Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از برگزاری کنگره حضرت آمنه در راستای حکم رهبر معظم انقلاب به آیت الله سعیدی برای نشر معارف اهل بیت و دفاع از کیان تشیع در برابر هجمه ها خبر داد.

آیت الله عابدی، دبیر علمی کنگره بزرگداشت حضرت آمنه (س) در نشست خبری اختتامیه این کنگره، با اشاره به اینکه این کنگره هفته آینده در روز چهارشنبه برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در سال های اخیر وهابیت همانند کشورهای فرانسه و فنلاند هجمه های زیادی را علیه پیامبر اسلام (ص) انجام داده است و متاسفانه کتاب های فراوانی در توهین به اجداد پیامبر نوشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بسیار زیبا است که در تاریخ نشان داده شود که در شرایطی که وهابیت در کشور عربستان به اجداد پیامبر توهین می کردند، در شهر قم برای دفاع از والدین پیامبر(ص) آثاری چاپ و منتشر می شد.
وی با اشاره به اینکه این کنگره در سه جهت اعتقادی، اجتماعی و تاریخی فعالیت کرده است، بیان کرد: در بعد اجتماعی به ویژگی های ایشان پرداخته می شود؛ زیرا زمانی که در مکه بت پرستی، شرک و فحشا بسیار رواج داشت ایشان در کنار فاطمه بنت اسد و خدیجه به طاهره شهرت داشتند.
وی ادامه داد: در بعد اعتقادی نیز به طهارت و یکتا پرستی اجداد پیامبر(ص)، عصمت پیامبر(ص)و...و در مباحث تاریخی به مسائلی مانند زیارت قبر هاشم توسط پیامبر اکرم(ص) که نشان دهنده مشروعیت زیارت اهل قبور است و... اشاره شده است.
آیت الله عابدی بیان کرد: ۲۶ جلد کتاب و همچنین خبرنامه ای برای نشان دادن چهره حقیقی مادر پیامبر(ص) تدوین شده است.
حجت الاسلام والمسلمین احمدی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، نیز در این نشست عنوان کرد: این کنگره در راستای حکم رهبر معظم انقلاب به آیت الله سعیدی برای نشر معارف اهل بیت و دفاع از کیان تشیع در برابر هجمه ها برگزار می شود.
وی بابیان اینکه در طول تاریخ برای بالا بردن برخی از شخصیت ها دست به تحریف میزدند که باعث انحرافاتی در طول تاریخ شده است، اظهار کرد: حرم حضرت معصومه(ص)، حرم یک بانو است و پرداختن در حوزه بانوان می تواند نقش بی بدیل این حرم را بیشتر نشان دهد و به همین دلیل شخصیت حضرت امنه(س) انتخاب شد.
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا این اختتامیه به صورت محدود و به شکل رسانه ای برگزار می شود.
حجت الاسلام اسماعیل محمدی کرمانشاهی، رئیس ستاد برگزاری کنگره حضرت امنه(س)، بااشاره به اینکه حضرت امنه (س) شخصیت بزرگی دارند که در تاریخ ناشناخته مانده است، عنوان کرد: بعد از شروع کنگره متوجه شدیم که بیشتر کتاب های منتشر شده عرب زبان، قائل به کفر والدین پیامبر (ص) هستند به همین علت بخشی از آثار کنگره در جهت پاسخ به این کتاب ها است.
وی با اشاره به اینکه از مولفان عراقی، ایرانی و هندی در تولید این آثار استفاده شده است، بیان کرد: آثار کنگره به یه زبان فارسی، عربی و اردو ترجمه شده است که دو اثراز این ۲۶ کتاب در حوزه ادبی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری پيامبر اكرم ص منطقه قم حضرت معصومه آیت الله پیامبر ص هجمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۰۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود

محمد آدیگوزل‌زاده، دبیر برگزاری کنگره شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در دهم خرداد خبر داد و اظهار کرد: این کنگره مهم‌ترین راه خنثی‌سازی تهدیدات دشمنان در محیط‌های دانشگاهی بوده و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نیز همواره تأکید دارند؛ باید شهدا را به‌عنوان الگوی جوانان معرفی کرد.

وی افزود:‌ در هفته‌های اخیر در راستای اجرای برنامه‌های«سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران» به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، اقدامات مؤثری صورت گرفته ازجمله یادواره‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و دیدار با خانواده معظم شهدای دانشگاه که با مدیریت کنگره در سطح استان در حال اجرا است.

دبیر برگزاری کنگره شهدا عنوان کرد: اقدامات مختلفی از قبیل ساخت یادمان شهدای استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، فضاسازی، دیوارنگاره‌ها، نصب عکس شهدا، نامگذاری اماکن به نام شهدا، تبلیغات شهری به مناسبت کنگره شهدا انجام و پیش‌بینی شده و به همین منظور هماهنگی‌هایی درباره ساخت تیزر تبلیغاتی اجلاسیه، تولید و پخش مستند روایی از شهدای استان تهران، ضبط مستند شفاهی خانواده شهدا و منسوبین و پادکست زندگینامه شهدا در دست اقدام است.

آدیگوزل‌زاده بیان کرد: جلسات استانی با مجموعه اعضای دست‌اندرکار این کنگره بزرگ در حال انجام بوده و آمادگی لازم برای برگزاری«سومین کنگره دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران» در روز دهم خرداد وجود دارد. بخش زیادی از اسناد و آثار شهدا در راستای اجرای کنگره جمع‌آوری و مستندسازی و تعداد زیادی از زندگینامه‌ها و آثار شهدا تبدیل به کتاب شده است.

وی تأکید کرد: پیش از این تولیداتی با محور شهدا شامل ابعاد مختلف زندگی و وصیت‌نامه‌های شهیدان تولید و در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده؛ البته با برگزاری این کنگره ۲۰ مستند از مجموعه ۷۰ شهید گرامی، تولید و آماده پخش است و به نحو ویژه‌تری تولیدات در حوزه شهدا استمرار می‌یابد.

 دبیر برگزاری کنگره شهدا گفت: همه ارکان و تولیدات کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران همانند دو دوره قبل با محور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام بوده و این یکی از دستاورد‌های بزرگ کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی است. پیش از این نیز شورای سیاست‌گذاری و کمیته‌های این کنگره ازجمله کمیته مالی، فرهنگی، تدارکات و پشتیبانی، فناوری و فضای مجازی، روابط عمومی و تبلیغات، انتظامات و نظارت و بازرسی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. همچنین به‌زودی اهم فعالیت‌های کمیته اجرایی اعلام و در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • پیش‌بینی ۳۰۰ عنوان برنامه برای کنگره ملی شهدای کاشان
  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود