Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور توضیحاتی را پیرامون وضعیت شیوع کرونا و عدم فاصله گذاری فیزیکی در مترو و اتوبوس، ابعاد ماجرای رخ داده در سراوان و... ارائه کرد.

به گزارش قدس‌آنلاین به نقل از ایسنا، سردار حسین ذوالفقاری در حاشیه کمیته هماهنگی طرح های ترافیکی پلیس راهور که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران تجربه جمهوری اسلامی در کنترل بیماری کرونا را جزو تجربه های منحصر به فرد برشمرد و گفت: چنین تجربه ای در کمتر کشوری رخ داده و حقیقتا باید از تمامی دست اندرکاران این امر تشکر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ارائه یکسری از مجوزهای تردد از سوی فرمانداری ها محدود شده است، گفت: پیشنهاد و خواهش ما از مردم این است که ترددهای غیرضروری خود را به حداقل رسانده و تا حد ممکن با پرهیز از سفرها و حضور در اماکن پرتجمع، مهمانی ها و... کمک کنند تا هر چه زودتر چرخه انتقال و گسترش کرونا محدود و به یاری خدا این ویروس ریشه کن شود.

معاون انتظامی وزیر کشور در مورد وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و اتوبوس و عدم رعایت فاصله گذاری فیزیکی در آن گفت: در این خصوص بحث های مختلفی صورت گرفته و پروتکل های مختلفی پیرامون آن نوشته شده که متأسفانه بخشی از این پروتکل ها اجرا نشد. حتی ما این پیشنهاد را داده بودیم که افرادی که وارد اتوبوس و به خصوص مترو می شوند از طریق کد ملی و ارتباط موبایلی با" سامانه ماسک" شناسایی شده و در صورت ابتلا به کرونا از ورودشان جلوگیری شود که البته مشکلاتی در این زمینه وجود داشت و در حال نهایی سازی است.

موافقت دولت با افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و تعداد رام های مترو

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی سال با افزایش تقاضای سفر و کمبود فضا در ناوگان حمل و نقل عمومی مواجه هستیم، گفت: در همین راستا از مدت ها قبل پیشنهادی را به ستاد ملی مقابله به کرونا دادیم که افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و افزایش تعداد رام های مترو را دربربگیرد که خوشبختانه دولت و سازمان برنامه و بودجه نیز با این موضوع موافقت کرده است.

ذوالفقاری در مورد سفرهای برون شهری و وضعیت رعایت فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی در قطار، هواپیما و اتوبوس های بین شهری نیز گفت: وظیفه نظارت بر این موضوع بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و انصافا در مقایسه با سفرهای درون شهری پروتکل ها بهتر رعایت می شود.

تشریح حوادث رخ داده در سراوان

وی در ادامه به تشریح وضعیت رخ داده در سراوان پرداخت و گفت: بسیاری از آنچه که درباره سراوان گفته شده به ویژه در مورد کشته ها کذب محض است. آنچه که در سراوان رخ داد به این شرح است که در تاریخ چهارم اسفندماه طبق گزارش نیروهای مستقر در مرز تعداد زیادی خودروی "سوخت بر" که خارج از طرق رزاق ( طرح ویژه فروش سوخت از سوی مرزنشینان) در آن سوی مرز تجمع کرده و تنشی پیش آمد که در نتیجه آن یک نفر فوت شده و چهار نفر زخمی شدند.

معاون انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه هنوز معلوم نیست که تیراندازی به فرد فوت شده از داخل خاک ایران بوده یا از داخل کشور پاکستان گفت: این موضوع به لحاظ نوع سلاح و همچنین به لحاظ نوع وقوع حادثه در حال بررسی است و نیروهای سپاه در حال بررسی این موضوع هستند.

ذوالفقاری با بیان اینکه پس از این حادثه شماری از این افراد به فرمانداری دعوت شده و در آنجا توضیحات لازم به آنان ارائه شد، گفت: متأسفانه در این جلسه تعداد معدودی شروع به تنش کرده و درگیری پیش آمد که در این درگیری نیز کسی کشته نشد، اما مورد زخمی داشتیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه پس از این قضایا فضاسازی از سوی معاندان و با هدف تحریک مردم بلوچستان انجام شد، گفت: متأسفانه در منطقه کورین زاهدان که پیش از این نیز تحرکاتی در آن سابقه داشته درگیری ها و تعرضاتی پیش آمد که منجر به شهادت یکی از مأموران شد و همین موضوع با جوسازی برخی از افراد ادامه پیدا کرد. تأکید ما هم این بود که از هر گونه فضاسازی معاندان و مخالفان جلوگیری شود که در همین راستا با ریش سفیدان و سران قبایل گفت و گو شده و حتی تیمی از شورای امنیت کشور نیز به منطقه اعزام شده و موضوع را بررسی کردند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با هوشیاری مردم بلوچستان در حال حاضر وضعیت در این منطقه آرام است، گفت: امیدواریم که با طرح های پیشنهادی دولت و طرح های حمایتی که وجود دارد دیگر شاهد بروز چنین مسائلی نباشیم.

جزییات حمله یکی از گروهک های تروریستی به خودروی مرزبانان

معاون انتظامی وزیر کشور درباره حمله یکی از گروهک های تروریستی موسوم به جیش العدل به خودروی حامل مرزبانان در سراوان نیز گفت: از گذشته تاکنون هراز چندگاهی گروهک های تروریستی تحرک های این چنینی را در این مناطق انجام می دهند که یکی از این تحرکات نیز روز گذشته بود که متأسفانه به یکی از خودروهای مهندسی سپاه تعرض کرده که منجر به زخمی شدن یکی از افراد شد. سرنوشت یک تن دیگر نیز معلوم نیست و ما در حال بررسی این موضوع هستیم اما بعید است که او ربوده شده باشد.

تکذیب شایعه بمب گذاری در تهرانپارس

ذوالفقاری درباره شایعه بمب گذاری در تهرانپارس نیز گفت: چنین موضوعی به هیچ وجه درست نبوده و هیچ بسته ای تحت عنوان بمب در تهرانپاس کشف نشده است.

کد خبر 588571

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سراوان ناوگان حمل و نقل عمومی انتظامی وزیر کشور پروتکل ها رخ داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۰۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مقام اتحادیه اروپا به حوادث گرجستان

به گزارش «تابناک» به نقل از یورو نیوز، فون در لاین در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: من با نگرانی شدید اوضاع گرجستان را دنبال و خشونت در خیابان‌های تفلیس را محکوم می‌کنم.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا ادامه داد: مردم گرجستان خواهان یک آینده اروپایی برای کشورشان هستند.

وی با بیان اینکه اعتراضات روز چهارشنبه مردم گرجستان در واکنش به تصویب لایحه «شفافیت نفوذ خارجی» از سوی پارلمان این کشور صورت گرفته است، افزود: آنها نگرانند که از این قانون برای محدود کردن آزادی مطبوعات در گرجستان استفاده شود.

همچنین جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز خشونت علیه معترضان گرجستانی را به شدت محکوم کرد.

بورل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: من خشونت علیه معترضان را به شدت محکوم می‌کنم و از مقام‌های گرجستان می‌خواهم که حق تجمع مسالمت‌آمیز را تضمین کنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: استفاده از زور برای سرکوب معترضان غیرقابل قبول است.

بورل پیشتر نیز هشدار داده بود که این لایحه در صورت تصویب و تبدیل شدن به قانون، ممکن است شانس پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا را از بین ببرد.

به نوشته یورو نیوز، هزاران نفر از مردم گرجستان روز سه‌شنبه در حالی که پارلمان این کشور در مورد تصویب لایحه «شفافیت نفوذ خارجی» بحث می‌کرد، به خیابان‌های تفلیس پایتخت گرجستان آمدند.

پلیس ضد شورش گرجستان با استفاده از گلوله‌های لاستیکی، گاز اشک آور، نارنجک‌های شوکر و ماشین‌های آب پاش، معترضانی را که پرچم‌های این کشور و اتحادیه اروپا را در دست داشتند، متفرق و چندین نفر از آنان را دستگیر کرد.

اعتراض مردم گرجستان به تصویب این لایحه در روز چهارشنبه هم ادامه داشت ولی پارلمان این کشور بدون توجه به اعتراضات، این لایحه را در روز چهارشنبه تصویب و آن را به قانون تبدیل کرد.

این لایحه جنجالی، سال گذشته با نام «عامل نفوذ خارجی» پیشنهاد شده بود و در ادامه به «شفافیت نفوذ خارجی» تغییر نام یافت.

معترضان این لایحه را بازتابی از یک قانون مشابه روسی می‌دانند و در تظاهرات خود شعار می‌دادند: نه به قانون روسی.

این قانون، رسانه‌ها و سازمان‌های غیرتجاری را ملزم می‌کند در صورتی که بیش از ۲۰ درصد از بودجه خود را از خارج دریافت می‌کنند، به عنوان نهادهای تحت نفوذ خارجی ثبت نام کنند.

«عامل خارجی» یک اصلاح مربوط به اتحاد جماهیر شوروی سابق است و چنین افرادی خائن یا دشمن کشور شناخته می‌شوند.

معترضان می‌گویند که این لایحه تلاش گرجستان برای پیوستن به اتحادیه اروپا را تضعیف می‌کند.

سالومه زورابیشویلی رئیس جمهور گرجستان نیز در شبکه‌های اجتماعی از واکنش پلیس به تظاهرات‌های روز سه‌شنبه و چهارشنبه معترضان انتقاد کرد.

وی خشونت پلیس را کاملاً غیرقابل توجیه، تحریک کننده و نامتناسب توصیف کرد.

زورابیشویلی پیشتر متعهد شده بود که در صورت تصویب این لایحه در پارلمان گرجستان، آن را وتو خواهد کرد.

همه این اعتراض‌ها و محکومیت‌ها در حالی انجام می‌شود که حامیان این قانون در گرجستان معتقدند که تصویب آن برای تضمین حاکمیت ملی گرجستان ضروری بود.

دیگر خبرها

  • حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در خوزستان
  • حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در کرخه
  • واکنش مقام اتحادیه اروپا به حوادث گرجستان
  • دلار بیش از ۵۰ و چند هزار تومان توجیه علمی و اقتصادی ندارد
  • حمله هولناک دسته‌جمعی مسلحانه به یک پزشک در خوزستان
  • شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد
  • کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه
  • مصدوم شدن مرد ۶۰ ساله براثر حمله خرس در دزفول