Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@08:32:52 GMT

سرنوشت نامعلوم یک نیروی سپاه پس از حادثه سراوان

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۰۱۹۳

سرنوشت نامعلوم یک نیروی سپاه پس از حادثه سراوان

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: در حمله تروریستی به خودروی مهندسی سپاه در روز گذشته یکی، دو نفر زخمی شدند و سرنوشت یکی از نیروها هنوز مشخص نیست که در حال پیگیری هستیم.

به گزارش مشرق، حسین ذوالفقاری صبح امروز در حاشیه جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیک که با حضور دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف در ستاد پلیس راهور برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره اتفاقات روی داده در شهر سراوان، اظهار کرد: شایعاتی مبنی بر کشته شدن ۷ و ۱۰ نفر در قضایای مربوط به سراوان در فضای مجازی و رسانه‌های خارج از کشور مطرح شد که کاملا کذب محض است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: جزئیات حمله مسلحانه به خودروی سپاه در سراوان

معاون انتظامی وزیر کشور افزود: روز ۴ اسفند طبق اعلام نیروهای مستقر در مرز تعداد زیادی خودروی سوخت‌بر که خارج از طرح رزاق اقدام به انتقال سوخت کرده بودند، در آن سوی مرز تجمع کردند، سپس در آنجا تنشی به وجود آمد که بر اثر تیراندازی صورت گرفته یک نفر جان باخت و ۴ نفر زخمی شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: طبق اعلام نیروهای مستقر در مرز هنوز مشخص نیست که این تیراندازی از داخل خاک پاکستان یا ایران انجام شده و موضوع از نظر نقطه روی داده حادثه و نوع سلاح در حال بررسی است.

ذوالفقاری ادامه داد: بعد از این ماجرا نیز تعدادی مقابل مقر سپاه جمع شدند که فرماندهان سپاه ضمن مذاکره با آنها، نسبت به توجیه این افراد اقدام کردند.

وی ادامه داد: در ادامه تعدادی مقابل فرمانداری سراوان تجمع کرده که به سالن فرمانداری دعوت شدند؛ فرماندار در حال صحبت با آنها بود که تعداد محدودی از آنها شروع به تخریب و ایجاد تنش در فرمانداری کردند و اتفاقاتی در فرمانداری سراوان روی داد، در آنجا چند نفر زخمی شدند  اما کسی کشته نشد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: سپس در فضای مجازی و رسانه‌های معاند به اتفاقات روی داده دامن زده شد و معاندان با فضاسازی به دنبال تحریک مردم شریف بلوچستان بودند در ادامه نیز در یک نقطه که مسبوق به سابقه است (کورین زاهدان) تعرضاتی به یکی از پاسگاه‌های انتظامی صورت گرفت و در جریان این تعرضات یکی از نیروهای انتظامی به شهادت رسید، اما در نهایت با اقدامات ایذایی وضعیت تحت کنترل قرار گرفت.

این مقام مسئول بیان کرد: در ادامه مسئولان استان جلساتی با افراد ذی‌نفوذ، سران طوایف و علمای آنجا داشتند و هماهنگی صورت گرفت که مردم منطقه در جریان واقعیات قرار بگیرند و از شایعات جلوگیری شود تا ناامنی ایجاد نشود.

به گفته ذوالفقاری با هوشیاری مردم بلوچستان اکنون وضعیت منطقه آرام است و مشکل خاصی وجود ندارد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور ضمن تشریح کامل اتفاقات روی داده در شهر سراوان، گفت: در حمله تروریستی به خودروی مهندسی سپاه در روز گذشته یکی، دو نفر زخمی شدند و سرنوشت یکی از نیروها هنوز مشخص نیست که در حال پیگیری هستیم، اما بعید است که ربوده شده باشد.

وی همچنین درباره حمله تروریستی به خودروی کارکنان مهندسی سپاه نیز در روز گذشته، گفت: در گذشته نیز با برخی تحرکات گروه‌های تروریستی در آن سوی مرز مواجه بودیم و دیروز نیز تعرضی به یکی از خودروی مهندسی سپاه صورت گرفت و در جریان این حمله، دو نفر از همکاران سپاه زخمی شدند و سرنوشت یکی از نیروها نیز هنوز مشخص نیست و در حال پیگیری وضعیت وی هستیم. البته بعید است که این شخص ربوده شده باشد، اما نتیجه قطعی هنوز اعلام نشده است.

ذوالفقاری با بیان اینکه پیش از این نیز مواردی در تعرض در مناطق مرزی وجود داشته که با مقاومت نیروهای مرزی دفع شده، خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته نیز هیئت‌هایی از شورای امنیت کشور و کمیسیون امنیت ملی مجلس به منطقه رفته و در حال بررسی و انجام اقدامات خود هستند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا نیروهای انتظامی کمیسیون امنیت ملی مجلس بلوچستان کمیسیون امنیت ملی مجلس حسین ذوالفقاری ایران انتظامی وزیر کشور هنوز مشخص نیست نفر زخمی شدند مهندسی سپاه صورت گرفت روی داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۰۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ایست بازرسی در تهران / خاطره دهه ۶۰ تکرار می‌شود؟

یک نماینده از افزایش تعداد ایست‌های بازرسی در تهران خبر داد، مشابه اتفاقی که در خیابان‌های تهران در دهه شصت رخ داده بود.   به گزارش شرق، نیروی انتظامی در حال انجام وظیفه است و بزرگ کردن این قضیه اتفاق خوبی نیست. این‌ها فرزندان نظم و امنیت جامعه ما هستند و اگر جلو کارشان بایستیم چه کار کنند؟ اختیارات قانونی را نمی‌توان از نیروی انتظامی گرفت.   او افزود: لایحه حجاب در کمیسیون خاص خود در حال پیگیریست. من در جریان جزئیات آن نیستم و اعضا کمیسیون باید درباره آن صحبت کنند.   شریعتی درباره نقش دولت در افزایش ایست‌های بازرسی و گشت ارشاد گفت: این موضوعات وظیفه عادی نیروی انتظامی است و از گذشته این وظایف را بر دوش داشته است. هریک از ما در هر کجا قرار گرفتیم، از خبرنگار تا نماینده مجلس و نیروی انتظامی، یک سری وظایف قانونی داریم که باید به آن عمل کنیم. این انتظار هست که همه در هر قشر و موقعیت خود رفتار‌های قانونی انجام دهند. اگر قانونی رفتار کنیم، نیروی انتظامی هم با برخورد نمی‌کند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: علم الهدی : در بحث حجاب ، نمی شود مردم تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن دشمن می خواهد از خاکریز حجاب بگذرد ؛ اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند توصیه ویژه عباس عبدی به مسئولان : حتما فیلم این مناظره درباره حجاب و ۳۰۰۰ هزار نظر پای آن را ببینید! لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد

دیگر خبرها

  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • افزایش ایست بازرسی در تهران / خاطره دهه ۶۰ تکرار می‌شود؟
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه