Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در قرعه کشی رادیویی خبر داد و گفت: متهمان به بهانه برنده شدن در مسابقات رادیو از شهروندان کلاهبرداری می‌ کردند .

به گزارش ایران انلاین ،سرهنگ "داود معظمی گودرزی" گفت: یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه کرده و مدعی شد فردی ناشناس با وی تماس تلفنی برقرار کرده و با اقدامات فریبنده از وی کلاهبرداری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شاکی در ادامه اظهار داشت روز گذشته یک شماره ناشناس تماس گرفت و با معرفی خود به عنوان مجری یک برنامه رادیویی و اعلام اینکه اکنون در پخش زنده هستیم اظهار داشت شما برنده قرعه کشی شده اید.
گودرزی ادامه داد: این شیاد سایبری با استفاده از ترفندهای فریبنده مالباخته را متقاعد کرده که برای دریافت جایزه خود سریعا به نزدیکترین دستگاه خودپرداز محل زندگی اش مراجعه کند و پس از وارد کردن کارت عابر بانک به دستگاه کدهای مختلفی را که مجرم از پشت تلفن به وی اعلام می کرده است وارد نماید، شاکی این پرونده با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت 50 میلیون ریالی از حساب بانکی خود می شود.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و پس از بررسی های تخصصی و تحقیقات گسترده مجرمان که دو نفر بودند را شناسایی و هویت آنها برای پلیس روشن شد.
این مقام سایبری عنوان داشت: پس از بهره گیری از روش های علمی و اقدامات فنی محل فعالیت این مجرمان شناسایی شد و پس از تشریفات قضائی، هر دو نفر دستگیر و برای ادامه تحقیقات در اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفتند.
به گفته وی، متهمان پس از انتقال به پلیس فتا به کلاهبرداری از 17 نفر از شهروندان با این روش اعتراف کردند و ضمن شرح دادن اقدامات مجرمانه خود اظهار داشتند جمعا بیش از هشتصد میلیون ریال از این طریق کلاهبرداری کرده اند.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و تماسهایی که این موارد را از شهروندان درخواست می نمایند قطعا کلاهبرداری است،شهروندان همچنین می توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس  www.cyberpolice.ir  اطلاع رسانی نمایند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۰۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قضائی درباره کلاهبرداری از طریق تبلیغ وامهای کم‌بهره

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی بابک محبوب علیلو درباره تشدید فعالیت تبلیغاتی در فضای شبکه های اجتماعی، نسبت به فعالیت اشخاصی که در قالب عناوین فریبنده و شرکت‌های صوری و جعلی اقدام به کلاهبرداری از منابع مالی مردم می‌کنند، هشدار داد.

وی به گزارش‌های رسیده از شهروندان تبریزی و نیز تشکیل پرونده‌های قضائی در شعب دادسرا درباره این موضوع اشاره و اظهار کرد: برخی افراد با عناوین شرکتی صوری در قالب پرداخت وام فوری و ضروری اقدام به کلاهبرداری می‌کنند که دستکاه قضائی با این عده به شدت برخورد می‌کند.

محبوب علیلو ادامه داد: شهروندان باید توجه کنند که کلاهبرداران در قالب شرکت‌ها به تبلیغ و اعطای وام ضروری و فوری در کمترین زمان ممکن به اخذ کارمزد و چک و سفته، پروانه کسب، فیش حقوقی و گذرنامه و مدارکی از این دست اقدام می‌کنند و پس از مدتی متواری می‌شوند.

وی با بیان اینکه منشاء بروز برخی جرائم، اعتماد به مرتکبان است، بر ضرورت هوشیاری مردم برای خنثی کردن اقدام‌های متقلبانه افراد شیاد و باند‌های کلاهبردار تاکید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز گفت: شهروندان باید در برابر تبلیغات گسترده کلاهبرداران هوشیار باشند و در دام آنها نیفتند و در صورت مواجهه با چنین آگهی ها و افراد، برای معرفی و دستگیری آنها در سریع‌ترین زمان به مراجع قانونی مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • هشدار قضائی درباره کلاهبرداری از طریق تبلیغ وامهای کم‌بهره
  • کلاهبرداری با شگرد خرید حواله خودرو در کرج
  • کلاهبرداری با اخذ ویزا
  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • ترفند جدید کلاهبرداری/ یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • خالی کردن حساب با سوال ۱۰۰ میلیونی!
  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو