Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرانجام تئاتر کشور پس از نزدیک به یکسال تعطیلی در آستانه برگزاری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر بازگشایی شد، اتفاقی که در دو ماه پایانی سال شاید تفاوتی برای اهالی هنر نمایش نداشته باشد اما می توان به آینده این بازگشایی در سال آتی امیدوار بود.

خبرگزاری میزان - سرانجام تئاتر کشور پس از نزدیک به یکسال تعطیلی در آستانه برگزاری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر بازگشایی شد، اتفاقی که در دو ماه پایانی سال شاید تفاوتی برای اهالی هنر نمایش نداشته باشد اما می توان به آینده این بازگشایی در سال آتی امیدوار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بازگشایی تئاتر در تابستان هم نتوانست بار سنگین شکست تولیدات تئاتری را جبران کند و این هنر همزمان با امیدواری تازه اهالی تئاتر بار دیگر به دلیل شیوع بیماری کرونا در موج سوم تعطیل شد، اتفاقی که بار دیگر مخاطبان را به تماشای آنلاین تئاتر سوق داد. 

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار تئاتر طی هفته جاری اینجا کلیک کنید

درگذشت یک طراح صحنه تئاتر و مدرس سینما

محمود فتح نیا طراح صحنه تئاتر، کارگردان سینما و تلویزیون و فعال فرهنگی و هنری صبح سه شنبه دوازدهم اسفندماه بعد از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.

زنده یاد فتح نیا طراحی صحنه رویدادها و جشنواره های بسیاری را در سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و هنری مختلف کشور برعهده داشت که از جمله آنها می توان به طراحی و اجرای دکورهای جشنواره‌های ۱۰۰، تئاتر ماه، رویش، شعر و داستان جوان، شعر و داستان انقلاب و جشنواره طنز و کاریکاتور در حوزه هنری اشاره کرد.

زنده یاد فتح نیا دانش آموخته دانشکده سینما و تئاتر در رشته کارگردانی سینما بود و سالیان متمادی به تدریس در دانشگاه و دبیری آموزش و پرورش اشتغال داشت و در رشته های طراحی صحنه و معماری تدریس می‌کرد.

مرحوم فتح نیا علاوه بر فعالیت گسترده در زمینه طراحی صحنه جشنواره ها و نمایش‌های صحنه ای در زمینه کارگردانی سینما نیز فعالیت داشت و برخی از فیلم های وی برنده جوایزی شده بود.

این فعال فرهنگی و هنری، همچنین از فعالان عرصه مدرسه سازی بوده و به واسطه فعالیتش در آموزش و پرورش در طرح ساخت مدرسه ایرانمهر با شعار «به جای ترقه‌بازی، مدرسه‌سازی» مشارکت فعالی داشت.

معرفی داوران سومین جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش

سعید اسدی، آرش دادگر و نادر فلاح نمایش‌های ساحلی و کافه ای سومین جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش را داوری می‌کنند.

بخش کافه‌ای جشنواره به دلیل پاندمی کرونا به صورت پخش فیلم آثار برگزار می‌شود.

سومین جشنواره­ تئاتر کوتاه کیش با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش از ۱۳ لغایت ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ با رعایت کامل پروتکل­ های بهداشتی برگزار می شود.

این رویداد با دبیری عباس نجاری در سه بخش‌ مسابقه نمایش‌های کافه‌ای، ساحلی و طرح‌ها و ایده‌های اجرایی مکتوب برگزار می شود.

این جشنواره با هدف تلاش برای گسترش، حمایت و تقویت جایگاه تئاتر محیطی و تئاتر کوتاه، هویت بخشی به نمایش ­های کافه ای و ساحلی، حمایت از گونه ها و اشکال مختلف اجرایی تولید و حمایت از طرح­ ها و ایده ­های خلاق نمایشی در جزیره کیش برگزار می شود.

شماره‌ ۸۱ فصلنامه‌ «تئاتر» روی پیش‌خوان

هشتاد و یکمین شماره‌ فصلنامه‌ علمی پژوهشی «تئاتر» با سردبیری سید مصطفی مختاباد زیر نظر دفتر پژوهش، آموزش و انتشارات نمایش منتشر شد.

در این شماره ۶ مقاله به چاپ رسیده است که عناوین آن عبارتند از:

«نقش ادراک حسی در اجراهای مارینا آبراموویچ، براساس اندیشه‌ موریس مرلوپونتی»، نویسندگان: لیلا سروندی، شمس‌الملوک مصطفوی، اسماعیل شفیعی.

«بهره گیری از آموزه های سیستم استانیسلاوسکی در پرورش بازیگر اپرا»، نویسندگان: مهدی شاه رضا، مهدی حامدسقایان.

«جوهره‌ تئاتر ناب، مواجهه‌ ابدی تراژدی زیستن و خواست آزادی»، نویسندگان: نبی الله گیاه چی، شهاب الدین عادل، اسماعیل بنی اردلان.

«مطالعه و مقایسه‌ فرهنگ لوطی‌گری و لمپنیسم در نمایشنامه‌های اسماعیل خلج»، نویسنده: راضیه جلیلی سچه گانی.

«مطالعه‌ نقش و جایگاه شوخی در نمایشنامه‌ «دایره‌ گچی قفقازی» اثر برتولت برشت»، نویسندگان: غلامرضا عباسی، سیدمصطفی مختاباد، محمدرضا شریف‌زاده.

«مطالعه‌ شبیه‌خوانی (تعزیه) به عنوان یک رسانه مذهبی در شهر میبد با رویکرد آینده پژوهی»، نویسندگان: غلامرضا کارگر شورکی، ابوالقاسم عاصی، علی محمد مزیدی شرف‌آبادی.

شماره‌ ۸۱ فصلنامه‌ «تئاتر» ویژه تابستان ۱۳۹۹ و با بهای ۱۲ هزار تومان برای علاقه‌مندان حوزه‌ تئاتر منتشر و توزیع شده است.

جشنواره تئاتر کوتاه کیش صاحب پوستر شد

پوستر جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش در فاصله سه روز مانده تا برگزاری آن با طراحی امیر رجبی رونمایی شد.

در پی برگزاری ۲ دوره‌ پیاپی جشنواره­ تئاتر کوتاه کیش در سال­ های ۹۷ و ۹۸ و استقبال هنرمندان تئاتر کشور از این رویداد، دبیرخانه جشنواره با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش سومین دوره‌ جشنواره را اسفندماه ۱۳۹۹ با رعایت کامل پروتکل­ های بهداشتی برگزار می کند.

سومین جشنواره تئاتر کوتاه کیش با دبیری عباس نجاری در سه بخش‌ مسابقه نمایش‌های کافه‌ای، ساحلی و طرح‌ها و ایده‌های اجرایی مکتوب برگزار می شود.

این جشنواره با هدف تلاش برای گسترش، حمایت و تقویت جایگاه تئاتر محیطی و تئاتر کوتاه، هویت بخشی به نمایش ­های کافه ای و ساحلی، حمایت از گونه ها و اشکال مختلف اجرایی تولید و حمایت از طرح­ ها و ایده ­های خلاق نمایشی و تقویت هنرِ عکاسیِ تئاتر در جزیره کیش برگزار می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار سینما سینمای ایران جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش سومین جشنواره جشنواره تئاتر برگزار می شود کافه ای فتح نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۰۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، لیلا بلوکات بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران پس از سال‌ها دوری از بازی در تئاتر، با نمایش «خارشتر» روی صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی به نویسندگی هدی آهنگر و کارگردانی سیدعلی موسویان و تهیه‌کنندگی وحید کریمی به‌زودی میزبان علاقه‌مندان خواهد شد.

از فعالیت‌های تئاتری لیلا بلوکات می‌توان به بازی در نمایش‌های «شکار مرغابی»، «رام کردن مرد سرکش»، «خرده جنایت‌های زن و شوهری»، «هفت عصر، هفتم پاییز»، «شیروانی داغ»، «ماسک»، «اولئانا»، «هوس و هفت دقیقه»، «روز سیاوش» و… اشاره کرد.

در نمایش «خارشتر» علاوه بر لیلا بلوکات دیگر بازیگران مطرح تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران نیز حضور دارند که اسامی آن‌ها و دیگر اطلاعات اجرا به‌زودی اعلام می‌شود.

تمرین‌های این نمایش آغاز شده و در حال گذراندن مراحل آماده‌سازی است.

کد خبر 6091061 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • بازیگران و عوامل «گنجشک مفرغی» معرفی شدند
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود