامین و توزیع واکسن و مواد بیولوژیک و قطب دارویی شمال غرب کشور است، گفت: تزریق واکسن در چهار فاز خواهد بود که فاز اول در دو قسمت برای شاغلان آی سی یو، اورژانس بیمارستانی و بخش‌های که به طور مستقیم با کرونا ارتباط مستقیم دارند ایمن‌سازی می‌شوند.

صائینی تاکید کرد: در ادامه شاغلانی که در بخش خصوصی، کلینیک‌های خصوصی و افرادی که به هر نحو با کرونا درگیر هستند به ترتیب قبل از عید و قبل از شروع سال جدید واکسیناسیون آنان به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم، تزریق واکسن به افراد و سالمندانی که در مراکز تجمع حضور دارند انجام می‌شود، ابراز کرد: تا کنون مورد اثبات شده آزمایشگاهی قطعی کرونای جهش یافته در سطح استان مشاهده نشده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه تا کنون بیش از ۳۰ مورد مشکوک ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا به آزمایشگاه ارسال شده و خوشبختانه تایید نشد، گفت: از زمان ورود ویروس جهش یافته نوع انگلیسی به کشور، موضوع را به دقت مورد توجه و رصد در استان قرار دادیم.

صائینی با بیان اینکه در صورت ورود مسافران نوروزی به استان احتمال تغییر وضعیت کرونایی وجود دارد، تصریح کرد: طی روزهای گذشته موارد مثبت سرپایی کرونایی استان به بیش از ۱۰۰ مورد نیز رسیده است.

وی افزود: هر چند اسکان مسافران برای مراکز تعیین شده شهرهای زرد و آبی کرونایی اعلام شده اما نمی‌توان از شرایط مطمئن بود و هم استانی‌ها سفرهای ضروری را در دستور کار خود قرار دهند و توصیه می‌شود از انجام دیگر سفرها در نوروز اجتناب کنند.

کد خبر 5161056

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی زنجان ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان شیراز زلزله مشهد خطبه های نماز جمعه لیگ برتر فوتبال ایران اردبیل واکسن کرونا انتخابات 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۹۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان

عدیل سروی زرگر، رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: ۱۵ هزار و ۱۵۰ جعبه تخم نوغان از روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه در استان گیلان توزیع می‌شود.

او با بیان اینکه با بیان اینکه امسال قیمت هر جعبه تخم نوغان ۲۸ هزار تومان اعلام شده است، افزود: توزیع تخم نوغان تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد. 

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور تصریح کرد: امسال به دلیل سرمای هوا و آماده نبودن برگ توت، توزیع تخم نوغان با اندکی تأخیر در گیلان انجام شده است.

به گفته سروی زرگر، نوغانداران برای دریافت تخم نوغان می‌توانند از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۷ عصر هر روز به ۱۱ شعبه در شهرستان‌های لنگرود، شفت، فومن، صومعه سرا، لاهیجان، رشت، بندر انزلی و آستانه اشرفیه مراجعه کنند.

او همچنین گفت: نوغانداران دیگر شهرستان‌ها هم برای دریافت تخم نوغان باید در ساعات اداری به اداره جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه پیش بینی شده نوغانداران امسال ۵۶۰ تن پیله‌ تر ابریشم برداشت کنند، افزود: پارسال نوغانداران گیلانی ۱۴ هزار جعبه تخم نوغان خریداری و ۵۳۰ تن پیله‌ تر به بازار عرضه کردند.

منبع: صدا وسیما

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند
  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان