Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:13:07 GMT

کواکبیان: تصویب نشدن FATF شرایط را سخت‌تر می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۰۹۹۹

کواکبیان: تصویب نشدن FATF شرایط را سخت‌تر می‌کند

به گزازش خبرنگار سیاسی ایرنا، مصطفی کواکبیان در همایش احزاب در انتخابات۱۴۰۰ که عصر امروز چهارشنبه در تالار وزارت کشور برگزار شد، افزود: براساس آموزه ها، انتخابات فقط تکلیف نیست بلکه یک حق است و باید این را بپذیریم و برهمین اساس نظام هم به انتخابات احترام می گذارد.

وی با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۰ برای ملت مطالبه است، ادامه داد: در این ۴۲ سال پس از انقلاب هنوز نظام انتخاباتی ما حزبی نیست و تلاش‌هایی هم ما در مجلس دهم داشتیم اما هربار صحبت از آن کردیم یک فراکسیون غش می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل حزب مردمسالاری خاطرنشان کرد: میزان رای ملت است یعنی میزان حداکثری ملت است اما برخی دوستان خوشحال از انتخابات حداقلی می‌شوند. ما باید با مردم صادق باشیم و باید بپذیریم اعتماد عمومی تا حد زیادی کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: معلوم نیست تیم بایدن بتواند شرایط را برای کشور ما تغییر بدهد و ما باید در داخل به داد خودمان برسیم.

کواکبیان با اشاره به عدم تصویب اف ای تی در مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: مجمع تصویب اف ای تی اف را به چند هفته دیگر یعنی ۱۴۰۰ موکول کرد، با این نوع تصمیم‌ها شرایط سخت‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت بیشترین نقش را در افزایش مشارکت در انتخابات آتی دارد، ادامه داد: این قضیه برای قوه قضاییه هم مصداق دارد که من از آن تشکر کرده و تاکید می‌کنم باید این اقدامات همه جانبه باشد.

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: باید به موضوع هواپیمای اوکراینی، حقوق‌های نجومی و غیره بپردازیم تا اعتماد مردم جلب شود.

کواکبیان با اشاره به رد صلاحیت‌های گسترده در شورای نگهبان گفت: من بارها در مجلس دهم گفتم و دیدیم در کل مجلس یازدهم فقط ۶۰ تایید صلاحیت داشتیم و این موضوعی نگران کننده است.

دبیرکل حزب مردم سالاری خواستار ورود نکردن نظامیان برای ریاست جمهوری شد و گفت: از نهادهای امنیتی می‌خواهیم مردم را برای مشارکت در انتخابات نترسانند و خواهش می‌کنم نامزدهای نظامی به عرصه انتخابات ورود نکنند چرا که این وصیت نامه صریح حضرت امام (ه) است.

کواکبیان با انتقاد از صدا و سیما بابت پخش سخنان یک سری افراد از جناح های خاص گفت: صدا و سیما نباید فقط به پخش سخنان افراد از جناح های خاص تکیه کند و باید همه احزاب و جناح ها را ببیند.
وی افزود: البته به ما هم می گویند سخنان شما را پخش می کنیم ولی در قالب آرشیوی.

برچسب‌ها FATF حزب مردمسالاری شورای نگهبان مجلس یازدهم مصطفی کواکبیان قوه قضاییه مجمع تشخیص مصلحت نظام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حزب مردمسالاری شورای نگهبان حزب مردمسالاری شورای نگهبان مجلس یازدهم مصطفی کواکبیان قوه قضاییه مجمع تشخیص مصلحت نظام اخبار کنکور حزب مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۰۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم عزیزی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: انتخابات جلوه‌ای از تحول‌گرایی و تعیین سرنوشت مردم به خواست خودشان است.

وی در گفتگو با ایسنا،انتخابات را جلوه‌ای از امیدآفرینی دانست و افزود: مردم با بهره‌گیری از تجارب گذشته برای آینده زندگی خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند از مردم می‌خواهیم با همان نگاه جریان‌شناسی و موقعیت‌شناسی و زمان‌شناسی در دور اول، در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت داشته و به کامل شدن مجلس کارآمد کمک کنند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم براساس شناخت از کاندیداها افراد با صلاحیت و باتجربه و دارای شناخت را انتخاب کنند تا در نهایت نمایندگان بتوانند مجلسی کارآمد تشکیل داده و به مردم خدمت کنند.

عزیزی در پایان از مردم به ویژه از مردم شیراز و ورزقان برای حضور در دور دوم مجلس دوازدهم دعوت کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903086

دیگر خبرها

  • تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • رونمایی از لیست‌های انتخابات؛ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود